3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
ervaring met THP motoren DS3 en Racing,DS4 en DS5
tbonesixtynine
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012

- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Gepost: 22 januari 2014 03:24 PM
  [ # 31 ]
bakkiebakmeel schreef:

roadrunner.. neem maar van mij aan dat er niks veranderd is aan de motoren.
ze gaan nog net zo vaak stuk als vroeger..als het goed is dan is de mijne klaar deze week , maar ik heb geen vertrouwen meer.

Heb je recentelijk nog problemen gehad? Mijn racing heeft odts 30K kms is 15k kilometer geleden aangepast met miltek sportcat, forge intercooler en remap naar 235pk en 350nm. Het enige dat ik kan zeggen dat ik al gehad heb van problemen is een soort van pingelachtige rommel gedurende ongeveer 1.5 seconden. Dit is tot hier toe 3 keer voorgevallen allemaal in dezelfde week en toegeven is alweer een paar duizend kms geleden, sindsien echter alles ok.. Zou dit het begin van het einde zijn?! Mijn garantie vervalt in april (in hoeverre ik er uberhaupt nog had met mijn mods:)) begin toch wat vertrouwen te verliezen met wat ik hier op dit forum (en andere niet citroen maar ook THP motoren aangaand) allemaal lees.
greetz

Profiel  
 
bakkiebakmeel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 22 januari 2014 07:34 PM
  [ # 32 ]

ja uhh vanaf oktober 2013 geen problemen meer hij rijd goed. en de mijne is nog standaard, buiten een open luchtfilter dan.ik heb nog tot maart of mei 2015 garantie .hoop dat ik nu alles gehad heb en jaren zonder problemen kan blijven rijden.gr Rik

Profiel  
 
the.roadrunner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 10-03-2012

- DS 3 racing 207 pk
- AX sport
Gepost: 22 januari 2014 08:06 PM
  [ # 33 ]

Mijn motor is stukgegaan nadat ik verschillende malen ondervonden had dat mijn auto schokkend optrok.
Ik heb nu een nieuwe motor en ik heb het gevoel dat deze motor is aangepast tegenover de vorige.
Het schokkend optrekken is er uit en ik heb gevoel dat hij krachtiger is.
De garage heeft ook de carterventilatie aangepast zoals van Peugeot THP. Het bestelnummer is hetzelfde voor Peugeot als voor Citroën.
Ondertussen is de angst dat het opnieuw zal gebeuren aan het verslijten en ik geniet volop van mijn Racing.
Zowel de garage als ikzelf krijgen geen uitleg van Citroën over oorzaak of aanpassingen maar Citroën heeft wel
zijn verantwoordelijkheid genomen.
Ik ben er bijna zeker van dat de carterventilatie de oorzaak is (milieu) en ik raadt u aan deze onmiddelijk te laten aanpassen.

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 22 januari 2014 10:53 PM
  [ # 34 ]

Nu bijna 60000 km op de teller , na 22000km is er een nieuwe motor in gezet,en rijdt nu bijna 40000 km zonder problemen met deze motor.
Ik heb gelukkig wel 5 jaar garantie of 1200000 km voor het geval er toch nog problemen komen?

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
tbonesixtynine
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012

- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Gepost: 23 januari 2014 11:47 PM
  [ # 35 ]

Iemand een idee hoe je kan zien wanneer je een ‘goede’ motor hebt (typenummer, versienummer of fabricagedatum ofzo?)
Ergerlijk dat citroen geen terugroep actie doet voor die carterventilatie fix van peugeot. Ik heb mijn dealer hier al over aangesproken met partnumbers en alles derop en deraan van de peugeot onderdelen en die heeft navraag gedaan bij citroen en vangt bot. Hij is voorstander om eraf te blijven maarja, als ik met de brokken ga zitten zal het al voorbij garantie periode zijn. Er zijn gevallen van motoren die het tot 50K uithouden en er dan mee stoppen, in mijn geval is mijn garantie dan een jaar vervallen.. En gezien mij mods zal ik niet moeten komen zagen over verlenging veronderstel ik Smile

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 24 januari 2014 07:23 AM
  [ # 36 ]

Bij mijn japanner komt dit soort zuigerschade ook wel voor.
En het wordt -ring land- schade genoemd.
Komt door detonatie langs de squish rand.
En dàt gebeurt als de turbodruk boven de 1,4 bar komt.
Bij mij staat ie op 1,2 bar..

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
Johein
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 30-01-2012

- DS 3 racing 235 pk
Gepost: 24 januari 2014 08:32 AM
  [ # 37 ]

@ jakkerma, Dan gaan onze zuigers nogal wat te verduren krijgen, onze THP MOTOREN (TURBO HIGH PRESSURE), staat fabriek af op 2.2 bar voor een Racing.

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 25 januari 2014 01:42 PM
  [ # 38 ]

Ehh ik bedoel natuurlijk óverdruk, niet absolute druk..

Overigens kan detonatie ook optreden bij volgas en hoog in de toeren.
Als de benzinepomp het dan niet meer bij kan benen, verarmt het mengsel
met als gevolg detonatie.

Tenzij de pingelsensor dan meteen ingrijpt door de ontsteking te verlaten.

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
bakkiebakmeel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 26 januari 2014 01:55 AM
  [ # 39 ]

snap je verhaal niet jakkerma.
de max turbodruk van de racing is 2,2 bar word hij hoger dan word de waste gate aangesproken.(turbo kan wel meer hebben)
en wat de zuigers betreft gaat het om breuk ,niet om inbranden

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 26 januari 2014 01:21 PM
  [ # 40 ]

Ik ben niet duidelijk geweest, sorry.
Als ik zeg 1,2 bar overdruk, dan is dat 2,2 bar absolute druk.
Mijn turbodrukmetertje gaat maar tot 2 bar overdruk, en bij gas los gaat ie naar -0,9 bar.

Je hebt gelijk dat bij te arm lopen er meestal een gat brandt in de zuiger.

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 28 januari 2014 07:14 PM
  [ # 41 ]

Ik ben ook een racing rijder en heb geen problemen met de motor zelf.

maar het enigse is een melding dat mijn cilinderkop vervuilt is.(licht)
was de vorige onderhoudsbeurt ook al en heb daana de cartervntilatie links achter het kleppendeksel haten afdoppen.

niet god vor milieu, wel voor de motor.
maar dan denk ik, als ik goed voor het milieu had willen zijn had E-hdi gekocht.
en geen Racing.

Profiel  
 
the.roadrunner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 10-03-2012

- DS 3 racing 207 pk
- AX sport
Gepost: 28 januari 2014 09:08 PM
  [ # 42 ]

Blue Dolphin,
Aan wat merk je dat de cilinderkop vervuild is of hoe weet je dat?
- zeggen ze dat in de garage ?
- heb je een melding op het display ?
- ondervindt je iets abnormaals tijdens het rijden ?

Profiel  
 
tbonesixtynine
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012

- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Gepost: 29 januari 2014 02:51 PM
  [ # 43 ]

Na een tijdje over na te denken, gaat mijn DS3 Racing de deur uit. Mijn garantie periode verloopt binnenkort en tot op heden geen echte problemen gehad met de motor en wens het ds3 hoofdstuk dus af te sluiten met een goed gevoel Smile De racing wordt terug origineel gezet voor hij buiten gaat ik heb dus een paar onderdelen op stock:
- akrapovic sport catalysator (maakt de sound net dat tikkeltje beter zonder overdreven veel lawaai te maken en heeft ook minder weerstand wat de kracht vd motor ten goede komt bij een remap)
- Forge Motorsport Intercooler, deze zorgt ervoor dat er onder alle omstandigheden lucht van max 30-40 graden binnenkomt ipv de 90-100 graden met de standaard intercooler.

(Dit zijn geen fictieve waarden ik heb alle test verslagen liggen van voor en na, kan je zien op aanvraag)

Geinteresseerden mogen mij altijd een PM sturen.

Groeten

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 29 januari 2014 06:10 PM
  [ # 44 ]

@the.roadrunner

waar ik het aan merk?? Niet denk ik maar.

Is een melding die de garage naar voren krijgt als ze storingen en meldingen uitlezen.
Niks op dashboard te lezen.

Onder vind ik iets tijdens het rijden.
Nee, heb nu allen 2 keer gehad dat de motor bij doortrekken in zijn 5 bij 120/130 hij even wat moeite heeft met optrekken. (even gas iets los en weer vol naar beneden en WEG. daarna 1 keer net of er een schroefje door de uitlaat rolt.

dit is inmiddels al een maand of 4 of 5 geleden. (22.000km/jaar)

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook