Geur koelvloeistof in het interieur
Daan VTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 02-07-2011

Gepost: 15 januari 2014 11:07 AM

Sinds een aantal maanden ruik ik zo’n weeïge koelvloeistofgeur in de auto.
Koelvloeistofpeil is altijd netjes, dus een ernstig lek is het niet. Wat ik zo links en rechts hoor is dat de kachelradiator mogelijk de boosdoener is…of de aansluitingen hierop.
Is het handig om een keer te proberen of een “pil” in het koelsysteem helpt en wie weet welk merk etc ?
Graag jullie deskundige reactie. Alvast bedankt !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 januari 2014 11:20 AM
  [ # 1 ]

Je kan Bars Leaks proberen. Maar een ander radiatortje is beter!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Daan VTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 02-07-2011

Gepost: 15 januari 2014 11:21 AM
  [ # 2 ]

Thanks !

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 15 januari 2014 11:38 PM
  [ # 3 ]

Een pil moet ik ten zeerste afraden. Of het moet voor nood zijn.
Laatst had ik een koppakking vervangen van een TU motor vanwege de bekende olielekkage. Deze auto had ook ooit eens een pil gehad, en de smurrie die ik tegenkwam loog er niet om. De koelkanalen van de koppakking waren voor 75% dichtgeslipt met deze smurrie.

Daarnaast kan je kachel radiateur ook (deels) verstopt raken door die pil zodat je nagenoeg geen verwarming meer hebt. Mijn advies is toch de kachelradiateur te vervangen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 januari 2014 03:36 AM
  [ # 4 ]

Inderdaad de TU motor gaat er helemaal mee dicht zitten, heb dat proefondervindelijk vastgesteld. Surprisedops:
Best is vervangen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Daan VTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 02-07-2011

Gepost: 22 januari 2014 08:54 PM
  [ # 5 ]

Bar’s leaks in het systeem gedaan… geur weg ! Blijkbaar werkt het echt ! Voorlopig happy met het resultaat

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 22 januari 2014 08:56 PM
  [ # 6 ]

Hou in de zomer je temperatuurmeter dan maar in de gaten.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Daan VTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 02-07-2011

Gepost: 22 januari 2014 09:24 PM
  [ # 7 ]

Ga ik doen !

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook