Totaal aantal Berichten: 99
- Saxo 1.1i Basis
- C3 VTR 1.6 16V Exclusive
- C5 Tourer 2.0 BlueHDI Exclusive
Al een tijdje valt me op dat de rubbers, die aan de randen van het dak zitten, aan de linkerzijde achteraan zo’n 15 cm los zit, hierdoor is er water onder gekomen en vuil, en is het aardig gaan roesten, wat roestplekken langs de strip gekomen, maar wat ik met een zaklamp daaronder kan zien is er vrij veel ( gelukkig oppervlakkige ) roest…
Echter krijg ik die strip in z’n geheel niet los, wil em vervangen voor een nieuwe, maar hij zit om de een of andere reden ( op die 15 cm na) muurvast…
Wie is bekend met dit probleem/weet de oplossing?
P.s. ik weet dat ik eerst moet zorgen dat de roest weg is voordat ik daar een nieuwe strip op plaats, dat was namelijk ook de bedoeling
De materialen voor het bijwerken daar van al gevonden, inclusief de juiste lakkleur
Citroën Saxo 1.1i Basis, Bleu Grand Pavois, 2000
Citroën C3 1.6 16V VTR Exclusive, 2006
Citroën C5 Tourer 2.0 BlueHDI Exclusive, 2017
Hoi Kevin,
Mijn daklijsten al een keer los gehad en opnieuw geplaatst. Er zitten een soort rubber randjes aan de zijkanten waar de strip zich mee klemt. Als dat niet meer lukt kan je ze met Tec-7 voorzichtig er in lijmen. Beetje handigheid heb je dan wel nodig. Mij is het gelukt ! Succes !
Totaal aantal Berichten: 99
- Saxo 1.1i Basis
- C3 VTR 1.6 16V Exclusive
- C5 Tourer 2.0 BlueHDI Exclusive
Bedankt voor de reactie, echter moet ik ze eerst in z’n geheel verwijderen om het roestprobleem onder de daklijsten te verhelpen, binnenkort dus maar eens kijken hoe ze los gaan
Hoef gelukkig geen nieuwe te kopen dan
Citroën Saxo 1.1i Basis, Bleu Grand Pavois, 2000
Citroën C3 1.6 16V VTR Exclusive, 2006
Citroën C5 Tourer 2.0 BlueHDI Exclusive, 2017