http://www.mansier.com/Html/producten/producten/nederlands/online/Item7697.html
http://www.brammer.nl/
vw lt had ze vroeger ook, oude taunussen met V motoren. maar beetje zoeken en googelen kom je een heel eind.
suc6
even kijken, of anders bij
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
break23m schreef:Dat klinkt goed
En een mooi grote scherpe foto. Waardoor ik nu zie dat de benzine C35 hetzelfde geleide wieltje voor de V-snaar voor de waterpomp en fan heeft als de Diesel. Bij die van mij is dat verdwenen, waardoor de V-snaar elke paar duizend km vervangen moet worden. Ik kan zo’n ding nergens vinden, niemand weet op welke andere auto dat wieltje ook zit. Heb jij toevallig een idee hoe ik daaraan zou kunnen komen?
Op de oudere BX’en zit zo’n wieltje. Dat is wel bruikbaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat heb ik op Citromobile ook ooit eens als tip gekregen - maar wil toch niet echt werken. ‘t C35 wieltje drukt aan de binnenzijde en heeft dus een inkeping voor de V-snaar. ‘t BX wieltje is glad - dat zou dan vanaf de buitenzijde moeten duwen ...
break23m schreef:Dat heb ik op Citromobile ook ooit eens als tip gekregen - maar wil toch niet echt werken. ‘t C35 wieltje drukt aan de binnenzijde en heeft dus een inkeping voor de V-snaar. ‘t BX wieltje is glad - dat zou dan vanaf de buitenzijde moeten duwen ...
ooooh, denk erom, je hebt snaren die span je “over de buik” zoals bij deze versie en je hebt snaren die span je “over de rug” , snaren die over de buik spannen hebben één laag touw en die over de rug spannen twee. als je de snaar dus over de rug spant dan heb je een andere riem nodig, dus niet een standaard uit de katalogus. je moet het zien als hoe je een paperclip door heen en weer bewegen warm maakt en breekt,
enkele gordel snaren krijg je dan ook een wringing in de snaar en dubbellen neemt de ene keer de binnenste gordel de kracht op en andersom de buitenste gordel.
de doorsnee leverancier weet dit ook niet maar dit heb ik eens geleerd van http://www.wielens.nl/ toen ik nog in de maaidorsers werkte, en die snaren die je daar gebruikt worden belast dat wil je niet weten. maar het princiepe blijft hetzelfde
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Precies - dat is ook de reden dat ‘t BX wieltje me geen goed idee leek. Maar de wieltjes bij Mansier en Brammer lijken aardig in de richting te komen. Bedankt voor de tip, Vadela, ik heb weer een zoekrichting.
en hij is eruit. blijkt wel dat de primaire as langer is dan die erin hoort.
nou weet ik nog dat mijn leermeester vroeger citroen had gemaakt en hij zei altijd dat die primaire as er zo uit kon en andere erin. maar de oude kapotte bak even erbij en blijkt toch wel een echte circlip in te zitten, dus niet even klap doen alla een homokyneet.
zaagbladje een schepje van gemaakt maar iemand ervaring hier mee? toch maar even bak los halen? ding zit 20 cm diep in de bak verzonken. of heeft iemand nog een tip. ik haal hem liever niet los eigenlijk
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik trek die prise-as er bij een sm en ds bak altijd met een goede slagtrekker uit om de vertanding te kunnen controleren op roest en beschadigingen. Met een knappe slagtrekker ros je dat ding er eigenlijk altijd vlot uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
breekt er niks af? en kan die circlip naar buiten? of is het pure kracht en buigen of basten.
ds bak is toch hetzelfde dus moet ik dat even proberen bij de bak die ik er net achterweg heb. ben nl wel blij met mijn vijf-bak. maar als het bij jouw kan zou het toch ook bij mij moeten kunnen. monteren is ook gewoon er weer intikken met een beetje grafietvet of zo?
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er is bij mij nog niets afgebroken. Ik spuit de boel wel eerst heel goed in met kruipolie. Goede kruipolie, geen bagger zoals wd40. Daarna beweeg ik de priseas: er zit een veer achter bij een ds/sm die de as klem drukt tegen de circlip. Door de as naar achteren te drukken, tegen de veerdruk in en dat te herhalen komt die kruipolie overal. Dan de slagtrekker er op en PLOP. As goed schoonmaken en monteren met vet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
die van mij heeft ook een veer erachter, nou ik ga het eens proberen, bedankt.
misschien bedoelde mijn ouwe leermonteur dit ook wel
dank Waterman voor de tip, het wil inderdaad de ene bak beter dan de andere maar ze zijn eruit. korte zit nu in de 5 bak, ik voel de veer niet dus er nog maar een keer uit, zien waarom de as vast zit, circlip ertussen geramd? maar het scheelt enorm tov loshalen en clipje wippen
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Dit betekent overigens wel dat je een lange 5 bak hebt (voor een diesel).
Waarschijnlijk wel ietsje stiller tijdens het rijden (bij 1000tr/m: 31km/h i.p.v. 26,9km/h of zelfs 24,4 km/h voor de oude 4-bak)
betekent ook dat je in de 1e versnelling iets minder koppel aan de wielen zou hebben:
9/35 (0,2571) i.p.v. 8/35 (0,2286) dus ook grofweg 12% minder trekkracht dan bij de 5-bak met kortere eindoverbrenging.
Ten opzichte van de 4-bak ligt je 1e versnelling nu 6% hoger, dus grofweg 6% minder koppel in 1.
Dus niet meer volgeladen en met een aanhanger van 1250kg op een helling van 12% omhoog proberen weg te rijden (helling af kan wel).
Gelukkig is Nederland vrij vlak, maar als je de Alpen eens in wilt telt het allemaal wel mee.
Ik heb niet zo’n goed beeld van de benzine motor in de C35, heeft ‘ie genoeg “over”, met name in de lagere versnellingen, om deze langere eindoverbrenging aan te kunnen? (we gaan het niet hebben over de hoogste versnellingen, daar is altijd power tekort!!!)
waar rook is, is…
LHM only!
nee geen rommel extra mee hoor, gewoon wat nodig is mee en karren. benzine is best sterk en volgens mij meer pk’s dan een diesel. diesel heeft wel ander koppel natuurlijk, maar het is ook een avontuur,en we zien wel . maar qua vermogen maak ik me geen zorgen, het gaat idd in hoofdzaak om minder lawaai/meer comfort. en samen met lagen isolatie op de vloer en in de holle ruimtes gaat die 5 bak wel meehelpen. straks valt frou nog in slaap onder het rijden
dat er verschillen zijn en wat ze gaan betekenen zal wel blijken. ik heb het idee dat er nl ook een verschil zit in de vier benz bak van de citroen tov de Fiat die er momenteel achter zit. maar zeker weet ik het ook niet . als het maar leuk rijd ben ik blij…. en ook zeeeer benieuwd hoe het gaat straks
Diesel Rinus schreef:Dit betekent overigens wel dat je een lange 5 bak hebt (voor een diesel).
Waarschijnlijk wel ietsje stiller tijdens het rijden (bij 1000tr/m: 31km/h i.p.v. 26,9km/h of zelfs 24,4 km/h voor de oude 4-bak)betekent ook dat je in de 1e versnelling iets minder koppel aan de wielen zou hebben:
9/35 (0,2571) i.p.v. 8/35 (0,2286) dus ook grofweg 12% minder trekkracht dan bij de 5-bak met kortere eindoverbrenging.Ten opzichte van de 4-bak ligt je 1e versnelling nu 6% hoger, dus grofweg 6% minder koppel in 1.
maar zat er ook geen verschil in de reductiekasten van benzine en diesel 4/5 bakken? dus zou kunnen dat men krachtonlasting had gedaan bij versnellingsbakken/reductiekasten. er klapte nog wel eens een bak stuk zo goed ik weet
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
De reductie kasten van de 5-bakken zijn identiek, maar pignon en kroonwiel zijn verschillend.
waar rook is, is…
LHM only!