Hello iedereen in Holland en meer.
Mijn Hollandse is niet beter dan de laatse keer dat ik op dit Forum was.
Over dit kerstmas December Januarie heeft mijn vrouw en ik 1900 km in de C35 met en groote (heavy) load ge gaan naar Victoria. Op de telefoon mijn tweeling broer zegt dat hiy en accident - - crash ge hebben met de landrover met trailer - ( extra platform met wille ) met ID en DS parts – dingetjiys. De trailer is ge bruiken en de Landrover over op de ligse kant raam (turned on side). Hij had en rental auto ge gaan voor huis te gaan in Victoria. Wij dan weg ge gaan trug toward Queensland te Narrabri in de C35. De trailer was ge brukt zoo alle the DS en ID dingetjiys (parts) in de C35 gaan. 3-4 uur later en de Landrover is goed genoeg voor drive op te weg. De band op de achter wiel had ge bruik ende Landrover gaad gek en dat was de tijd dat het aaf de road gaad enover gaad. Mijn tweeling broer en mijn adder broer met hon waaren okay maar niet zoo plesiereg.
Zoo dat was 1100 km naar Narragri en trug naar Victoria.
Mijn vrouw en ik dan had en plesier vakatsie in Victoria in Daylesford met broers en zuste en kinderen voor en erg goed Kerstmas tijd.
Ik zeg alle dit voor te zeggen hoe erg goed de C35 is. Het heft de diesel motor met allen 4 verstulling en is 1978.
Maar dit is de tijd dat ik moet zeggen dat niet alles is goed.
Wij zijn nouw de 1900 km trug in Brisbane en de Citroen mekanik - - -DS motors verteld mij dat de BUSHES VOOR DE UPPER SUSPENSION ARMS zijn nouw niet ge maakt.
Zoo aan dit forum daar kan en mens of vrouw in en plaats dat kan vertel mij als de is iets dat ik kan doen. Ik moet in de C35 gaan et paas tijd of zoo maar ik kan de C35 niet vaar gaan daroom ik maakt het niet goed voor de metaal kan met de metaal schijver of zoo en dat is erg niet goed.
Ik weet dat mijn Hollandse niet goed is. Ik zegt het en ander tijd dat wij komt naar Australie in de tijd dat ik 6 jaar oud was.
Ik heft en internet blad - -
http://www.authenticlightingandhardware.com/citroen.html
Groetjiys van Brisbane Australie - - John Paas.
Mijn vrouw, Janet en ik rijden in oude auto’s vroeger dan 1979. Dit is in plaats van een moderne auto.
Ik was geboren in Australie maar ik woonde in Holland met mijn Hollandse ouders van toen ik 3 was tot ik 6 was zo mijn Nederlands is niet zo goed.
Wij wonen in Brisbane, Australia maar wij hebben een vakantie plaats ver weg in Victoria waar wij ook en paar autos hebben.
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Hi John,
so the rubber bushes on the top suspension arm are completely gone?
I have got some used arms laying about, but sending two whole arms to Australia will cost you an arm and a leg…
Perhaps someone on the forum will have some N.O.S. bushes?
If I come across some, I’ll let you know
Succes!
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
The so called “fluid blocks” are citroën part no: 1B 5 414 911 D or just 5414911.
There are 4 needed and they are all identical (int. Ø 34mm, 66.5mm long)
waar rook is, is…
LHM only!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
It is no problem when you write in English most people here will probably understand you even better, respect for you Dutch attempt I always like reading your blog and have visited your website a couple of times. Keep on the good work down under!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
No 5 in the drawing are the bushes or fluid blocks. It is a part where a steel (?) bush is bonded with vulcanised rubber into a sheet steel shell combined with a thrust ring facing the actual sub frame…
Perhaps you know someone with a lathe who can fabricate an internal bush and thrust bearing out of POM or an other high strength fancy bit of plastic… (you know your way around those) And you try to reuse the internal steel (?) bush and the thrust ring.
1: sub frame
2: hollow axle of the upper bearing arm
3: spacer bush (34 x 38 x 156.3mm)
4: upper arm
5: fluid block (2x)
6: nut for hollow axle (2x)
17: spacer/washer 35 x 60mm originally available in 0.5, 1.0 and 2.0mm
good luck
waar rook is, is…
LHM only!
Thankyou very much for your replies. Last time I had a problem it was the broken blades on the nylon fan and Diesel Rinus helped very much by sending, free of charge, a decent second hand one which put the C35 back on the road.
With only 2 C35’s in the country it may become difficult to keep this on the road with the extra hard work but although the van isn’t the fastest thing on the road I find it an enjoyable van to travel in and respect the way it is built. This van is the most modern vehicle we drive. In everyday use we have the few D models and the tractions and the Humber and Morris is what I consider - - not modern. We do drive the odd rental car when we fly down to get to our place in Victoria but it is only used to get there and back to the airport. I find that in this short life we have we are lucky to be able to drive lovely old machinery, be it modern like the D’s or bumbling along in the old Big 15 or having the challenges of a Big 6 with extractors - - having to warm up the inlet manifold etc to get the beast to run smooth.
So thankyou very much. I’ll confirm with John Walton around the corner at DS Motors to make sure I’m not sending you kind “Hollanders” up the garden path.
I have taken up the suggestion of writing in English as my Dutch is atrocious.
En Hollander op de war weg punt van de wereld - - John Paas.
Mijn vrouw, Janet en ik rijden in oude auto’s vroeger dan 1979. Dit is in plaats van een moderne auto.
Ik was geboren in Australie maar ik woonde in Holland met mijn Hollandse ouders van toen ik 3 was tot ik 6 was zo mijn Nederlands is niet zo goed.
Wij wonen in Brisbane, Australia maar wij hebben een vakantie plaats ver weg in Victoria waar wij ook en paar autos hebben.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Please do keep us posted with all you old Citroen down under! When you have a great sorry this website always likes posting it on the homepage we all love exciting story’s with a Citroen in the spotlight! like the story you already posted once
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
maybe this is something. its australian so its next door ??
http://www.superpro.com.au/ i use these for old english cars en maybe its worth calling.
there is also http://www.polybush.co.uk/ you never know.
Dank je wel,
I didn’t get to DS Motors today as it is “Raining cats and dogs ” here. - - hondjiys en katte of zoo. It is hot and humid here but the rain- - regen is welcome. In Holland it is probably cold - - Koud.
Thankyou again. Super Pro could be a go - - one never knows. I’ll see John Walton tomorrow and suggest this if there is a match with some other vehicle.
Tot siens John.
Mijn vrouw, Janet en ik rijden in oude auto’s vroeger dan 1979. Dit is in plaats van een moderne auto.
Ik was geboren in Australie maar ik woonde in Holland met mijn Hollandse ouders van toen ik 3 was tot ik 6 was zo mijn Nederlands is niet zo goed.
Wij wonen in Brisbane, Australia maar wij hebben een vakantie plaats ver weg in Victoria waar wij ook en paar autos hebben.
Hello again,
It looks like to have the bushes made we need to pull the parts off the C35 so that they have the parts to measure etc. The only place that we can pull it apart and have the storage is down in Victoria which means driving it down and brother Michael can do the job.
By far the easiest way would be to buy some new old stock bushes so if any can be found I would very much appreciate it. DS Motors hasn’t got a high space in the workshop where it can sit for the 2 or 3 weeks that it might take to get them made.
John said that to use secondhand arms is not the best way as by the time we pay the freight we might only get a year or so out of them anyway, so thankyou for that offer.
Groetyijs, John
Mijn vrouw, Janet en ik rijden in oude auto’s vroeger dan 1979. Dit is in plaats van een moderne auto.
Ik was geboren in Australie maar ik woonde in Holland met mijn Hollandse ouders van toen ik 3 was tot ik 6 was zo mijn Nederlands is niet zo goed.
Wij wonen in Brisbane, Australia maar wij hebben een vakantie plaats ver weg in Victoria waar wij ook en paar autos hebben.
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
I can measure the outside diameter for you and the size of the lip for the thrust bearing on the bush.
I have mentioned the other dimensions in one of the previous posts.
waar rook is, is…
LHM only!