Hallo,
tijdens de werkzaamheden aan de GS motor enkele jaren geleden heb ik helaas één keer een draad foutief aangesloten, met rook als gevolg. Toen is er één en ander doorgesmolten, maar het viel al bij al nog mee. Nu gebruik ik de GS weer dagelijks en begint het me weer te storen. De draden naar de alternator, bobijn, startmotor, het lijkt allemaal een keer te veel geleden te hebben. Ze werken nog wel maar niet voluit.
Hoe zit het met nieuwe kabelbomen voor GS’en , of is het mogelijk deze één voor één te vervangen ?
En ja, hoe begin je dan bv de draad naar de alternator te vervangen ?
Met andere woorden, hoe zorg ik voor een frisse bekabeling (en liefst zonder de hele auto weer uit elkaar te moeten schroeven)?
merci,
Jef
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
In het WPH zoek je op hoe de kabelbomen lopen. Dan kanje kijken of je een deel moet vervangen of alles uitelkaar moet. De dikke dynamodraad loopt rechtstreeks naar de accu, dus die is wel te doen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Of naar de starter
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
oja. naar de starter.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
En ‘t is trouwens de dunne gele die bijna om zeep is ... Dat is al iets vervelender dacht ik ?
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dunne gele die op de dynamo zit? Ai.. die loopt naar je lampje in je dash….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Die heeft dus ook niet zoveel belang, als hij maar stroom doorgeeft is het goed ?
Ik bedoel, die krijgt het niet zwaar te verduren ?
En dan ook nog dit even: de accu begeeft het iedere keer ... Ik heb ontdekt dat de grijze draad naar de bobijn los in de fiche zat te bengelen, kan dit de oorzaak daarvan zijn ?
Ik denk dan aan slecht contact en daardoor stroomverlies ???
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Slecht contact geeft juist minder stroom.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja, ik bedoel eigenlijk dat ik vermoed dat hierdoor de accu niet mooi oplaadt wanneer ik rijd. En dus na enkele keren starten het opgeeft, zeker na korte ritjes. Maar ook na lange !
Bobine heeft niets met acculaden nodig.
Enne,een GS met een acculampje in t dashboard?? Die is er toch niet.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dus loopt die gele draad naar de spanningsregelaar ( aan de accu ? )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
pff ! slecht opladen kan dus zeker daardoor?!
pff ! slecht opladen kan dus zeker daardoor?!
pff ! slecht opladen kan dus zeker daardoor?!