Afgelopen middag heb ik een saxo gekocht. Er zat ergens bij de voorruit thv het dak een lekkage. Hemel was nat en de voorruit aan de binnenkant.
De handelaar waar ik hem gekocht heb gaat dit oplossen, maar ik ben toch nieuwsgierig of dit probleem vaker voorkomt?
Het is een 1.1 luxury uitvoering met af fabriek open dak. Modeljaar 2000, 70k gelopen.
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
denk eerder dat je opendak het probleem is, of dit een probleem is van de saxo weet ik niet, maar had dit ook eens met een auto met standaard opendak, en toen zaten de afwaterings kanalen verstopt.
Totaal aantal Berichten: 70
- BX SPORT
- AX GTI
- AX 1.4 Furio
- AX First 1.4 D
- BX Chic
Ik zou ook eerst naar het opendak kijken voordat je je voorruit loshaalt.
De verkoper dacht dat het zou kunnen komen door een lek rubber van de radio antenne. Hij zou er in elk geval naar kijken, dus hoop dat opgelost is als we hem hebben.
Totaal aantal Berichten: 164
- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Antenne lijkt mij ook de eerste plek om te gaan zoeken: heb dat 2 keer bij een ZX gehad: Rubber rondom de antenne wordt oud en dicht dan niet meer goed af. Antenne loshalen, schoonmaken en ‘n beetje kit eromheen en de boel blijft weer droog.
Ok thnx. Ik ga het wel even in de gaten houden. Mocht hij nog lekken dan heb ik nog kit liggen waar ze koplampen mee sealen.