1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Het was weer mooi voor zolang het duurde
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

Gepost: 26 januari 2006 10:48 PM

Eindelijk ben ik mijn C5 kwijt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen helemaal hoteldebotel zijn van Citroen. Ik heb er ook een diep zwak voor. Alleen….......

Bij alle vier Citroens die ik heb gehad tot nu toe alleen maar negatieve ervaringen, kortom de combinatie Gert en Citroen is geen gelukkige…........Ik denk dat ik daar maar lering uit moet trekken en geen Citroen meer moet kopen. Zolang ik nog een zwak voor het merk heb.

In ieder geval heb ik nog niet het punt bereikt dat ik iedereen van harte een Citroen zal afraden, dus wat dat betreft haak ik mooi op tijd af.

Dus niets ten nadele van jullie citrofielen, maar ik denk dat ik beter af ben…....

Ik zal wel zuchten als ik weer eens 1 zie rijden.

Veel plezier allemaal met jullie C5’s etcetera.

Groet,

Gert

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 26 januari 2006 10:55 PM
  [ # 1 ]

tsja, jammer maar helaas.. Wat voor auto heb je nu?

Profiel  

TonK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 26 januari 2006 11:14 PM
  [ # 2 ]

Altijd jammer als je om zo´n reden afscheid moet nemen van een merk maar 4X is ook wel erg veel dus heb je het nog lang volgehouden. Bij mij is de C5 mijn eerste Citroën en ook ik heb meerdere malen op het punt gestaan om er mee op te houden als het zoveelste mankement zich aandiende maar ik hoop nog steeds (na 4,5 jaar) dat het een keer ophoud. Wat ik wel merk op dit forum is dat Citrofielen een ontzettend hoog acceptatie nivo hebben en zover ben ik nog niet. Hoewel als er even geen problemen zijn dan rijdt het wel erg fijn. Het duurt alleen zo kort.

Ik hoop dat je met je volgende merk meer succes hebt en ook ik ben benieuwd waarvoor je nu hebt gekozen.

Groet, Ton

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 26 januari 2006 11:21 PM
  [ # 3 ]

ach ja… het is een beetje geven en nemen… Wink

geef je haar een boel liefde zal je er een boel voor terug krijgen, ze krijgen van mij ieder ritje een klopje Very Happy

Groet Roy

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

Gepost: 26 januari 2006 11:23 PM
  [ # 4 ]
voge schreef:

Een Ford Mondeo Wagon diesel

Surprisedops:

En dat terwijl ik eigenlijk Alfist ben met een (sub-voor) liefde voor Citroen.

Maar mijn vrouw rijdt in een Alfa 33.

Dus daaromkan ik ook mensen waarderen die helemaal gevoelsmatig voor hun merk gaan. Hoewel ik wat heb afgezeken af en toe, begrijp ik een gemiddelde Citrofiel heel goed.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 26 januari 2006 11:25 PM
  [ # 5 ]

De meeste noemen het karakter, ach, ik ze heb ze ook liever goedwerkend maar de franse techniek maakt dat vaak onmogelijk.

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 januari 2006 11:29 PM
  [ # 6 ]

Ach, zie het zo, je bent strakt tenminsten weer op de hoogte van de actuele staat van onderhoud betreffende het wegennet in Nederland.  Wink

Profiel  

Frenchie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100

Gepost: 27 januari 2006 12:03 AM
  [ # 7 ]
TonK schreef:

Altijd jammer als je om zo´n reden afscheid moet nemen van een merk maar 4X is ook wel erg veel dus heb je het nog lang volgehouden. Bij mij is de C5 mijn eerste Citroën en ook ik heb meerdere malen op het punt gestaan om er mee op te houden als het zoveelste mankement zich aandiende maar ik hoop nog steeds (na 4,5 jaar) dat het een keer ophoud. Wat ik wel merk op dit forum is dat Citrofielen een ontzettend hoog acceptatie nivo hebben en zover ben ik nog niet. Hoewel als er even geen problemen zijn dan rijdt het wel erg fijn. Het duurt alleen zo kort.

Ik hoop dat je met je volgende merk meer succes hebt en ook ik ben benieuwd waarvoor je nu hebt gekozen.

Groet, Ton

Mijn C5 2.2HDI is sinds 1969 mijn tiende Citroën.
Ik heb nooit iets anders gereden.
Maar die C5 is dan ook mijn laatste Citroën, want het is geen Citroën meer.
De Citroën-ziel bestaat niet meer : het is een EURO-PSA geworden :
Niet meer “lekker afgeveerd zoals weleer”, geen exclusieve lijnen meer, geen unieke dashboards meer - kortom geen Citroën meer.
Ik weet nog niet wat mijn volgende wagen wordt - een Citroën wordt het in alle geval NIET meer.

C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 januari 2006 12:13 AM
  [ # 8 ]
Frenchie schreef:

Niet meer “lekker afgeveerd zoals weleer”, geen exclusieve lijnen meer, geen unieke dashboards meer - kortom geen Citroën meer.

Sinds wanneer heeft een Peug bollen? Dat het veergedrag veranderd is, ben ik met je eens. Maar juist een C5 is nog wel een Citroën! (kijk maar eens naar de storingen, da’s toch typerend voor Citroën Wink )
De exclusieve lijnen zijn weer helemaal terug te vinden in de nieuwere modellen als de C4 en 6.

Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk. Maar vertel mij niet dat het rijgedrag van een C5 te vergelijken is met klasse-genoten als de Passat ofzo…

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 27 januari 2006 12:15 AM
  [ # 9 ]

welk merk heeft vandaag de dag wel nog een eigen karakter???

Profiel  

Frenchie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 januari 2006 12:19 AM
  [ # 10 ]
patje74 schreef:
Frenchie schreef:

Maar vertel mij niet dat het rijgedrag van een C5 te vergelijken is met klasse-genoten als de Passat ofzo…

Dat klopt patje74, maar Citroën is niet genoeg “Citroën” meer voor mij om er nog eentje (de 11de dan) te kopen.
Ik blijf verliefd op wat Citroën WAS.
Ik ben niet meer verliefd op wat Citroën vandaag geworden IS.
That’s all.

+

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 januari 2006 12:22 AM
  [ # 11 ]

@Frenchie
Daar kan ik volledig in komen. Mij mag je alleen maar wakker maken voor alles tot en met BX type1.

Ontopic; Gert, veel geluk in je nieuwe wagens. Wellicht nog eens een oud Citje voor erbij?

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 27 januari 2006 12:28 AM
  [ # 12 ]
automatique schreef:
voge schreef:

Een Ford Mondeo Wagon diesel

Surprisedops:

En dat terwijl ik eigenlijk Alfist ben met een (sub-voor) liefde voor Citroen.

Maar mijn vrouw rijdt in een Alfa 33.

Dus daaromkan ik ook mensen waarderen die helemaal gevoelsmatig voor hun merk gaan. Hoewel ik wat heb afgezeken af en toe, begrijp ik een gemiddelde Citrofiel heel goed.

Lullig om hier te zeggen, maar je keuze rijdt erg goed hoor. Ze hebben een keurige combinatie tussen uitstekende wegligging en goed comfort gevonden in Köln.

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 27 januari 2006 12:30 AM
  [ # 13 ]

Ik heb bovenal een autoliefde en bovenaan staat het Frans product en met name Citroen. We rijden nu Renault en Citroen, dat is ook al renault en renault geweest en een paar keer suzuki.
HEt kan voorkomen dat we een Citroen rijden straks ipv Renault, maar ook heel goed Toyota of weer renault. Maakt op zich niet uit vind ik. Natuurlijk is het leuk als citroen het goed doet en zich sterk maakt. De meeste modellen uit de laatste jaren….getver…maar de nieuwe modellen kunnen ons zeer bekoren…

Maar goed, er gaat niets boven een eend!

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

Frenchie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 januari 2006 12:49 AM
  [ # 14 ]
FLYING DUCKMAN schreef:

Ik heb bovenal een autoliefde en bovenaan staat het Frans product en met name Citroen. We rijden nu Renault en Citroen, dat is ook al renault en renault geweest en een paar keer suzuki.
HEt kan voorkomen dat we een Citroen rijden straks ipv Renault, maar ook heel goed Toyota of weer renault. Maakt op zich niet uit vind ik. Natuurlijk is het leuk als citroen het goed doet en zich sterk maakt. De meeste modellen uit de laatste jaren….getver…maar de nieuwe modellen kunnen ons zeer bekoren…

Maar goed, er gaat niets boven een eend!

Ik had het niet direct over een eend hoor Smile  Smile
Wel over een DS, een CX en (ook nog) een Xm (alhoewel al redelijk Peugeot getint).

+

Profiel  

voge
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 27 januari 2006 12:59 AM
  [ # 15 ]
Frenchie schreef:

Ik weet nog niet wat mijn volgende wagen wordt - een Citroën wordt het in alle geval NIET meer.

Dit heb ik nou al zo vaak gelezen, en ik heb ook al zo vaak de vraag neergezet: ‘Welke auto heeft er dan een beter rijgedrag dan een nieuwe Citroën en heeft wel een prachtig lijnenspel?”
Nog nooit heb ik hier een zinnig antwoord op gekregen.

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook