Micky schreef:Hoe krijg ik de schildjes van de c-stijlen af, de mijne zijn niet zo mooi meer en ik wil opzoek naar een mooiere oplossing, dus andere of deze opnieuw lakken oid.
Eerst spatbord verwijderen, dan in de deursponning de chrome afdekking ga ik vanuit, maar ik weet dat de schildjes aan de achterkant ook vastzitten onder het scharnier van de kofferklep, hoe pak ik dat aan?
ik heb het forum doorzocht, maar kan er niets over vinden, waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoekterm?
Die wasbordje waren bij mij ook helemaal verkreukeld, het is ook zo leuk om er even tegenaan te duwen
Maar ik heb ze wel weer aardig recht gekregen met een brede botte beitel (steenbeitel bijvoorbeeld).
Als je ze op een vlakke, schone ondergrond legt kan je met die beitel (of wat anders wat in zo’n groefje past) de boel weer recht drukken. Eventueel met de hand op de beitel slaan. Met een hamer sla je er waarschijnlijk zo doorheen.
Poetsen kan je daarna met commandant of zo, als je maar goede ondersteuning onder het bordje hebt.
Die RVS bordjes vind ik persoonlijk wel mooier en ze zijn ook minder gevoelig voor deuken geloof ik.
Zou je er ook nog op kunnen zetten als je toch bezig bent…
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
mijn Bordjes zijn niet gedeukt, alleen het oppervlak is vlekkerig, volgens mij zijn de mijne van RVS (standaard Pallas maar oude type terwijl mijn auto van ‘74 is) ik heb begrepen dat het gepolijst zou moeten worden, commandant zal ik eens proberen
Oh, nou zie ik ook het bij het terugbladeren…
Ik zag zo’n wasbordje liggen bij één van je eerdere posts met dat dashbordpaneeltje.
Nou je het zegt hoort er geloof ik inderdaad een pallas bordje op jouw RVS zijpaneeltje…
Kennelijk heeft iemand het eens omgewisseld… Of zijn er verschillende versies vanaf fabriek geleverd?
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
nee, bij de restauratie in 2008 zal dit vervangen zijn denk ik, wellicht dat TECO dit weet?
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
even een stukje ontvet en gekleurd, het hecht goed en resultaat is super, nu dezelfde verf bijbestellen (ik heb een beetje gekregen van de restaurateur, maar niet genoeg) als waarmee het hele interieur opnieuw is geverfd dan de delen behandelen en de ombouw kan beginnen
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
vandaag maar eens gedaan wat al een tijdje moest gebeuren, ik heb het dashboardpaneeltje vervangen door 1 waar nog maar 1 gaatje in zat en waarvan de meeste haakjes nog aanwezig waren. 2 nieuwe gaatjes gemaakt omdat ik 3 schakelaars heb.
het groene lampje van de mistlamp wilde ik in het instrumentenpaneel plaatsen in het midden boven in. daar zit standaard een zwart plaatje, deze vervangen door een groene uit een donorteller.
onderstaand een aantal foto’s ter illustratie, het is goed gelukt moet ik zeggen.
eerst de oude situatie, dan hoe het groene glaasje in de tellerbak gemonteerd zit.
Nouja, hij gooit zelf de foto’s continu door elkaar, maar het spreekt voor zich denk ik.
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Goed bezig!
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 1531
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
waarom niet een zelfde type lamphouder gemonteerd, zoals de andere lamphoudertjes?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
@camembert, die heb ik wel liggen, maar kon de koperdraden op de printplaat niet volgen zonder de 2 printplaten uit elkaar te halen en weet dus niet waar en of ze in de stekkerverbinding uitkomen, kom ik daar achter kan ik het zo veranderen, want ik heb niets aan de tellerbak verandert, dus als je me dat kunt vertellen heb ik een nog betere oplossing
Er is zelfs veel kans dat er geen printbaan is gelegd voor bovenste lampje, dat is het geval voor onderste lampje tussen de 2 richtingaanwijzer lampjes
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1531
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Jawel hoor,
in de groene steker links bovenin. Er zit volgens mij niet standaard een draad aan (bij mij een bruine draad, weet even niet zo snel wat ik hier aan heb hangen ):
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 10136
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Temperatuurmeter?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1531
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
nee die zit linksboven in de gele steker, ik moet even thuis kijken in mijn schema’s. Dit lampjs schakelt naar de min en moet due een +12V krijgen om te branden.
In verschillende schema’s zag ik overigens dat op 35 een bruine draad zou moeten zitten…?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 10136
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je hebt gelijk. Het was iets te lang geleden dat ik een tempmeter in een ds gezet heb.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.