Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
na bijna 6 jaar zonder heb ik weer een Xantia!!
het is een groene break 2,0 16v uit 1996 met 212.000km op de teller. Distributieriem is vervangen in febr 2008 bij 167.000 km
gekocht van een goede vriendin van me hier in Alesund Noorwegen voor 5000 nok, das zon 600 euro.
moet wel wat aan gebeuren, hij is afgekeurd maar gisteren reeds het meeste gedaan. Handrem moest afgesteld, rubber onderste draagarm links was versleten, ik heb ze gelijk allebei maar gedaan. Verder nog 3 knipperlichtlbolletjes vervangen die niet meer zo oranje waren. Gelijk ook maar even de veren van de achterklep vervangen.
Nu nog de beroemde stuurhuishoes rechts en de kilometerteller repareren.Ik heb nog 3 maanden voor de herkeuring dus geen stress.
Ik ken de auto al en paar jaar en weet dat de veerbollen zijn vervangen, er zit een nieuwe koppeling in en LHM en motorolie zijn ververst.Ook zitten er 4 nieuwe spijkerbanden onder die alleen al 4000 nok hebben gekost.Een vriendenprijsje dus. Kon het niet weigeren al vind ik de kleur niet zo.
Alle achterramen waren beplakt met zwart folie. Ik heb het van de achterdeuren maar verwijderd, het was zo donker samen met de bijna zwarte veloursbekleding
Ik heb 3 keer een niewe Xantia mogen berijden als auto van de zaak toen ik nog in Nederland woonde, totaal zon 12 jaar; als eerste de HG-TZ-90 een 1994 1,8i in Bleu Stratos, wat een mooie kleur was dat!. Daarna een zwarte 1,8i Deauville uit 1997 de SH-RG-84 die helaas total-loss werd gereden. Ik kreeg een Volvo Amazone met 80km per uur van achteren binnen terwijl ik stil stond.niet fijn maar ik kwam er zonder kleerscheuren vanaf, de Xantia was een halve meter korter..
En tot slot een 2000 model in Gris Fulminator met leer en full options ;de 76-GS-DX
deze laatste heb ik 3 jaar extra kunnen leasen en heb ik dus totaal 6 jaar gereden.Toen moest ie van de baas helaas de deur uit en ik heb hem toen prive overgenomen omdat de restwaarde erg laag was. Kon hem echter niet houden, teveel autos en heb hem leuk door kunnen verkopen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Gefeliciteerd met de Xantia.
De restpunten zijn te overzien.
Grappig, Alesund, ik ben er wel eens op vakantie geweest.
Hoe uniek is een Xantia vandaag de dag in Noorwegen?
Succes met het rijklaar maken en daarna veel rijplezier.
Groet, Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Lekker rijden…..en genieten…....
Peter
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Xantias zie je wel rijden hier maar niet zo vaak. op de noorse marktplaats staan er gemiddeld zon 25 tot 30 te koop over heel Noorwegen.Dus het is geen heel erg gangbare auto.
Vannacht naar Bjorkedal geweest ,mooi ritje van zon 150 km, is toch gauw een ur of 3 rijden, zeker als je zoals wij de weg over de bergen kiest. Toch nog een beetje witte kerst;
De Xantia deed het goed in de sneeuw en mn Australische clubgenoot genoot
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Zo, vandaag de snelheidsmeter gesoldeerd.Was goed te doen, een uurtje werk. Nu alleen nog dat rechterstuurhuisrubber en hij is klaar voor de herkeuring
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Ik wil tzt de startmotor vervangen, hij doet het goed maar maakt een gierend rotgeluid. Geen Xantias op de sloop hier, gelukkig maar wel een Peugeot 406 en Xsaras en een C5. Iemand enig idee of een startmotor daarvan uitwisselbaar is met mijn2 liter 16v?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Als het een XU blok is moet het passen. De C5 heeft de “nieuwe” EW motorserie, geen idee of die startmotoren ook passen. Ik zou de gok niet willen nemen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Vandaag geprobeerd de stuurhoes te vervangen, maar ik blijk de verkeerde te hebben. Morgen maar ff ruilen. Ik had de Xantia aan de voorkant 30 cm omhoog staan en toen ik hem in de laagste stand zette raakte ik aardig wat LHM kwijt boven uit het vat. De vlotter zit vast dus het niveau checken daarmee gaat niet. Verder wilde het rechter voorraam ineens niet meer omhoog…..... Ik hoorde de motor echter wel gaan… Na openen van het portier werkte het raam ineens wel weer helemaal correct. Fijn als autos zichzelf repareren!
Nog even een nieuw lampje in het klokje gezet. Nu nog de stoelverwarming aan de gang zien te krijgen en alles werkt naar behoren.
de verlichting daarvan doet het ook niet en ook niet van het hoogteroer, dus ik vermoed een zekering.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Mooie foto in post 3 Gert-Jan! En succes met de keuring. Ik wil daar ook wel eens naartoe!
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
gisteren herkeurd en goedgekeurd! Maar wat is die rechter stuurhuishoes vervangen een drama!! de nieuwe sneuvelde al voordat ik er kracht op uitoefende! scheurde los op de lasnaad, k..kwalitiet dus. Had hem netjes goed voorverwarmd maar dat hielp dus niet. Fijn als je alles net hebt gedemonteerd. Afijn een maat die me hielp kwam met een subliem idee: We hebben een oude binnenband van een brommer genomen en daar een hoes van gemaakt. Sterk, flexibel en gratis + makkelijk te monteren. Keurmeester vond het mooi.
Ik snap overigens dat die hoezen sneuvelen als ze ouder en harder worden, ze zijn dan domweg te kort voor de maximale uitslag. Zon binnenband is veel flexibeler en dus beter geschikt aangezien het puur een stofhoes is.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Van de week nog even het LHM niveau gecheckt met een duimstok want de vlotter bleef hangen. Eh.. niet dus, er zat 2 liter teveel in het systeem!! Ipv 55mm wees de duimstok 75 mm aan. Vlotter staat nu zoals het hoort. 2 liter eruitgeheveld. Lijkt alsof de auto wat soepeler veert nu of is dat verbeelding? Ook het linkerraam wilde weer niet omhoog, nu het probleem kunnen vinden. Dat beroemde witte plastic deel wat met een pin door de ruit steekt had geen borging meer waardoor de ruit van de pin afviel. Nu vastgezet met een ring en een kwak TEC7 , een supergoede kit.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
de gordels achter rollen niet vanzelf terug , niet geschikt dus voor een kinderzitje. Iemand enig idee wat daaraan te doen ?
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
andere erin.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Raar dat die het niet meer doen..Leuk, dat jij dat binnenband trucje ook verzonnen hebt: werkt perfect bij gebrek aan betere nieuwe. Ik heb misschien nog wel achter rolgordels liggen - ergens. Maar weet niet hoe ze er uit zien, dan heb ik fotootje nodig.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Bedankt voor het aanbod Jan-Jaap maarversturen vanuit Ierland naar Noorwegen wordt een beetje duur denk ik. Kan ze hier wel vinden op de noorse marktplaats.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik heb mijn stroef oprollende gordels weer lekker oprollend gekregen door ze helemaal uit te rollen en ze daarna lekker in te spuiten met siliconenspray