2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Citroën C3 classic bj. 2009
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 20 januari 2014 11:03 PM
  [ # 16 ]

Dat is mooi succes dan maar, het is soms even puzzelen in de software van Lexia om alles te vinden.
Het moet op 2 plaatsen geactiveerd worden (heet telecoderen in de lexia) in de ECU = injectiecomputer daar heet het meestal LVV soms staat RVV er ook bij, maar omdat je een Z9 schakelaar hebt met ON OFF rolregelaar de LVV activeren(RVV is voor de limiter Z8 schakelaar)dit heb ik nog nooit werkend gekregen vandaar de keuze voor de Z9.
Ook in de BSI moet het geactiveerd, soms heet het daar gewoon cruise control maar ook wel snelheidsregelaar als het op deze twee plaatsen ingeschakeld is vraagt de Lexia meestal om een code om de activatie definitief op te slaan als je hulp deze code niet heeft stuur je me maar een pm dan mail ik hem.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012

Profiel  
 
jpvzijst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 30-12-2013

Gepost: 20 januari 2014 11:06 PM
  [ # 17 ]

Wauw… een hoop kostbare info! PM mij maar voor de zekerheid als Lexia om een code zeurt Wink

Nogmaals bedankt voor je hulp! TOP!

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 25 januari 2014 10:44 PM
  [ # 18 ]

En nog een Lexia gevonden om de handle te activeren?

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012

Profiel  
 
jpvzijst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 30-12-2013

Gepost: 26 januari 2014 01:32 AM
  [ # 19 ]

Jazeker Bart-Xsara!

De Lexia is bijzonder onlogisch ingedeeld, waardoor we veel tijd kwijt waren om de juiste parameters te vinden in je eerdere beschrijving wat je had gemaakt voor mij. Je code was absoluut onmisbaar. Kennelijk had hij nog nooit eerder gehad dat er na het “transcoderen” van de aangepaste instellingen om een code werd gevraagd! Gelukkig had ik voordat ik naar hem toeging je uitgebreide beschrijving en je code netjes opgeslagen op mijn laptop, en kon op het moment dat het nodig was snel teruglezen.

Geen idee hoe je aan de code bent gekomen, maar feit is wel dat na een lange tijdrovende gezoek op de Lexia, Cruisend naar huis kon! Morgenochtend nog een kapje (bij het stuur) een klein stukje wegdremelen zodat alles weer mooi past.

In ieder geval bedankt voor je waardevolle bijdrage! Je hebt weer een Citrofiel gelukkig gemaakt!

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 26 januari 2014 10:02 AM
  [ # 20 ]

Mooi dat het gelukt is, de software is inderdaad wat lastig ik heb meestal zo’n halfuur nodig om de CC te activeren.
Het activeren zelf is maar een paar muisklikken maar om op de juiste plek te komen voor de activatie kost de meeste tijd. je moet altijd met de globale test beginnen en dan de juiste benamingen in de ecu en bsi zien te vinden.
Het leuke is dat de benamingen per wagen ook nog weer kunnen verschillen omdat er weer een ander type ecu gemonteerd is, het is dus altijd even puzzelen, de eerste keer had ik er ook bijna 2 uur voor nodig.
Nu ik weet dat het op 2 plekken aangevinkt moet worden gaat het zoeken wat gerichter en ben ik meestal een klein uurtje bezig, inclusief plaatsen van de handle deze eerst inbouwen daarna activeren.
Dat er om een code gevraagd wordt heb ik alleen bij de Lexia meegemaakt als je iets minder ingrijpends doet zoals het automatisch inschakelen dimlicht bij start heb je geen code nodig, en bij diagbox en PP2000(peugeot) ook niet.
In ieder geval heb je nu de CC met orginele handle en waarschijnlijk goedkoper als een conrad setje.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012

Profiel  
 
jpvzijst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 30-12-2013

Gepost: 26 januari 2014 11:25 AM
  [ # 21 ]

Het was mij inderdaad opgevallen dat de benamingen in de Lexia anders waren dan je beschrijving. Eerst dacht ik dat wij verkeerd zochten, maar later had ik het idee dat het toch wel eens een andere naam aan gehangen werdt. Nu je zegt dat het wel eens per model auto nog al wel eens verschilt, bij deze…. Smile Bij de C3 was het toch weer eens anders.

Goedkoper ben ik zeker! In totaal 35 Eur kwijt. Spotgoedkoop als je het mij vraagt! En niets is fijner om dan ook een originele handle in je auto te hebben.

Vraagje… Je zegt dat de diagbox niet om codes zeurt als je wat wijzigingen aanbrengt. Klinkt aantrekkelijker om dan een diagbox te bemachtigen i.p.v. een Lexia. Of kleven er ook nadelen aan?

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 26 januari 2014 12:16 PM
  [ # 22 ]

Geen nadelen diagbox is de opvolger van Lexia en daarmee kun je zowel citroen als peugeot uitlezen\programeren, alleen kan het zijn dat je auto nog niet door diagbox wordt ondersteunt.
Als dit het geval is wordt automatisch lexia opgestart(zit in diagbox geintegreerd) het enige voordeel is dus dat je met diagbox ook de nieuwere auto’s uit kan lezen en ook peugeot in het startmenu kun je kiezen welk merk je wilt uitlezen.
ik heb op een oude laptop 2 partities gemaakt en op beidde XP-Pro gezet op de eerste partitie staat Lexia en op de tweede Peugeot Planet had problemen als het op dezelfde partitie stond deze laptop heb ik alleen als uitlees\telecodeer apparaat staat niks anders op.
Op mijn dagelijkse laptop met win7 heb ik een dualboot met XP en daar staat diagbox op die gebruik ik minder vaak maar is wel handig omdat bijvoorbeeld op vakantie in het buitenland een uitlaatgas storing te wissen Smile

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012

Profiel  
 
jpvzijst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 30-12-2013

Gepost: 26 januari 2014 12:23 PM
  [ # 23 ]

Interessant..

Misschien toch eens over nadenken voor een Diagbox/lexia software met kabels Smile

Eerst maar even over nadenken. Zal ik het veel gebruiken? Geen idee. Tot nu toe doet alles het perfect met mijn auto. Het enige wat ik zo snel kan bedenken dat ik het wel wil gebruiken als de APK voor de deur staat. Even alles uitlezen wat de BSI / ECU aan meldingen heeft. (foutcodes) Maakt het misschien voor het reguliere onderhoud wat makkelijker op. 

Voorlopig ga ik nog niet tot aanschaf over. Misschien over een paar maanden Smile

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 26 januari 2014 02:24 PM
  [ # 24 ]

O ja voor de duidelijkheid Diagbox is alleen de software de interface is dezelfde als die van de Lexia set, ik gebruik dezelfde interface dus op beide laptops.
En nog foto’s gemaakt van het activatieproces? ben benieuwd hoe het bij een c3 heet zou je ze kunnen posten.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook