Hallo allemaal, ik overweeg de aanschaf van een C5 break benzine automaat 2002/2003/2004.
Diversen bekeken en in 2 proefgereden, beide uit 2002 de 2.0-16v automaat.
Opvallend was dat bij beide er een soort rammel of resonantie geluid ontstaat bij het wegrijden.
Lijkt uit de uitlaat te komen of is het de automaatbak ?
En de eerste C5 heeft soepel veer gedrag, de tweede C5 voelde veel stugger.
Beide hadden +/- 180.000 km op de teller en bij de eerste was totaal geen onderhoudsgeschiedenis bekend.
Zijn dit bij deze kilometers en bouwjaren bekende problemen ?
En wat zijn verder nog voor extra opletten items met deze C5`s ?
Alvast bedankt.
Het geluid komt uit het spruitstuk waar zich een schotje in bevind en dit dient vast gelast te worden om van de rammel verlost te zijn maar het kan geen kwaad. Niet iedere dealer wil dit doen ze verkopen je liever een nieuw spruitstuk. Maar in b.v. Oirschot zit een Citroën/Volvo subdealer Autopolar en na een afspraak kan je er op wachten. Ik zou gaan voor de auto met een onderhouds overzicht maar is dit ook de mooiste en bij welke krijg je garantie. Van de automatenbak zou ik de olie laten vernieuwen mocht dit nog niet gebeurt zijn. Omdat de ene een spoelere vering had kan het zijn dat de andere in de sportstand stond of in de hoogste stand. Het zijn prima auto’s met gewoon onderhoud en natuurlijk oude dag probleempjes en 2.0 16V motoren rijden prima op LPG. Heb er zelf 2 gehad met bijna 2 ton op de klok met LPG en alleen het gebruikelijke onderhoud zoals Citroën dat voorschrijft. De portierklinken zijn wat gevoelig voor breuk maar die zijn er genoeg te vinden op de sloop en zelf vervangen is geen grote opgave en soms weigert het slot van het glazen achterraam in de achterklep. Het is een fijne alles kunner en prima trekauto omdat hij altijd op dezelfde hoogte blijft staan.
ik hoor af en toe verhalen over kinderziektes bij oude modellen.
is dat zo?
en vanaf welk bouwjaar is het dan “veilig”?
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Type 2 ....
De eerste types kunnen soms met klepstoter problemen kampen.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Bij ieder merk zijn er bij het eerste model jaar aanloop problemen. Ik heb 2 type c5 gehad van 2002 en 2003 op LPG G3 zonder noemenswaardige problemen en een kilometerstand die net de 200000 KM passeerden toen ik ze nog in goede conditie inruilde en een daarvan kan ik nog via het RDW tegenkomen als pas gewisseld van eigenaar. Problemen zijn er wel eens met de buitenste deurklinken waar een plastic pennetje van afbreekt maar prima te herstellen zijn door deze te vervangen met een popnagel en de achterruit van de achterklep. Let wel iedere auto van welk merk ook heeft zijn onderhoud nodig. Succes met je zoektocht.