158 van de 190
« Eerste  < Vorige 156 157 158 159 160 Volgende >  Laatste »
   
SM’s te koop
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 26 januari 2014 04:01 PM
  [ # 2356 ]

Maar wat doet die tweede benzineslang daar nu weer ????

Walter cheese

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 26 januari 2014 06:16 PM
  [ # 2357 ]

Mogelijk in een ver verleden uitgerust met injectie?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 januari 2014 07:48 PM
  [ # 2358 ]

Nou, ‘t is gewoon een originele automaat. Chassisnummer is correct, motor lijkt correct…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 27 januari 2014 01:52 AM
  [ # 2359 ]

Volgens chassisnummer is dit een drieliter automaat geproduceerd in september 1973 .

Motortype klopt ook , alleen de 3 liter automaat motoren zitten in de reeks vanaf 350.000

Deze heeft een groen plaatje , maar geen R nummer .......

Volgens het motornummer is het een vroeg ( 1972 ) blok , dus een 2.7 !!

Walter sleep

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2014 09:18 AM
  [ # 2360 ]

Dus de tweede benzineslang blijft vaag. De auto is geen injectie geweest dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 januari 2014 10:39 AM
  [ # 2361 ]

No reserve. Dan gaat de auto tenminste naar een nieuwe liefhebber.

De auto ziet er zo op de foto’s netjes uit. Ik zou er toch geen top prijs voor over hebben als ik de euries los in m’n achterzak had zitten. Ik zou absoluut een leren interieur, kofferbakbekleding van vilt, een zwart hemeltje en een handbak willen hebben. Bij de garage en de bekleder ben je dan maar zo in totaal 10 k verder. En dan weet je ook nog niet hoe de motor er van binnen uitziet. Daarbij oogt de lak van deze SM op de foto’s goed, maar hoe is dat van dichtbij!? Ik heb pas geleden een paar SM’s voorbij zien komen waar voor SM-begrippen veel geld voor is betaald en waar vervolgens toch nog voor heel veel aan moest worden verspijkerd om wat zichtbare en onzichtbare dingetjes op te lossen die kapot waren. Eén van die SM’s had bovendien wat al te veel plamuur gekregen bij het spuiten.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2014 10:51 AM
  [ # 2362 ]

Voor kopers uit andere werelddelen is de automaat een enorm pluspunt. Jammer dat de 3.0 motor er niet meer inzit, afgaande op de berichten van Walter. Die 3 liter motor geeft de waarde namelijk een vette boost…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maart
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 434
Geregistreerd: 26-06-2007

Gepost: 27 januari 2014 06:51 PM
  [ # 2363 ]

Nog iets gevonden op het net:

http://www.ebay.de/itm/Citroen-SM-Sonderwerkzeuge-special-tools-/261383468758?pt=Spezielle_Werkzeuge&hash=item3cdbab36d6

Iemand interesse?
Kan even niet inschatten of de set klopt en kompleet is, ziet er wel netjes uit…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 januari 2014 06:54 PM
  [ # 2364 ]

Ik heb de complete set. Hier missen een paar delen. Wel leuk. Denk dat ie voor de hoofdprijs gaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 januari 2014 09:29 PM
  [ # 2365 ]

Waar voor kun je dat gereedschap gebruiken?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 januari 2014 01:04 AM
  [ # 2366 ]

Mooi hoor, dat rouge grenade love1

http://www.automobiles-collection.com/modeles/citroen-sm-1971/#volet-single

Deze is ook niet verkeerd….........

http://www.automobiles-collection.com/modeles/citroen-sm-maserati-or-de-simiane-1972/#volet-single

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 januari 2014 10:59 AM
  [ # 2367 ]

Die rode is mooi idd. Maar wel jammer dat de voorbumper er scheef op zit. Bij de goudkleurige vraag ik mij af: een 72ér carbu met de bobines bij het koelvloeistofreservoir? Hoe zit dat nou?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3700
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 28 januari 2014 11:15 AM
  [ # 2368 ]

Goudkleurige:
Lijkt heel simpel:
- Deurklinken van een Injectie. ( Oftewel van een model 72, in Europe of een Injectie of een Automaat, en dit lijk mij toch echt een “franse” SM.
- Beugel van Bobines van een Injectie, met ophanging van de expansie tank van een injectie.
- Beugel op het rechter voorscherm voor het benzine filter….

Dus een Injectie omgebouwd tot carburateur. Dat werd in het verleden vaak gedaan bij gebrek aan verstand van de D-jetronic bij de restaurateur.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 januari 2014 11:18 AM
  [ # 2369 ]

Ik dacht het al. Bedankt voor je verhelderende antwoord. Nu nog even uitzoeken wat die wagens moeten kosten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2014 02:21 PM
  [ # 2370 ]

De deurklinken zijn van na april 1973 (sloten onder deurklink)??
Dus een ratjetoe !!

Profiel  
 
 
158 van de 190
« Eerste  < Vorige 156 157 158 159 160 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook