Ik zie dat je hem eruit kan draaien maar als ik nu een jbl speaker ofzo haal dan kan ik deze er toch niet zo inklikken ofwel?
Bedoel je de plastic kap eroverheen? deze heb ik ook al vastgezet maar dat helpt niet het komt echt van de speakers zelf af.
De kappen zitten vast geklikt,de speakers zitten geschroefd.Mischien zitten de schroeven los let op zijn torx schroeven.Ik heb bij mij de kappen los genomen en op het smalle randje van de kap sillicone kit(zwart) aangebracht,daarna was ik van het resoneren af.Succes
robinrossie schreef:De stank is inmiddels toch behoorlijk verdwenen.
Dan een volgend puntje de speakers en tweeters maken nogal een raar tril geluid net of er op het geluid van de muziek 2 stukjes plastik op elkaar trillen.
Nu wil ik er nieuwe tweeters in zetten, maar als ik het rooster uitneem zie ik dat er een heel stuk plastic om de tweeter heen zit als je deze in het rooster haakt, hoe is dit van elkaar te krijgen? want ik denk dat dit er bij een aftermarket tweeter niet opzit?
Kan ik daarnaast een andere tweeter op het normale kabeltje aansluiten?
De tweeter en de plastic rand kun je ook los draaien.
De doorsnee van de tweeter is ±42mm. en van de plastic rand ±57mm.
Mischien kun je de rand gebruiken voor de montage van een andere tweeter.
Het meeste tril geluid komt nu uit de tweeters.
maar ik kreeg die rand er inderdaad niet vanaf, nu weet ik in ieder geval dat deze los kan.
De tweeters zitten ook maar los in de houdertjes ik heb dr wat lijm op gedaan en weg is het geluid.
Ik krijg wel moeite met lekker schakelen vooral terugschakelen na zn 3 gaat nogal stroef.
Meestal lijkt het ook net op het schakelen ook in 2 stapjes gaat met een weerstand op de helft.
Zal de versnellingsbak olie vervangen hier bij helpen?
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Baklie vervangen kan, maar zal niet lang helpen. Je kunt (sneller) proberen de kogelkopjes van de schakelstangetjes te smeren. Dat helpt ook wat, want die lopen wel eens wat droog. Meestal is het toch een slijtage kwestie, en daar doe je niets tegen behalve in de bak eea vervangen (synchromeshes, schakelvorken e.d.). Maar of dat het waard is? Ik heb het in ieder geval niet gedaan.
Hoe kan ik deze dan smeren? Haal je ze los of smeer je eromheen wat vet of olie?
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Spuitbus met smeermiddel, tubetje gewoon tegen de kogel drukken.
Ik moet mijn stangen nog steeds smeren,
maar wil misschien een spoiler erop zetten, zijn deze van alle type hetzelfde?
Deze zou de orginele vorm moeten zijn?
Al sinds ik hem heb doet de startmotor een beetje raar, als de motor is aangeslagen en ik laat de sleutel los lijkt het net of die nog even aanloopen en krijg ik een vervelend knarsend geluid van voren.
Nou heb ik gelezen dat waarschijnlijk de bendix niet snel genoeg terugkomt, maar waar kan dit aan liggen?
Vroeg me af of je ondertussen het schakelen soepeler had gekregen?
Heb bij die van mij de bakolie ververst en na een retourtje Luik lijkt hij soepeler te schakelen.
Ik voel soms nog het 2-traps schakelen waarbij elke schakelbeweging uit twee delen bestaat.
Wat je startmotor betreft,denk ik dat ie aandacht nodig heeft.(Zal er dus af moeten)
Inmiddels is de bakolie 2x vervangen omdat de aandrijfas eruit moest maar het heeft niet geholpen ik leef ermee dat het wat stroever gaat als normaal
De startmotor doet het nog volop, maar hij zal waarschijnlijk een keer vervangen gaan worden.l