4 van de 26
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Bart zijn Citroën Xsara 1.6 16v Ligne Prestige, wat dingetjes…
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 januari 2014 12:16 PM
  [ # 46 ]

In het dopje zit een peilstok!

Er moet rode stuurbekrachting vloeistof in!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 24 januari 2014 12:58 PM
  [ # 47 ]

Het is inderdaad rood wat erin zit. Hij staat zo’n 3mm onder de C, volgens het boekje moet het niveau tussen de min en de max staan. Ga ervan uit dat die C en H de min en de max zijn?

Wat stinkt dat spul trouwens!

 

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 januari 2014 01:04 PM
  [ # 48 ]

Zou ik effe moeten kijken Bart.

Trouwens je kunt pas meten als de auto loopt meende ik..

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 januari 2014 06:24 PM
  [ # 49 ]

Even gekeken: Wat jij zegt klopt maar onderaan staat ook nog wat vermeld..

Misschien dat iemand ook antwoord hierop heeft?

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 24 januari 2014 06:35 PM
  [ # 50 ]

Thnx voor het kijken:)

In het instructieboekje staat dat het tussen de MIN en de MAX moet staan. Echter is dat niet te vinden op die pijlstok Laughing

Waar staat het pijl bij die van jou Gert?

Heb vandaag de originele speakers vervangen voor wat anders, klinkt een stuk beter! Die originelen wegen echt niks!

 

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 januari 2014 06:58 PM
  [ # 51 ]
Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 24 januari 2014 10:35 PM
  [ # 52 ]

C voor Cold, H voor Hot en onderaan het ‘peilstokje’ staat ‘Add’... Wink

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 26 januari 2014 12:40 PM
  [ # 53 ]

Thnx heren! Eigenlijk mag er wel wat bij dus:)

Gisteren nog even 2 nieuwe ruitenwissers gemonteerd. De wagens komt steeds meer af!

Ook heb ik een half uur lang 140 gereden (eindelijk een auto die dat kan Laughing ). Alleen jammer dat het verbruik dan schrikbarend omhoog schiet.

Wat mij opviel, was dat de snelheids meter eigenlijk een beetje zwabbert. Het is niet zo als bij oudere wagens dat hij loopt te trillen, hij zwabbert echt een beetje. Dit doet hij dus alleen bij wat meer snelheid en hoe harder je rijd hoe meer hij gaat zwabberen. Heel langzaam gaat de naald dan een beetje heen en weer.

Kan dit komen door kortsluiting in een cel van de accu? Die levert nog maar 5/6 van zijn capaciteit, dit had de garage nagemeten.

 

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 januari 2014 10:08 PM
  [ # 54 ]

Snelheidsmeter is elektronisch, met een puls vanuit de versnellingsbak. Kan dus vanalles zijn.

Die slechte accu zou ik lekker vervangen trouwens. Let wel op met het vastschroeven van de beugel op de accu, de bevestiging op de accubak wil nog wel eens breken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 28 januari 2014 01:24 PM
  [ # 55 ]

Ik heb de accu inderdaad gistermiddag uit voorzorg maar vervangen. Viel mij ook al op hoe slap dat plastic was, je blijft maar doordraaien aan die boutje want dat ding blijkt maar niet vast te zitten tot je ziet dat die plastic ‘‘dingen’’ langzaam omhoog komen. Oeps.. Laughing

In een ander topic las ik dat het smeren van de schakelstangen kan helpen tegen het stroeve schakelen. Dit is juist! Bij mij zat er voor zover ik kon zijn geen druppel smeermiddel op. Alles lekker ingesmeerd met olie en het schakelt al een stuk beter.

Die snelheidsmeter moet maar lekker blijven zwabberen. Het is niet anders dan.

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 30 januari 2014 09:05 PM
  [ # 56 ]

Goh, de meter is al een stuk minder gaan zwabberen. Hoe het kan? Ik heb geen idee.. Laughing

Heb toch zin zelf een bezig te gaan met die tankvlotter. Vraag me alleen wat af.

Kan ik veilig alle slangen en kabels loshalen van de pomp? Ik ben namelijk als de dood dat ik alle elektronica ontregel red face

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 02 februari 2014 08:31 PM
  [ # 57 ]

Vandaag de bougie’s vervangen. Maar of dat nodig was… Ze kunnen er nu in ieder geval zeker weten weer even tegenaan!

 

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 februari 2014 07:56 PM
  [ # 58 ]

Heb je wel de elektrodeafstand van de nieuwe bougies gemeten? Anders heeft vervangen weinig zin.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 februari 2014 08:59 PM
  [ # 59 ]
Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 februari 2014 09:00 PM
  [ # 60 ]

Geen idee Smile Maar voor goede ontsteking wel van belang. Uit de fabriek zullen ze wel redelijk zijn, maar even een voelermaatje ertussen en je weet het zeker.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 26
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook