Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 09-06-2009
- CX Athena
- XM 2.0 16V Berline
Iemand op het forum ervaring met Mike Sander roestpreventie?
http://mike.british-cars.de/english.htm
Het wordt beschreven als een ‘grease’ en lijkt dikker dan Dinitrol (zie foto’s op site). Heeft iemand dit wel eens zelf aangebracht, moet dit ook regelmatig worden herhaald? Belangrijker: werkt het? Is het een plus (of juist een minpunt) als een auto hiermee is behandeld? Stel je oog valt op een beauty met Mike Sander onderhuids…
Gr. Eward
He had a great devotion to the Goddess Athena, who he believed guided him at key moments in his life (Proclus, 412 AD)
Ik heb het voor mijn ds gebruikt, http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1775458/
Als je bovenaan deze pagina Mike Sander in het zoekveld typt krijg je een behoorlijke lijst met topics waarin dit besproken word.
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Mike Sanders Fett is als ik goed ben geïnformeerd een mengsel van vaseline en nog iets. De bedoeling zal zijn dat je het in de auto niet ruikt en dat het niet goed fikt. Maar ik denk dat elke soort vet goed zal werken omdat het goed hecht aan elk oppervlak en water er geen vat op heeft. En zeker met een oppervlak waar al roest op zit en waar je niet bij kunt, zal een laag vet verder roesten niet laten gebeuren. Als de auto in de hete zon staat te puffen zal het vet ook zacht worden en in de naden kruipen.
Ik heb het in diverse draadjes al meerdere keren gezegd, maar ik ben gek van vet in holle delen. Ik heb 38 jaar geleden een Jaguar gekocht die toen 7 jaar oud was en ik heb de binnenkant van de portieren en de holle delen ingesmeerd/gespoten met doorsmeervet en er een golf dikke olie achteraan gegoten. Die portieren zijn nu 45 jaar oud en nog als nieuw. Ik rijd er weinig mee, maar ook een auto die binnen staat zal langzaam roesten omdat er altijd een relatieve luchtvochtigheid is en we niet in de Nevada woestijn wonen.
Onlangs heb ik een Mazda MX5 gerestaureerd, was ernstig aangetast door roest en daar heb ik allemaal nieuwe delen in gelast. Toen dat klaar was heb ik bij de Action een zooi potten vaseline gekocht, een grote bus doorsmeervet had ik al. Ik heb een oude juspan op een kookplaat gezet en de vaseline met het doorsmeervet 50/50 heet gemaakt, in een drukbekerspuit gegoten en alle holle delen van die auto ingespoten met een dikke laag vet. Die zal van binenuit niet meer roesten.
Vorig jaar om deze tijd heb ik ongeveer het hele chassis van een DS er nieuw ingelast en ook die heb ik volgespoten met vet in alle holle delen en ook die zal niet van binnenuit roesten.
In mijn opinie is vet het beste wat je kunt hebben om roesten te voorkomen en te stoppen, maar het is niet zo handig aan de buitenkant, hoewel vaseline op den duur een vrij stevige laag zal worden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 09-06-2009
- CX Athena
- XM 2.0 16V Berline
Allebei hartelijk dank voor de snelle reacties. Prima spul dus. Ik heb inmiddels een paar andere draadjes gelezen. Voordat ik deze topic opende had ik al een zoekopdracht gedaan maar kreeg 0 resultaten, misschien dat de search engine er even uit lag want nu zijn het er inderdaad een heleboel. Ik ga nog even verder met lezen, want ik ben ook benieuwd of een dergelijke behandeling regelmatig herhaald moet worden.
Groet
Eward
He had a great devotion to the Goddess Athena, who he believed guided him at key moments in his life (Proclus, 412 AD)
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
goede avond,
ik heb destijds ook in m’n ds toegepast. Gewoon voor twintig euro een vetpan kopen en het met de compressor en een verfspui,t met daaraan een slang, in elk gat en kier gespoten die ik kon vinden.
Doe dit wel op een stuk plastic want het wordt een enorme bende die lastig op te ruimen is.
Het idee erachter is, dat als het warm wordt, het vet vloeibaar wordt en weer in de kieren loopt. Wat mij betreft een logisch en goedwerkend verhaal.
Het werkt snel en is makkelijk aan te brengen.
Gr Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 09-06-2009
- CX Athena
- XM 2.0 16V Berline
Dank voor het delen van de ervaringen.
Ik heb eerder gelezen dat het vet als het warm wordt (auto in de zon) in gaten en kieren loopt. Maar kennelijk wordt en blijft het daarna toch weer harder anders zou alles naar het laagste punt en/of eruit lopen…
Gr Eward
He had a great devotion to the Goddess Athena, who he believed guided him at key moments in his life (Proclus, 412 AD)
Er is ook een filmpje op het net van iemand die een Landrover vol kleddert.