Donderdag kreeg ik die melding, gestopt en geprobeerd om de foutmelding weg te krijgen door telkens contact op te zetten. Moest met de auto rijden en eenmaal aangekomen nog eens geprobeerd en dan geen melding meer gehad, maar vering pompte nog niet op. Contact afgelegd en auto gesloten. Nog geen 5m verder gestapt en een luide klop kwam vanuit mijn wagen, achteraan van de vering. Precies of er iets losgekomen was die vastzat en waardoor ik die foutmelding kreeg.
Iemand een idee wat er zou kunnen vast zitten?
Vandaag -zondag- ritje van 150km gedaan en geen enkel probleem gehad. Waarschijnlijk terug goed voor een tijdje maar voor hoelang. In september vertrekken we op reis naar Frankrijk en dan zou je toch graag zeker zijn dat je geen problemen gaat krijgen hé.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 31-12-2011
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Ik heb wel eens meegemaakt dat er een geluid onder de motorkap kwam alsof een labrador door een paard genomen werd. Maar bleek toch iets heel anders te zijn. Bleek dus niks te zijn.
Jij een idee?
Storing vering?
Welke auto is dit? Ik neem aan een C4 Picasso?
C4GP Exclusive uitvoering.
Kan het zijn dat er door de een of de andere reden iets in het veersysteem vast geraakt?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 12-05-2013
- C4 (2004-heden) C4 Grand Picasso
- 2CV 2
Hallo,
Een week of twee geleden ben ik door de wasstraat gegaan. Daarna motor uitgezet om de banden bij te pompen. Ik kreeg bij het starten te zien dat ik service nodig had, omdat de vering defect zou zijn. De melding kreeg ik niet weg en zou de volgende dag naar de garage. De volgende dag was de melding weg en werkte de vering naar behoren.
Het kan zich dus zo maar met een dag oplossen; misschien bij jou ook?
Groeten,
Henk
2cv2, Traction Avant 15 six, DS, BX, XM, 15 jaar Peugeot Citroen(406 en 407SW) C4 GP 2010 en nu Citroen C4 Grand Picasso bluehdi 150 2014 volautomaat
Dat laatste heb ik ook eens meegemaakt.
2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig
Soms gaat het inderdaad weg maar komt dan ook gelijk onverwachts weer op. Geraak er niet echt vanaf.
Momenteel staat de wagen nu met z’n vering omhoog in storing. Tis eens iets anders dan met de vering omlaag
Storing gaat weer niet weg. Kan zijn dat hij over enkele dagen wel weg is. Ik zie wel.
Denk toch meer en meer richting die detectie. Weet er iemand hoe die er juist uitziet.Heb daarnet eens gekeken onder de wagen. Denk dat het een soort van scharnierpunt is met een lange arm uit plastiek met daar dan de conneter aan. Die ziet dan waarschijnlijk hoe ver die arm juist staat. Te laag geeft die dan bv storing aan.
Iemand die er iets meer over weet te zeggen?
Er is ongeveer in’t midden van je achteras een klein mechanisch onderdeel dat de hoogte aangeeft van het chassis t.o.v. de as.
2 x BX, 2 x Xantia, 2 x C4 Picasso—> 6 x gelukkig
Is uitgelezen en stond op dat signaal ontbrak van rechterkant. Effe stekker uitgetrokken en storing was weg. Helaas na enige tijd kwam die al terug. In het kort eens met contactspray (voor elektrische componenten) bewerken en kijken of het nu wel goed blijft, mss eens kijken om stekker vaster te maken (tie-wraps)? Anders slechte fiche of slecht sensor?
Quadran schreef:Donderdag kreeg ik die melding, gestopt en geprobeerd om de foutmelding weg te krijgen door telkens contact op te zetten. Moest met de auto rijden en eenmaal aangekomen nog eens geprobeerd en dan geen melding meer gehad, maar vering pompte nog niet op. Contact afgelegd en auto gesloten. Nog geen 5m verder gestapt en een luide klop kwam vanuit mijn wagen, achteraan van de vering. Precies of er iets losgekomen was die vastzat en waardoor ik die foutmelding kreeg.
Iemand een idee wat er zou kunnen vast zitten?Vandaag -zondag- ritje van 150km gedaan en geen enkel probleem gehad. Waarschijnlijk terug goed voor een tijdje maar voor hoelang. In september vertrekken we op reis naar Frankrijk en dan zou je toch graag zeker zijn dat je geen problemen gaat krijgen hé.
Die luchtvering gaat op zeker kapot! Heb het zelf al 2 keer gehad. 1e keer alleen luchtbol vervangen. Was maar 3 tientjes. 2e keer naast bol ook veerpoot vervangen, toen 280 euro! Na eerste melding duurde het nog een paar maanden voordat ie echt kapot ging, maar dan ligt ie ook echt op de grond, alsof je in een kart rijdt. Naast dit en alle ellende met de EB6V die ik heb gehad gaat ie er nu GELUKKIG uit! Heerlijke auto maar veel te veel ellende gehad
Vandaag wagen terug opgekrikt na gisteravond terug een ingezakte vering te hebben gehad. Terug connectors van de 2 sensors losgekoppeld en deze keer de kant waar de kabel in toekomt met ducktape overplakt. Vind wel dat dit erg bloot zit allemaal, er kan eigenlijk gemakkelijk water in komen. Deze morgen deed de wagen weer gewoon, is om iets van te krijgen. Dan maar eens een tijdje rondrijden met het automatische luchtaanpassingssysteem uitgeschakeld. Wordt vervolgd.
Na terug een rot-weekend met de wagen gehad te hebben, beslist van nog eens contact op te nemen met m’n garagist. Die had sedert m’n laatste bezoek van eind augustus eens rond gebeld. Er was een Citroën dealer die hem vertelde dat het 9/10 de veerbalg zal zijn waar er een miniscuul gaatje zal in zitten. Het gaatje zal ook zitten op zo’n plaats dat wanneer de achteras een bepaalde hellingshoek heeft behaald, dat gaatje juist vrijkomt te zitten (voorheen afgesloten door de plooi die de balg maakt) en langswaar de lucht kan ontsnappen. Met als resultaat dat de pomp continu gaat gaan pompen en in een soort van noodloop gaat, welke te resetten door middel van ontkoppelen batteryklemmen.
Voorlopig prijsofferte aangevraagd van de balgen, ben eens benieuwd.
Misschien nog deze week nieuwe balgen eronder als deze voorradig zijn?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 12-05-2013
- C4 (2004-heden) C4 Grand Picasso
- 2CV 2
Mijn ervaring is, dat die balgen nergens op voorraad zijn i.v.m. de grote vraag hiernaar. Ik heb begrepen dat 4 tot 6 weken levertijd heel gewoon is. Auto’s die echt niet meer rijden kunnen, krijgen voorrang bij uitlevering door Citroen, maar dan moet de dealer wel actie ondernemen.
Suk6 gewenst.
Groeten,
Henk
2cv2, Traction Avant 15 six, DS, BX, XM, 15 jaar Peugeot Citroen(406 en 407SW) C4 GP 2010 en nu Citroen C4 Grand Picasso bluehdi 150 2014 volautomaat
Quadran schreef:Voorlopig prijsofferte aangevraagd van de balgen, ben eens benieuwd.
Misschien nog deze week nieuwe balgen eronder als deze voorradig zijn?
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen ?
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV