159 van de 190
« Eerste  < Vorige 157 158 159 160 161 Volgende >  Laatste »
   
SM’s te koop
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3700
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 28 januari 2014 03:36 PM
  [ # 2371 ]

Deursloten zijn gewijzigd in November 1972 voor de Europese modellen, en al in mei 1972 voor de USA en Canada modellen ( en ook voor die enkele SM die in die tijd in Zweden geleverd werd, met “USA” luchtpomp).
En dan nog:
... Ook bij deze SM hangt de voorbumper links scheef, een beetje maar, maar toch.
.. Kijk eens naar de rand van de Continental Edison radio: de Radio lijkt O.K., maar die rand mag wel wat lak hebben, zeker als de buitenkant en het leer in goede staat zijn. 
. Is dit een SM met niet funktionerende kachelkleppen, want de “onderdrukdoos” tegen het luchtinlaathuis/kachelventilator is niet aangesloten. ( Bij de bordeau rode kun je zien hoe het hoort).
. Er zitten een paar deukjes midden bovenaan in de aluminium bekleding van het schutbord: Typisch bij het uit/inbouwen van de motor.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 januari 2014 03:52 PM
  [ # 2372 ]
Citroensmgz schreef:

.
.. Kijk eens naar de rand van de Continental Edison radio: de Radio lijkt O.K., maar die rand mag wel wat lak hebben,

Daar staat tegenover dat de cilinderkop en kleppendeksel iets teveel lak hebben nuts
Wat een spuitbusje zilververf al niet doet…..

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 januari 2014 05:38 PM
  [ # 2373 ]

En de aanzuigbuis naar de pomp toe zit door de krul heen ipv de KM teller kabel…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 28 januari 2014 07:27 PM
  [ # 2374 ]
waterman schreef:

Ik dacht het al. Bedankt voor je verhelderende antwoord. Nu nog even uitzoeken wat die wagens moeten kosten.

Even een foto van de chassisnummers en motorplaatje opvragen .

Informeer je gelijk even naar de prijs !!

ik heb mijn lotto al binnengedaan Laughing

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 januari 2014 11:04 AM
  [ # 2375 ]
F.SvM schreef:

http://www.ebay.de/itm/Citroen-SM-Sonderwerkzeuge-special-tools-/261383468758?pt=Spezielle_Werkzeuge&hash=item3cdbab36d6


Waar voor kun je dat gereedschap gebruiken?

Het is de set om de nokkenas-timing mee af te stellen. Dat is een klusje dat behoorlijk precies gedaan moet worden en daar heb je deze set voor nodig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 januari 2014 11:06 AM
  [ # 2376 ]

Is dat alleen nodig bij het bouwen van een revisie motor of is dat periodiek nodig?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 januari 2014 12:40 PM
  [ # 2377 ]

Daar zijn de meningen wat over verdeeld. In ieder geval bij een revisie, maar naar mijn idee ook bij het vervangen van de secundaire kettingen en na het afstellen van de klepspeling.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 januari 2014 12:49 PM
  [ # 2378 ]
Profiel  
 
abeltje21
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 17-05-2012

- 2CV 2cv6 Spécial
- C4 (2004-heden) 2.0 Hdi Berline (Exclusive)
Gepost: 29 januari 2014 07:09 PM
  [ # 2379 ]

Wat mist er dan volgens jou?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 januari 2014 07:23 PM
  [ # 2380 ]

De meetklokjes in ieder geval. Ik zie wel dat de koffer op zich slechts uit 6 delen bestaat, 3185-T A t/m E en 1682-T. In mijn koffertje zit nog meer, onder andere diverse steunen enz voor het plaatsen met meetklokken tbv de versnellingsbak.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 februari 2014 04:51 PM
  [ # 2381 ]
citroen23 schreef:

Zoals bijv. deze:

http://www.artcurial.com/en/asp/fullcatalogue.asp?salelot=2400+++++327+&refno=10470940&image=36

Ik was nog een beetje aan het neuzen op de site van Rétomobile en toen viel mijn oog op de geschatte opbrengst: tussen de 40 k en 80 k….. Ik ben hééééél benieuwd. Zou mooi zijn voor de ontwikkeling van de SM.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 februari 2014 06:33 AM
  [ # 2382 ]

Ongeveer 460 k voor de Mylord. Inclusief kosten afgerond 5 ton. De grijze schijnt ongeveer 20 k te hebben gedaan. Dat was toch niet zo’n echt mooie auto. De lak was ingestort en er waren nog wat dingetjes. Wat ik heb gehoord, is dat het origineel een 3 liter was met nu een 2.7 motor.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 februari 2014 01:10 PM
  [ # 2383 ]

Fuk! 5 ton! Is een goede investering geweest!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 09 februari 2014 02:11 PM
  [ # 2384 ]

Een origineel Nederlandse SM en sinds 1988 in bezit van deze eigenaar. Wel weinig foto’s

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m776405567-citroen-sm-2-7-inj-1972-bruin.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&
previousPage=lr

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 februari 2014 03:17 PM
  [ # 2385 ]

Zijn de resultaten van Rétromobile al ergens online?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
159 van de 190
« Eerste  < Vorige 157 158 159 160 161 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook