sinds een aantal weken wordt de motor niet goed warm. Hij blijft hangen op 2 strepen. Zodra je goed gas geeft springt hij na de 3 strepen maar zodra je snelheid verminderd gaat hij weer naar 2 strepen.
Het verbruik is iets verminderd, van 1 op 12-13 na 1 op 11 .
Dit kan natuurlijk ook eraan liggen dat ik pas nieuwe banden heb en het winter is.
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Misschien een thermostaat die niet meer naar behoren functioneerd? Winterbanden brengen over het algemeen een iets hoger verbruik met zich mee.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Bedankt voor je reactie.
De thermostaat heb ik vaker gelezen dat het daaraan kan liggen.
Volgende maand gaat hij voor de APK en grote beurt. Is zo’n thermostaat een duur geintje?
Heb overigens nieuwe zomerbanden
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wordt het interieur wel voldoende warm?
Zo ja, dan is waarschijnlijk de thermostaat gewoon nog heel.
De temperatuurmeter van onze Pluriel varieert met de huidige buitentemperaturen ook tussen 2 en 3 streepjes, zomerdag altijd 3.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Het wordt wel warm in de auto, alleen eerst vond ik 20 graden te warm en nu kan hij makkelijk op 20 graden.
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als de motor op temperatuur is en je laat ‘m stilstaand met verhoogd toerental draaien, ca 1500 tot 2000 toeren, loopt de temperatuur dan wel op en komt dan uiteindelijk de ventilator in?
Het kan ook zijn dat de thermostaat niet meer helemaal sluit en dus iets open blijft staan.
Een thermostaat op zich kost niet alles, ca. € 10 tot 15, de meeste kosten zullen echter arbeidsloon zijn, namelijk aftappen en opnieuw vullen van het koelsysteem.
Hoe lang zit de koelvloeistof er al in, langer dan 2 à 3 jaar?
Dan is het wellicht slim te laten vullen met verse.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
je merkt echt zodra hij op 3 strepen is dat het opeens een stuk warmer wordt.
Ik heb de auto bijna 3 jaar en zelf heb ik het koelvloeistof niet vervangen.
Ik hoop dat dat de oplossing is. Eind feb heeft de auto een apk en grote beurt.
Vorige maand had ik wel een probleem dat mijn olielampje bleef brandden. Na lang zoeken bleek er een leiding verstopt te zitten (plastic van filter?!), kan het hiermee te maken hebben?
Misschien een hele stomme vraag, excuses ervoor.
Bedankt voor het meedenken
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vragen zijn nooit stom, alleen antwoorden kunnen dat zijn.
Ik zie eigenlijk geen relatie tussen het verholpen probleem met de smeeroliedruk en het nu niet goed op temperatuur komen van de motor.
Gewoon tijdens de beurt de thermostaat laten vervangen, kost de kop niet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Die van mij blijft ook lang op 2 strepen staan en sta je even stil tikt i de derde aan. Ga je weer rijden zijn het er weer 2. Na lange rit hangt hij langer op de 3. Dus niks aan doen is gewoon normaal.
C4 Cactus 1.2