Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013
Voor een aantal componenten die we vervangen plaatsen we een iets zwaarder uitgevoerd exemplaar. Toch is het niet de spanningsregelaar die uitfikt.
Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website
Mijn display is vandaag ook weer tot leven gebracht door de C6-display specialist. Eindelijk de kilometerstand weer in beeld gezien. Toch 10.000km zonder display rondgereden… Beter zo!
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 24-01-2014
- Ami Super Service Vitree
- ID/DS DS 19
- GS/GSA Spécial Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6
Hello from Denmark,
Just as described by the starter of this thread, I also recently experienced the strong burnt smell in my C6, followed a few seconds later by instrument cluster blackout.
When searching for a cause and a solution on this excellent forum, I came across Garage Johan Oldenhage.
I mailed my instrument cluster to Johan who repaired it within a day and mailed it back to me. Excellent service and highly recommended. Thank you, Johan.
gbl
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Welcome to the Dutch Citroën-Forum!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nice set of cars, gbl!
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
(hihi Johan = Johan Oldenhage, niet gbl)
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
dacht dat hij ondertekende met Johan…
Hallo, collega’s van de C6-clan!
Heb het ook zitten. Mijn instrumentenpaneel doet het ook niet meer. Helemaal niks.
Geen rook, geen stank… gewoon in alle stilte de geest gegeven.
Heb het al gedemonteerd en 12V, en massa uiteraard, op pin 19 en 23 van de stekker aangesloten. Geen reactie, geen lampjes die flikkeren. Niks.
Heeft iemand een idee, ja want er is hier al meegedeeld dat er panelen zijn hersteld, hoe ik het instrumentenpaneel kan testen na demontage, want waarschijnlijk dien ik nog andere aansluitingen te maken om het paneel te doen reageren?
Nu we hier alle C6-fanatici bij elkaar hebben, ik zou het enorm appreciëren als iemand mij zou kunnen helpen.
Thx.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Jammer van je dash!
Ik ben ook altijd van problemen proberen zelf op te lossen. Maar in dit geval, waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden?
Breng of stuur het display naar Johan Oldenhage. Hij heeft al eerder displays gerepareerd.
En welkom hier!
Bedankt voor de ontvangst.
Inderdaad, ik probeer graag zelf het één en ander op te lossen. Uiteraard zonder meer schade te willen berokkenen. En meestal, met de juiste info en materiaal, lukt het allemaal wel. Mijn schitterende C6 aanbieden in de garage zal altijd mijn laatste redmiddel zijn. Ik tracht eerst alle andere opties aan te wenden.
Het heeft echt niks te maken met het wiel terug uit te vinden.
Dat er al iemand in geslaagd is, er zullen er nog zijn hoor, om het instrumentenpaneel te herstellen is natuurlijk heel goed nieuws! (dat zal dan één van de opties kunnen worden)
Maar waarom kan de technische info niet gedeeld worden met andere C6-bezitters?
Het lijkt precies neer te komen op de geheimdoenerij, dat is misschien niet het juiste woord!, die je ook kan terugvinden in de Citroën-garages.
Ik vermoed dat dit forum net het tegenovergestelde wenst te zijn, niet?
Daar ik nieuw ben weet ik misschien nog niet hoe het hier zijn gang gaat.
Maar ik verwacht toch een zekere openheid. Wat kom je hier anders doen?
Sorry, voor mijn epistel.
grts.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Volop openheid hier op het forum, dat zal je al wel gezien hebben! Wat we kunnen delen, dat delen we…
Geen kwestie van geheimdoen, absoluut niet! Maar de reparatie van het display is iets wat Johan tot nu toe alleen kan.
In dit geval speelt het volgende: Johan Oldenhage heeft een garagebedrijf en hij investeert in onderzoek en technieken om de C6 rijdende te houden. Zoals het spoelen van de automatische versnellingsbak en het repareren van displays. Dat moeten we ook waarderen, want de C6 is voor de meesten van ons te ingewikkeld om zelf aan te klussen.
Dus ik zou zeggen, neem contact op met Johan en kijk of hij bereid is de info met je te delen.
In ieder geval, bedankt!
Misschien bezoekt hij dit forum nog steeds!
In dat geval zal ik wel een reactie vernemen van Johan.
grts.
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 17-03-2013
beste MVR69
Ja ik volg dit forum.. iedere dag..
het repareren van het dashboard is een precisie klusje, er moeten meerdere componentjes vervangen worden en een aantal punten moeten worden gemodificeerd. het onderzoek wat ik vooraf gedaan heb heeft me de aanschaf van twee (gebruikte) displays gekost en heel veel uren zoeken, meten en testen. Ik doe er niet geheimzinnig over dat ik dit voorlopig even voor mezelf hou
Tot nu toe ben ik de enige di deze reparatie in Nederland kan doen en dat wil ik eigenlijk even zo houden.
Hoop op je begrip
Garage Johan Oldenhage B.V.
Tarwestraat 9 2153GE Nieuw Vennep
website
Hey Johan!
Dank voor je reactie!
Ik heb zeker begrip voor je argument. Geen probleem.
Daar ik nog maar net “een probleem” heb met het instrumentenpaneel is mijn kennis nog zeer beperkt.
Ik heb er echter al wel metingen op gedaan en volgens mij is de spanningsregelaar niet defect.
Wel heb ik een defecte mosfet vervangen (die lag in kortsluiting), je weet wel, één van die 2!.
Ik hoopte dat daarmee het probleem opgelost zou zijn…...niet dus.
Ook is het voor mij nog onbekend welke spanning de spanningsregelaar moet geven. Evenals de spanning na de mosfets.
Als ik dat al mag weten dan ben ik misschien al een eind op weg.
Het probleem is volgens mij ook dat de spanningsregelaar niet wordt “aan” (pin 7) gestuurd.
Heb je enig idee waarom dat zo is?
Misschien kunnen we elkaar helpen?
Mvg.
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 22-09-2013
- C6 (2005-2012) V6 HDi 240 Biturbo Exclusive
- ID/DS DS23 Pallas I BW
- ID/DS DS23 Pallas I Hydraulique
Nu ik kan mij voorstellen dat Johan hier verder niets over vrij geeft, zou ik ook niet doen :-)) een goede kok geeft immers ook zijn geheimen niet prijs.