Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Onderhand toch al een aantal jaren actief op dit forum en het wordt toch maar eens tijd voor een eigen topic!
Al een tijdje was ik aan het zoeken naar nog een eend voor erbij en tegen het einde van november heb ik er dan een gevonden. Een 2cv6 spécial uit 1986 in mijn lievelingskleur blue celeste km-stand net geen 40000 km.
Aangezien de eend door de vorige eigenaren meegenomen was naar Belgie duurde het even voordat hij zijn NL platen (terug) kreeg en kenteken weer op orde was inclusief APK.
Afgelopen zaterdag was het zover, het lange wachten werd beloond en we konden onze nieuwe aanwinst ophalen.
Picture-2 by 2cvmaarten, on Flickr
Picture-1 by 2cvmaarten, on Flickr
De auto is voorzien van een verse laklaag, bodemplaten, dorpels en chassis zijn keihard. rijd ontzettend lekker.
Eenmaal thuis gekomen de garage geopend en de wagen naar binnen gereden.Daar blijft ze staan tot het winterseizoen over is.
IMG_1966 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
IMG_1972 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
IMG_1979 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
IMG_1980 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Aangezien ik toch nog wat dingen wil optimalizeren/perfectioneren en aanpassen komt dit goed uit. Heb al een waslijst aan items opgesteld en spulletjes die ik wil bestellen. Eerste bestelling is vandaag al binnen gekomen, kan ik binnenkort aan de slag .
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Ziet er nu al prachtig uit! Ik hoop dat de onderdelen die je zoekt niet alleen gezocht, maar ook gevonden zullen worden. Ik had naar aanleiding van dit topic wel een vraagje: de verse laklaag, waar is dat gebeurd en wat heeft dat ongeveer gekost? Ik heb namelijk zelf een Ami 6 die over een jaartje of iets dergelijks toch ook wel een (cosmetische) restauratie verdiend heeft…. Aangezien ik zoveel mogelijk zelf wil doen vroeg ik me af welke bedragen ik voor bijvoorbeeld het carrosserie-/spuitwerk in gedachten moet hebben?
Patrick Tol
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Hey Patrick, dat van die onderdelen loopt wel los het zijn met name de standaard dingetjes en wat cosmetische verbeteringen. Wat spuitwerk betreft weet ik niet waar zij is overgespoten want ik heb wagen gekocht toen het spuitwerk al was gedaan! De prijzen hiervan verschillen nogal afhankelijk van het bedrijf en of je zelf voorwerk doet.
Grtz
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Oow, nostalgische gevoelens! Mooie duck!
Ik zie trouwens een grappig detail.
Op de verticale bumpersteunen zit een beschermstripje aan de binnenzijde.
Is dat origineel? nog nooit gezien namelijk…
Das mooi, zo maakt het de restauratie wel wat makkelijker. Over dat spuiten, het voorwerk zou ik in het geval van restauratie hoe dan ook zelf doen, omdat je dan toch je auto veel beter leert kennen. Het enige onzekere punt is de kostenpost. Die zou natuurlijk al grotendeels beperkt worden door het eigen voorwerk, maar zoals jij al zei, er zijn zoveel verschillende plekken waar de auto behandeld kan worden…. daar is haast geen pijl op te trekken.
Patrick Tol
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
@Hans, volgens mij zijn deze bumpersteun kapjes orgineel, als ik de bumper opnieuw gespoten heb komen ze er zeker weer op!
@Patrick, ik weet niet waar je woont misschien dat ik anders wel een spuiter weet (midden limburg), laat maar weten…
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Die “versieringen” aan de binnenkant van de bumperrosetten zaten op in Duitsland geleverde Eenden, net zoals de zwarte stukje’s op de uiteinden van de bumpers.
En er waren voor de Duitse markt nog meer kleine aanpassingen.
Hele mooie Eend, gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier er mee
Dankjewel voor het aanbod, maar midden Limburg is toch wel een beetje ver weg… ik woon zelf in Amersfoort. Ik krijg wel, nu ik zo dit forum en dit topic in de gaten hou, steeds meer zin om mijn autootje te restaureren!
Leuke eend! wat ik me afvroeg, het is een import kenteken? Niet een orgineel NL kenteken?
Die zwarte strips in de bumper rozetten is in inderdaad duits! Dat was daar verplicht.
Net als de hoekstukken. En ook strips om de achterruit. Extra beugeltje bij de dakklemmen.
Sein schakelaar, groot licht. En nog wat dingetjes.
Voor het orgineel, er hoort van die jeans bekleding in. Maar die was echt giga slecht. Dat was na een jaar al stuk vaak.
Met onderdelen, let op wat je koopt, er is nu zoveel rommel te koop. Oud orginele onderdelen zijn soms zoveel beter.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Wat de kunststof bumperroset betrefd, deze had de vorige eigenaar nog liggen vandaar dat deze op de bumper zitten, vind het ook wel fijn tenminste al een paar scherpe randen minder. De wage is in 1996 ingevoerd, echter een x aantal jaar daarna zijn de vorige eigenaren naar Belgie verhuisd en is de eend weer uitgevoerd hier. Nu sinds eind dit jaar weer terug in NL waar die ook blijft
Ik heb nog een eend staan dus heb al wat ervaring waar je het beste je onderdelen kan kopen, het liefst zoveel mogelijk orgineel.
Gisteren nog wat gesleuteld en hoop binnenkort een dinitrol behandelijng te kunnen gaan doen en alle nadel even langslopen met ml of rx5. Wil hem natuurlijk zolang als mogelijk roestvrij houden.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Vandaag weer eens wat kunnen sleutelen.
Het motorblokje is behoorlijk vettig van de olie (brilrubbers+rubbers oliekoeler) dat ik besloten heb alle pakkingen van het blokje te vervangen.
IMG_2002 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Bij het verwijderen van de twee kabels in de koeltunnel (voor druksensor en ontsteking) zag ik dat deze bijna door waren gecorrodeerd. Dus tzt maar even twee nieuwe kabeltjes maken.
IMG_1995 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
IMG_1997 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Maar morgen eerst eens met wasbenzine alles schoonmaken/ontvetten.
Daarna nog de koppen er vanaf, alles schoonmaken en kijken in wat voor een staat cilinders en bussen zijn, en ook maar ineens de klepseals vervangen en kleppen opnieuw slijpen. Alles onder het motto “we zijn nu toch bezig”.
IMG_1996 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Totaal aanblik op het einde van deze avond, morgen gaan we weer verder!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Ondertussen, koppen van de cilinders af gehaald. Zag nog mooi de hoonsporen dus de lage km-stand is bevestigd bij deze
Tevens het hele blok + voorste deel van chassis ontvet ontvet. Voorste deel chassis in de rx 5 staan, binnenkort nog in de rx10 zetten. Tevens de holle ruimtes van het chassis vol met ML gespoten.
Bij het blok alle pakkingen vervangen, was wel nodig gezien de vetzooi die overal hing.
Begonnen met remleidingen vervangen aan de voorzijde door RVS leidingen, dat ziet er al een stuk beter uit.
Vervolg plan, chassis in de rx10 zetten, koppen weer terug monteren. Kachelpotten en koeltunnel opnieuw spuiten in hittebestendige lak.
Onderdelen bestellen en wat lak voor de bumpers te spuiten en koplampbeugel.
Daarna nog wat nieuwe kabels trekken voor de elektro en dan alleen nog wat poetsen en genieten
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006
- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Dat laatste ook hé, poetsen en genieten!
Dat vind ik soms ook gewoon leuk om te doen
Gewoon een beetje keutelen noem ik dat!
HY Pick-Up (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Heb je helemaal gelijk in, kijk er ook erg naar uit om lekker te kunnen poetsen. Vind ik ook vaak nog leuker dat het sleutelen!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Vandaag weer een middagje in de garage bezig geweest.
De koeltunnel en spullen eens ontdaan van vettigheid en weer gemonteerd op nieuwe motorsteunen, spruitstuk in hittebestendige lak gespoten en met nieuwe pakkingen en koperen moertjes gemonteerd evenals de olievulpijp schoongemaakt en gemonteerd. Koppen aangetrokken, kleppen gesteld, ontsteking contactpuntjes vervangen en condensator en daarna afgesteld en nieuwe bougies gemonteerd.
Al met al lekker bezig geweest. Morgen gaan we weer verder!
IMG_2010 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
IMG_2006 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Nieuwe schijven en remblokken en remklauwen gereviseerd.
IMG_2004 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
RVS remleidingen gemonteerd.
IMG_2003 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Totaalplaatje.
IMG_2009 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Laatst deze al besteld voor de druppellader, kan ik mooi onder het dashboard verbergen en hoef ik alleen nog maar de druppellader van binnenuit in te pluggen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Vandaag even een toertje midden limburg gedaan, vanzelfsprekend was mijn fotomodel mee
Toeren midden-limburg 004 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Toeren midden-limburg 007 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Toeren midden-limburg 005 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Toeren midden-limburg 006 (Small) by 2cvmaarten, on Flickr
Even lekker tussen maas en kanaal gereden en onderweg het 40dkm jubileum gevierd!
De naam “goede vrijdag” kwam volledig tot zijn recht.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*