Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-02-2010
- XM Turbo CT VSX automaat
Dag XM liefhebbers,
Al maanden heb ik een probleem met de vering van mijn XM. Niet constant maar zeer regelmatig. Mijn vaste garage kon niks vinden dus gisteren naar een andere garege geweest en die heeft er nieuwe veerbollen onder gezet. Resultaat; hij rijdt nog stugger dan voorheen. De LHM vloeistof is brandschoon. Wat ik zo ga doen is de auto even doorspoelen (ik las dit op het forum)en ik kijk of het sportstand lampje gaat branden bij het starten. Zo niet, dan moet die gereset worden. Wie zou me daarbij kunnen helpen? Maar voor het zover is ga ik eerst de genoemde handelingen doen.
groet Bjorn
Bjorn
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Het simpelst is een afspraak bij Chyparse. Die vinden de oorzaak, verhelpen hem en ze leren je het hoe en waarom.
Dat is beter dan blindelings componenten vervangen, leerzamer en veel goedkoper.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Grote kans dat je of nu de verkeerde bollen hebt of dat er voorheen comfortbollen gemonteerd waren om niet werkende hydractiefkleppen te maskeren. Dan heb je nu misschien wel de juiste, maar is d boel stug omdat de hydractief niet juist werkt.
Ik kan/wil je veercomputer wel resetten. Kan ook bij het magazijn van de Xm club als je lid bent. 15 februari zijn we weer open…..
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-02-2010
- XM Turbo CT VSX automaat
furriegurrie schreef:Grote kans dat je of nu de verkeerde bollen hebt of dat er voorheen comfortbollen gemonteerd waren om niet werkende hydractiefkleppen te maskeren. Dan heb je nu misschien wel de juiste, maar is d boel stug omdat de hydractief niet juist werkt.
Ik kan/wil je veercomputer wel resetten. Kan ook bij het magazijn van de Xm club als je lid bent. 15 februari zijn we weer open…..
ik moet nog even wennen aan het forum hoe het precies werkt. Ik heb je net een berichtje gestuurd via PM, is dat de juiste manier of moet ik het via deze weg doen.
groet Bjorn
Bjorn
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-02-2010
- XM Turbo CT VSX automaat
turbotijger schreef:furriegurrie schreef:Grote kans dat je of nu de verkeerde bollen hebt of dat er voorheen comfortbollen gemonteerd waren om niet werkende hydractiefkleppen te maskeren. Dan heb je nu misschien wel de juiste, maar is d boel stug omdat de hydractief niet juist werkt.
Ik kan/wil je veercomputer wel resetten. Kan ook bij het magazijn van de Xm club als je lid bent. 15 februari zijn we weer open…..ik moet nog even wennen aan het forum hoe het precies werkt. Ik heb je net een berichtje gestuurd via PM, is dat de juiste manier of moet ik het via deze weg doen.
groet Bjorn
Volgens mij is dit de juiste manier, via Quote dus.
Dank voor je reactie, ik heb zojuist de xm gecontrolleerd bij het starten of het sportlampje brand, die doet het niet. De auto ook laten gymmen maar geen positief resultaat.
Ik wil graag van je aanbod gebruik maken om de auto eens te resetten. Ik heb vandaag alle tijd dus als het uitkomt rij ik graag even langs.
Bjorn
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij reactie op het laatste bericht kies je voor “plaats reactie”. Als je reageert op een eerder bericht kies je voor “quote”.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-02-2010
- XM Turbo CT VSX automaat
dank je, ik snap het.
Bjorn
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 25-02-2010
- XM Turbo CT VSX automaat
Of zijn er misschien andere XM rijders die in het bezit zijn van zo’n kastje en mij vandaag kunnen helpen bij het resetten van de veercomputer?
Bjorn
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb je een pb teruggestuurd. Je bent van harte welkom. Geen idee of het in de buurt is voor je….
Je hebt een TCT van 1996 met waarschijnlijk hydractief 2. Dat betekent dat je extra bollen in het midden hebt die werken middels een modulerende klep. Ik zou het spul goed bestuderen, zijn vele discussies over te vinden op dit forum en als je het zelf niet kunt of wilt oplossen zou ik het advies van Jan Sr volgen.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Meld even in welke buurt je woont. Er zijn tal van Lexiabezitters die je best willen helpen. Ergens op het Forum zijn ze te vinden. Zoek op Lexia.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop