Dank je; weet niet of poetsen haar veel mooier maakt.
De rode lak lijkt er al letterlijk te zijn afgepoetst.
Ach, mooi patina is niet lelijk…
Citroën Visa 1985 140k
Volvo Amazon 1967 201k
Ex: GSA X3, C15, XM d12, BX 16 trs,
2cv6 special, CX 2.5d ambulance
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
ik heb er zaterdag ook nog even onderdoor gelopen en ik denk dat de lak nog wel te redden is hoor!
oude volvo’s zijn ook best leuk, mijn BX’en slapen naast een amazon met 700dkm!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je kunt ‘m altijd nog volledig in de owatrol zetten
Dat droogt ook enigzins op en beschermt uitstekend.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ga er maar eens flink op los met commandant o.i.d. Zolang de grondlaag er nog niet doorheen schijnt is er nog wel eer aan te behalen. Daarna een goede beschermlaag erover, anders is ie binnen een paar weken weer net zo dof.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ja, oude Volvo’s zijn ook leuk, ik houd van karakterbakken. Bij de Volvo-forums zie je
relatief veel mensen die ook een Citroen hebben trouwens…
Op verschillende plekken komt de grondverf al naar boven dus er zal ruig ingegrepen moeten worden of gewoon zo laten natuurlijk.
Rouge patinesse ofzo…
Heb al Fertan en een liter gekookt lijnzaadolie
Maar eerst technisch in orde maken
Citroën Visa 1985 140k
Volvo Amazon 1967 201k
Ex: GSA X3, C15, XM d12, BX 16 trs,
2cv6 special, CX 2.5d ambulance
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het heeft ook zo z’n voordelen, een niet al te mooi uiterlijk: als je zin hebt om ‘m neongroen ofzo te spuiten zal niemand je raar aankijken en je ligt er niet wakker van als je eens met een spatbord langs een paaltje schuurt…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Leuke Visa! 2 cilindertje is altijd leuk met het geroffel. En als je geen uiterlijk perfecte auto wil is deze kleur ideaal, dat verkleurd wel zo snel. En zoals Midfriesland al zegt, hoef je niet zo heel erg bang te zijn voor een krasje
My other car is a broomstick.
De Visa is voorzien van een verse APK en van vers zitzeubilair uit een Leader.
Van het vorige was het stof letterlijk vergaan tot stof…
Plotseling vindt mn betere helft de Visa nu ook leuker
Komende tijd wat roestpreventie uitvoeren en op een extra gekocht dashboard/tellerhuis wat extra instrumenten inbouwen. Zoals een toerenteller en een ampere-meter. Gaat er tof uitzien; nu nog werkend en plug&play; zien te krijgen (dwz zonder (flexibele)printplaat te beschadigen).
Wat rijdt een Visa leuk zeg!
wat plaatjes:
Citroën Visa 1985 140k
Volvo Amazon 1967 201k
Ex: GSA X3, C15, XM d12, BX 16 trs,
2cv6 special, CX 2.5d ambulance
Prima actie.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Gefeliciteerd met de APK!
Wat van toerenteller ga je inbouwen?
Dank jullie
Vandaag heb ik een toerenteller ingebouwd in de 2 cilinder. (via webshop aangeschaft)
Ik was me bewust van de problemen en koos een daarom toerenteller die zowel 2 als 3 (t/m cilinder aankon zodat ik kon kon kijken welke variatie het dichtste bij 4000 toeren/= 88 echte km kwam.
Had een extra tellerbak gekocht om me goed voor te bereiden en wat aanpassingen te doen. Op de plek waar voorheen een chevron pronkte, (en daar waar bij de Club en luxer een klok ligt) heb ik ruimte opgeboord om de toerenteller te plaatsen.
Heb het toerensignaal op de bobine geplaatst en deze draad via de gaskabel naar binnen gebracht en de diverse andere doorgestoken naar andere electriciteitsbronnen.
Met het resultaat ben ik zeer tevreden.
Bij 90 km/u op de teller wijst de toerenteller bijna 4000 aan. (zie foto’s).
De genoemde chevron heb ik uitgesneden en op de stuurnaaf geplaatst.
Heb helaas een barst in cognackleurige tellerbehuizing, wanneer ik deze ga vervangen, ga ik ook de verlichting van de km-teller vervangen door een iets fellere ledjes.
Komende tijd zal ik nog een klok en een voltage-meter op de plek waar nu een asbak zit inbouwen.
Kijken of ik dan ook de verwarmingsgedeelte kan gaan verlichten. (of zit al verlichting die bij mij kapot is?)
Citroën Visa 1985 140k
Volvo Amazon 1967 201k
Ex: GSA X3, C15, XM d12, BX 16 trs,
2cv6 special, CX 2.5d ambulance
Boven het verwarmingsdeel zitten 2 lampjes die het van buitenaf beschijnen.
Je teller is ook niet genoeg verlicht die moet volledig verlicht zijn.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Geinspireerd door het mooie weer maar vooral ook door mede forum-leden die een semi-cabrio van hun Citroen hebben gemaakt, heb ik vorige maand een zg. Twingodak gekocht.
Afgelopen weekend had ik genoeg moed verzameld om het dak grotendeels te te verwijderen en het canvas-dakje in te bouwen.
Ik moest 1 dwarsbalk-je verwijderen; de stijfheid is echter niet afgenomen als ik de mede-forumleden mag geloven. Qua rijden is het inderdaad nog steeds even ‘solide’
Bij gesloten kap is er eerder minder dan meer windgeruis t.o.v. het vaste dak.
Heb de dwarsbalk zo afgeslepen dat ik hem altijd nog kan inlassen. Vooralsnog denk ik niet dat het nodig zal zijn.
De verbouwing zou in 4 uur kunnen zijn afgerond; ik deed er 2,5 dag over.
Het resultaat is hier op de foto’s te zien.
Ik ben meer dan tevreden over het resultaat; vooral door het enorm leuke open rijden.
De vergelijking in ervaring met een Eend en Dyane is snel gemaakt; mede door de 2-cilinder.
Echt superleuk!
Vanavond heb ik de bekleding van het plafond ingebouwd; deze matcht nu helemaal met mijn Leader stoelen/bank.(zie foto 3; op de plek van de asbak heb ik een volt-meter gebouwd waar binnenkort overigens ook een (tijds-)klok wordt ingebouwd).
Deze operatie heeft me genoeg zelfvertrouwen gegeven om binnenkort de Visa van een nieuw (maar klassiek) kleurtje te voorzien.
Citroën Visa 1985 140k
Volvo Amazon 1967 201k
Ex: GSA X3, C15, XM d12, BX 16 trs,
2cv6 special, CX 2.5d ambulance
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Eeuwig zonde! En die dwarsbalk zat daar niet voor niets!
Waarom heb je geen visa cabrio gekocht?