2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Het was weer mooi voor zolang het duurde
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 27 januari 2006 01:04 AM
  [ # 16 ]

Gert

Jammer dat je afhaakt, maar begrijpelijk. Ik heb zelf alleen maar louter positieve ervaringen met Citroën, Mijn vorige, een ZX, heeft me nooit in de steek gelaten. Zelfs met een vrijwel lege accu of bijna versleten gloeispiralen kreeg ik ‘m nog aan de praat. Laatst ging er een stangetje los van de versnellingsbak, en dat gebeurde op het moment dat ik net parkeren ging. Tie-rip eromheen, onderdeeltje besteld van € 25 en gaan weer.
En nu rijd ik met ontzettend veel plezier in een echte Citroën, een HP. Ik wil niks anders meer (alhoewel…een type 1 BX?? maak me gek!). Voor d’r bij dan hè.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 januari 2006 01:05 AM
  [ # 17 ]

noem mij 1 citroën die geen ellende heeft ,,het zijn de uitzonderingen.
de 1e ID’s moesten allen terug naar de importeur voor 2 dagen, daar werden alle leidingen een rubbers vervangen, want deze lekte als de ziekte.
de DS was al wat beter, maar toen werd er dik bezuinigd op staal, dus roesten als de ziekte.
vervolgens kwam de CX.
tja, ook daar is van bekend dat het garage auto’s waren, veel electronische storingen , om van diverse zwakke technische delen maar niet te spreken..

vervolgens kwam de XM,, auwchh dat was een aartje naar zn vaartje, al van de meet af waren er terug roep actie’s.
verolgens gingen de telefoon dunne touwtjes kaduuk, en corrodeerde de stekkers, om de ene na de andere storing tevoorschein te laten komen….

toen kwam de C serie, en alsof ze nog niet genoeg afgestraft waren op electriciteit, Citroen perste deze modellen vol met ongehoord veel electronica…
juist wederom een rampenauto, en weer uitzonderingen daargelaten..
maar kwaliteits auto’s zijn het nooit geweest.
neem het verhaal hydractief, wie vloekt er niet op.
en dat knopje sportstand,,, euhh waarvoor in hemelsnaam,,een citroen moet veren niet stuiteren..
dan heden dat automatische ruitenwisser gedoe why? ik wil zelf bepalen waneer ik ze aan of uit zet..

dus wat wupke betreft,, de xant is (ook) mn laatste , daarna,, tja,, mischien een belastingvrije V8 ofso, maar Never een C aan mn deur.

mvgr wupke:die een Mondeo nou ook wat te ver vind gaan,, maar ja ieder zn meugg he Wink

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 27 januari 2006 01:09 AM
  [ # 18 ]

na 4 citroens afhaken en dan zeggen dat je toch citrofiel bent??????
dat gaat er bij mij niet in.
veel suc 6 met de rest…...

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 januari 2006 01:12 AM
  [ # 19 ]
dennis van der ven schreef:

na 4 citroens afhaken en dan zeggen dat je toch citrofiel bent??????

Ik kan dat nergens terug vinden hoor???

Profiel  
 
Frenchie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 27 januari 2006 01:16 AM
  [ # 20 ]
voge schreef:
Frenchie schreef:

Niet meer “lekker afgeveerd zoals weleer”, geen exclusieve lijnen meer, geen unieke dashboards meer - kortom geen Citroën meer.
Ik weet nog niet wat mijn volgende wagen wordt - een Citroën wordt het in alle geval NIET meer.

Dit heb ik nou al zo vaak gelezen, en ik heb ook al zo vaak de vraag neergezet: ‘Welke auto heeft er dan een beter rijgedrag dan een nieuwe Citroën en heeft wel een prachtig lijnenspel?”
Nog nooit heb ik hier een zinnig antwoord op gekregen.

Een oude Citroën - een echte Citroën dus !
M.a.w. de 9 vorige die ik vanaf 1969 had - voor mijn C5 !

C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 januari 2006 01:17 AM
  [ # 21 ]
voge schreef:
Frenchie schreef:

Niet meer “lekker afgeveerd zoals weleer”, geen exclusieve lijnen meer, geen unieke dashboards meer - kortom geen Citroën meer.
Ik weet nog niet wat mijn volgende wagen wordt - een Citroën wordt het in alle geval NIET meer.

Dit heb ik nou al zo vaak gelezen, en ik heb ook al zo vaak de vraag neergezet: ‘Welke auto heeft er dan een beter rijgedrag dan een nieuwe Citroën en heeft wel een prachtig lijnenspel?”
Nog nooit heb ik hier een zinnig antwoord op gekregen.

een zinnig antwoord zul je ook niet krijgen, alle auto’s incluus citroen lijken op mekaar.
het enigste waar je de citroen nog aan kan herkennen is die aso grote double chevron op de neus.

enne ik weet het niet 100% zeker, maar is het niet juist die ford Mondeo break, die exact dezelvde lange achterlichten heeft als de C5 break?

hoevaak dat ik de C serie zie, en vervolgens een zakjap ofso voorbij zie komen, en het lijkt sprekend op mekaar.

oke ten grondslag ligt natuurlijk de veiligheid en de luchtweerstand, maar als Andre citroën die hedendaagse Citroenen zou zien, dan draaide hij zich acuut om in zn graf.

het zijn managersracemobielen geworden,en verder een massa product voor jan en alleman,geen liefhebbersauto meer maar een vieze vuile eenheidsworst, wat ik jarenlang kon roepen van de VW olf en de Opel kadet ......

mvgr wupke:die ff een andere draad opzoekt want hij word hier weer gallisch van…brr Confused

Profiel  
 
Frenchie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 27 januari 2006 01:20 AM
  [ # 22 ]
kreazyV8wuppo schreef:

een citroen moet veren niet stuiteren..

Dat bedoel ik dus !

C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 januari 2006 01:23 AM
  [ # 23 ]

Spijtig, automatique; ik vind het dapper dat je je hart hier weet te luchten over datgene wat toch iedereen wel zo’n beetje weet, op het “gevaar” af dat half Citroen minnend Nederland over je heen valt. Ik vind dat je het keurig verwoord hebt en je ziet dan vervolgens dat er eigenlijk niemand kans ziet je op je standpunt aan te vallen. Behalve dan 1 tje die jou kennelijk toch nog een subtiele natrap wil uitdelen door je een prettige kennismaking met de huidige staat van het vaderlandse wegennet te gunnen of zoiets. Je bent zo verstandig daar niet op te reageren. Shit, ik wel! 

Ik kan nou wel een heel verhaal ophangen over hoe zalig en probleemloos mijn C5 HDI rijdt, maar kennelijk behoor ik tot de uitzonderingen en daar heb jij niks aan.  En je hoeft je voor een Ford Mondeo zeker niet te schamen, het is een uitstekende auto met een technisch betere reputatie dan een C5 en het vaderlandse wegennet overleef je daar zeker wel in hoor. En ik weet zeker, op een gegeven moment zal het bloed toch weer daar kruipen waar het niet gaan kan….

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 27 januari 2006 01:35 AM
  [ # 24 ]
Hertogjan schreef:

Spijtig, automatique; ik vind het dapper dat je je hart hier weet te luchten over datgene wat toch iedereen wel zo’n beetje weet, op het “gevaar” af dat half Citroen minnend Nederland over je heen valt.

. En ik weet zeker, op een gegeven moment zal het bloed toch weer daar kruipen waar het niet gaan kan….

ik denk dat Citroën minnend Nederland hem alleen maar gelijk kan geven.
wat ik al decenia proef bij Citroën, is dat het hun geen zier kan schelen.
ze maken liever een eenheidsworst dan een auto voor Citroën minnend volk.
de Citroën is een tegenhanger van eender welk mobiel op weg dan ook, en onderscheid zich nergens meer in, ja de prijs en het extreme (rare) onderhoudschema ,wat menig techneut zijn wenkbrouwen doet fronsen.

leasbakken en eenheidsworsten is het enigste wat citroen kan fabriceren, en wat mij betreft mogen ze die Double chevron eraf halen, en er een worstje voor in de plaats plakken…en dan wel een worst die iedereen vreet !

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 27 januari 2006 09:51 AM
  [ # 25 ]

Laten we wel zijn, toen Citroen in de jaren zeventig binnen het PSA concern kwam waren de vette jaren allang voorbij.
Juist omdat ze het deden kunnen we heden ten dage nog steeds Citroen rijden.
Het is tegenwoordig onmogelijk om je nog te onderscheiden van elke andere auto, omdat er veiligheidsaspecten zijn waar je aan moet voldoen. De motorkap moet steeds langer en hoger en breder om niets vermoedende voetgangers aan het kunnen rijden. De auto wordt steeds dikker en breder om ervoor te zorgen dat bomen er nu niet meer voor zorgen dat je vroegtijdig een begravenis hebt en nog meer van dat soort dingen. Daar kun je nauwelijks iets unieks mee op de markt zetten en doe je iets unieks dat schrikken de meeste mensen er voor af, kijk maar eens naar de Megane… of de C4, dat is toch niet zo’n bestseller als verwacht.
Ik denk dat je zeker naar je portomonai moet kijken. Kost mij een auto teveel dan gaat hij eruit en koop ik een betrouwbaardere auto terug, die is dan misschien niet zo leuk en verre van mooi en ik vind hem niet terug in de parkeergarage (wat mij overgens een keer gebeurde) maar je hebt wel iets zonder zorgen en geloof me, dat is heel wat waard!
Ik vind het gezeur als je zegt dat Citroen tegenwoordig Citroen niet meer is. Met de DS is Citroen begonnen met hydraulische vering en de kleinere modellen hadden allemaal de wankelvering van de A-type, later kwam de GS dan hyrdraulisch, maar laten we wel zijn, de modellen die Citroen gemaakt heeft de laatste decennia zijn er nu toch al een aantal klassiekers aan het worden. een BX, AX, XM dat zijn klassiekers in spe!
Zelfs de ZX de saaiste Citroen in jaren kan klassieker worden, juist doordat de ZX de Parijs Dakar rallye heeft gewonnen! Zijn we dat dan allemaal vergeten?
Of wat dacht je van een Xsara, saaie maar betrouwbare auto! Daar hoor je nooit iemand over klagen! Je hoort allemaal verhalen voor de C3, C5 dat die zo’n ellende veroorzaken. De C3 is ondertussen een stuk betrouwbaarder geworden, en je moet niet vergeten, je rijdt Frans dus vroeger of later gaat er een keer wat kapot, dat weet je wanneer je die auto koopt! Bij Renault is het regelmatig lekkage, dan breng je de auto weer naar de garage, gaat het ruitje er opnieuw in en lekkage weer weg, klaar geen gezeik.
Wil je geen ellende, dan ga je gewoon Japans rijden klaar, Duitse producten is dezelfde shit als franse producten, laat je echt niets wijs maken, wil je europees en apart, ga dan naar een Italiaans merk, maar goed, daar speelt dezelfde betrouwbaarheid een rol als bij de Fransen.

Voor mij persoonlijk is de eend de leukste Citroen ooit, maar goed, dat is ook spartaans, langzaam lawaaiig klapperend ratelend, koud, nat (van binnen) etc… maar hoor je mij klagen? Echt niet, is toch geweldig zo’n auto. Een auto moet bij je passen of niet, de meeste auto’s doen dat niet en je kunt niet bij Citroen blijven rijden omdat je altijd zo geweldig gereden hebt, er zit vroeger of later een miskleun tussen, het blijven massaproducten, werken alle tv’s mp3 spelers of schoenen altijd zoals ze moesten???

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
Frank65
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005

- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Gepost: 27 januari 2006 12:40 PM
  [ # 26 ]

Ik zie het ook wel weer als een voordeel dat m’n dealer me gewoon bij naam kent.
Als ik 1 x per jaar zou komen weet ie dat echt niet.
En nu bij de 2e Citroën weten we wat we aan elkaar hebben.
Nog maar heeeeel even en Citroën heeft minder storingen als een Mercedes.


(wat is dan ook alweer het goede nieuws)

Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 januari 2006 12:42 PM
  [ # 27 ]
Frenchie schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

een citroen moet veren niet stuiteren..

Dat bedoel ik dus !


ik ben het hier niet mee eens, een C5 zal idd minder soepel geveerd zijn dan een BX of een xantia maar om te zeggen dat deze stuitert Confused:
zoals ik al vaker heb aan gegeven is mijn C5 mijn eerste auto met HP en zowel ik als de rest van de familie vind hem enorm comfortabel.
waarschijnlijk omdat ik geen sport knopje op mijne heb???

toen ik de C5 kocht heb ik een proefrit gemaakt met de auto, omdat men altijd zo lovend was over het HP systeem heb ik alternatieve straatjes opgezocht.
naderhand ben ik via deze wegen (met mijn toenmalige auto) naar huis gegaan en zelfs mijn vrouw (die auto’s helemaal niet boeien) viel op dat er opeens veel meer kuilen en gaten in de weg waren.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 januari 2006 12:59 PM
  [ # 28 ]

ik vond onderstaand bericht op het net
zou die meneer net zo positief zijn geweest als het een citroen was geweest???

Problemen
Enige problemen die wij met de auto hebben gehad is dat het Mercedes-Benz alarm soms op de raarste momenten uitzichzelf gaat loeien, bleek achteraf te liggen aan de interieur sensoren (f600,- p.s!!!!)en na 65000KM moest de cilinderkop gereviseerd worden (klepzitting) dit terwijl de auto geen gastank heeft! Dit probleem was vermoedelijk te wijten aan de korte stukjes die soms met de auto worden gereden (koude motor). Voor de rest helemaal niets mee gehad (Niet anders verwacht van Mercedes!)

Update: Hij begint (Vooral op de lange afstand) licht olie te verbruiken! Kan komen doordat de motor al relatief ver versleten is door alle korte afstanden die met de auto gereden zijn. Voor de rest geen bijzonderheden, buiten het repareren van schades om.

Update: Olieverbruik bij nader inzien toch laag: Ongeveer een halve liter op 15.000KM Still going strong dus. Wel wat meer kleine beschadigingen op de lak. Helaas….

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 27 januari 2006 01:00 PM
  [ # 29 ]

Amen!

De C5 zweeft behoorijk comfortabel.


De Xantia ook (nagenoeg hetzelfde)

Geef mij de C5 maar,  ff mooierderderder Wink

 

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 januari 2006 01:01 PM
  [ # 30 ]
René van Maren schreef:

Amen!

De C5 zweeft behoorijk comfortabel.


De Xantia ook (nagenoeg hetzelfde)

Geef mij de C5 maar,  ff mooierderderder Wink


en mij ook Laughing  Laughing

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook