Hallo allemaal
Ik heb sinds kort problemen met mijn saxo. Mijn saxo maakt een ploffend geluid stationair en tijdens het rijden houd die in. Ik ben hiermee naar de citroen dealer gegaan en zij vertelde mij dat het de bobine kon zijn of de bougies. Ik heb nu beide vervangen en het is niks beter geworden. Iemand nog een idee wat het verder kan zijn. De kosten zijn al aardig opgelopen met een bobineblok. Ik hoop dat iemand mij kan voorzien van de oplossing. Bij deze alvast bedankt voor het lezen van mijn probleem.
Groetjes Erwin
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
hebben ze hem wel even uitgelezen.
Hallo,
Ik heb maandag een afspraak bij de dealer om mijn auto te laten uitlezen. Ik dacht zelf dat er misschien wat met de labdasonde is…..
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008
- C5 Aircross 1.2 Business
Ik heb laatst iets vergelijkbaars aan mijn saxo gehad.
Uiteindelijk bleekt het de injector te zijn die kapot was. Wel eerst nieuwe bougies + kabels en het gasklephuis schoon laten maken voordat we daar achter kwamen.
Elke keer werd het een stapje beter, maar pas nadat de injector was vervangen waren de problemen vrijwel weg.
Heel erg bedankt voor de reactie! Ik neem het mee en leg dit voor bij de dealer. Die injectoren zijn vrij prijzig, zo’n 135 euro per stuk? Heb je ze alle vier vervangen?
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008
- C5 Aircross 1.2 Business
In mijn 1.1 zit maar 1 injector.. En er is een ruilinjector ingekomen. Iets van 90 euro geloof ik.
Hallo,
Ik heb net mijn Saxo terug gehaald van de dealer. Ze hebben de brandstofpomp gecontroleerd en de labdasonde. Beide waren niet het probleem en de dealer vertelde mijn inderdaad dat het vrij aannemelijk is dat het de injectors zijn. Bij mijn Saxo zitten wel vier injectors en ga deze gewoon één voor één controleren. Vier injectoren kopen is wel erg prijzig. Voor mensen die ditzelfde probleem hebben…. Het is niet de bobine, bougies, brandstofpomp of labdasonde. Het zou ook kunnen zijn dat de ‘‘timing’’ van de distributieriem niet meer goed staat (een tandje overgeslagen). Ik laat het weten zodra het probleem verholpen is.
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008
- C5 Aircross 1.2 Business
Wat je misschien ook zou kunnen proberen is om je injectors te laten testen en schoonmaken. Er zijn bedrijven die dat doen (weet helaas geen adressen)
Ik heb me er een aantal jaren geleden voor mijn motor eens een beetje in verdiept, en je kan dan een flowrapportje laten maken per injector. Meestal kan je dan vrij snel zien of 1 van de injectors afwijkt van de rest (qua opbrengst of flowpattern). Een procent of 5 kan er wel inzitten. Ik weet dat er bedrijven zijn die voor motoren gematchte injectors in een setje verkopen. Hoe kleiner de onderlinge afwijking hoe duurder.
edit:
een hele snelle google actie leverde o.a. dit adres op:
klik
Opgelost! Injector was inderdaad stuk. Via mijngrossier 150 euro, bij de dealer zelf 100 euro.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Per stuk en heb je ze alle vier vervangen?
Nee heb één gekocht en heb de injector elke keer opnieuw verplaatst zodat ik kon zien wanneer de auto beter ging lopen.
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008
- C5 Aircross 1.2 Business
Fijn dat het weer werkt.
Ben blij dat ik een monopoint injectie heb… Scheelt toch 3 injectors die kapot kunnen.
Ben overigens wel benieuwd of zo’n injector nog te reviseren is.
Ik kan u een foto sturen van de oude injector en eventueel de oude injector ook wel naar u opsturen….