Wie weet waar je losse nieuwe homokineten kunt kopen voor de GS/GSA?
Het gaat dus expliciet niet om complete aandrijfassen.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Zal niet makkelijk zijn. Clubmagazijn misschien??
Als de homokineten versleten zijn, zijn vaak ook de tripoides aan versnellingsbakzijde aan vervanging toe.
Als je toch bezig bent, zou ik voor complete nieuwe assen gaan. Kost misschien wat meer, maar je hebt er zeker langer plezier van.
Wanneer ik besluit een nieuwe aandrijfas te willen kopen, moet ik rekening houden met de lengte.
Welke lengte is nu precies de juiste?
Ze worden in verschillende maten aangeboden voor mijn auto:
610 mm
of
615 mm
Het is puur afhankelijk van de aanbieder, de één geeft 610 mm. aan en de ander geeft 615mm. aan.
Ik denk dat die 5 mm niet het verschil zal zijn en dat je die speling wel hebt in het tripoide huis, maar waarom zit er verschil in de assen?
In dit topic hebben ze het alleen over de gleufjes en de dikte, niet over de lengte:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/212399/#1488308
wie weet het?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Misschien gelijk aanpakken met het vervangen van de uitlaat,
Echter welke as lengte moet ik nu bestellen?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Ze zijn als t goed is allemaal 610 maar die 5mm rek zit er wel in hoor aan de bakzijde, die tripodinges kan je wel een cm of wat uittrekken daar zit waarsch een meetfout van 5mm, waarschijnlijk zijn t allebei dezelfde assen.
Alleen 22 of 25 tanden buitenzijde is steeds anders.
Gr. Wim.
Oké, het zijn toch echt andere onderdeelnummers, dus het zullen ook wel echt verschillende onderdelen zijn (allen met 25 tanden)
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ander fabrikaat misschien???
Als het aantal tanden op de astap maar klopt.
Dus jullie zeggen, kan wel ongeacht of hij iets langer is?
Het is niet zo dat de sporing tussen de eerste modellen anders is dan de latere modellen ofzo?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan kun je het beste de onderdelen op je eigen auto even opmeten. Zo weet je het zeker.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je hebt gelijk, maar dan moet ik hem eerst uitbouwen om hem goed te kunnen opmeten, om hem vervolgens weer terug te plaatsen. Vervolgens bestellen wachten op levering en dan nog een keer doen. Ik kan hem niet langer dan een dag laten staan in de werkplaats…
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Dan de 610 nemen.
Gr.
Zijn die homokineten niet links en rechts te verwisselen?
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Links en rechts zijn eender.
Als je ze verwisselt worden ze aan de andere kant belast en meestal gaan ze dan nog een hele tijd mee.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Maar…..speling is speling en je bent ook met deze methode binnen afzienbare tijd een keer aan de beurt.
Vervangen is de enig juiste remedie.
Klopt, maar vaak is er weinig speling en op een plek is een kuiltje ontstaan. Als je dan een bocht neemt met wat gas dan kraakt de boel. Als je dan de boel verwisselt is het weer helemaal stil. Heb je veel slijtage dan is vervangen een betere optie.