Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik weet het niet, ik vind het geheel van het hele lijnenspel nogal een rommeltje. Teveel zinloze details, Te dikke plompe wielen en een vreemde kleurstelling van het interieur. Daarnaast vind ik het nogal geheel plastiekerig (lees goedkoop) aandoen.
Het komt mij nogal geforceerd over en het hele ontwerp is mijns inziens veel te modegevoelig in plaats van tijdloos.
Vooralsnog kan het mijn niet echt over de streep trekken….
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
In dit draadje op het AutoWeek forum, ongeveer driekwart naar beneden, staan foto’s van vóór het uitgebreide nabewerken. Ik vind dat vooral het interieur daar veel beter tot z’n recht komt. Ik heb de indruk dat de gebruikte materiaalcombinatie wel eens heel erg mooi kon zijn en vooral lang niet zo kunstmatig als op de uiteindelijke persfoto’s!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Toch wel weer jammer dat op zo’n productiemodel alle bijzondere designelementen (of je die nu mooi vind of niet) teruggebracht worden tot een laffe plak vrijwel inwisselbare middelmatigheid. Kom nu eens met een productiemodel wat écht spraakmakend is en durf je te onderscheiden. Het zal je klanten kosten, maar het zal je zeker ook hele trouwe klanten opleveren. Durf ergens voor te staan!
Zo, en nu weer terug naar de orde van de dag van mijn middelmatige leventje.
Ik vind dit dus wel weer een interessante auto! die achterlichten zijn ontzettend gaaf evenals het dashboard. De voorbank ipv voorstoelen spreekt me ook wel aan net zoals dat zwevende dak. Alleen dat plastic/rubber aan de buitenkant doet me een beetje denken aan van die plastic vershoudbakjes voor in de keuken.
Waarschijnlijk zullen juist de interessante (dure) details bij de uiteindelijke versie niet meer of in verschraalde versie terug te vinden zijn. Enfin, als ze dit dan de airbump noemen, kunnen we dan misschien weer hydropneumatische vering verwachten? Dát lijkt me de enige logische reden om dit wagentje zo te noemen.
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
Nou, de meest logische verklaring voor de term airbump vind ik eerder iets met de bumpers. Met lucht gevulde bumpers dus die beter in staat zijn een botsing te verwerken.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
@ hen123drik: Nee. Er zijn twee goede ándere redenen om de naam Airbump mee te geven. Ten eerste die luchtkussentjes op de buitenkant (die door Citroën dan ook Airbumps worden genoemd) en dan nog het Hybrid Air aandrijfsysteem. Hydropneumatische vering heeft de Cactus niet, en hoeven we op het productiemodel ook niet te verwachten.
Wat we van de die airbumps op het productiemodel moeten verwachten is niet helemaal duidelijk. Er wordt verondersteld dat er tenminste vergelijkbare panelen in de C4 Cactus worden gebruikt. Het Hybrid Air systeem mogen we volgens PSA vanaf 2016 in productievoertuigen gaan verwachten. Dat de C4 Cactus te zijner tijd met een Hybrid Air aandrijflijn gaat worden uitgerust lijkt me vrij duidelijk.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Een knipoog naar het verleden. Hier mijn beige voorbank in een Traction uit 1939
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Vandaag op de franse tv zender TF1 auto moto, speciale aflevering over de C Cactus en concept cars van de laatste jaren bij citroen, iemand van het forum dit programma gezien en of opgenomen?????
Ik vond het in ieder geval echt de moeite, als ook het tipje van de sluier dat men toonde.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Check hun website eens. Wellicht hebben ze een ‘uitzending gemist’ functie?
Ik had het opgenomen, zelf nog niet gezien, nu is de digicorder om zeep…
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Weer wat nieuws over de Cactus.
http://www.autoweek.nl/nieuws/26190/citroen-lanceert-teaseroffensief-c4-cactus
Het lijkt erop dat het achterraam ook niet open kan. Het zou mij niet uitmaken, maar daar is toch wel veel kritiek opgeweest bij de DS4.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
En een website:
En veel info is ondertussen beschikbaar, ik vind hem gaaf
- Zuinige motoren en voor mij belangrijk; 14% bijtelling
- Gewicht vanaf 965kg!
- Veel mogelijkheden van kleurcombi’s met lak, airbumps, roofrail, spiegels en velgen
- Veel zaken regelen via touchscreen in het midden van dashboard
- Stuk tussen voorstoelen kwam op mij vreemd over maar kun je blijkbaar neerklappen als armsteun
- Panoramadak
Voor mij geen achteruitgang in functionaliteiten tov de DS3 dus misschien is dit wel de opvolger van mij huidige lease gebakje .
Ik las ergens een verwachtte vanaf prijs van 20k. Ik ben benieuwd
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het topic over het productiemodel C4 Cactus vind je hier.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Tja, is het een studiemodel of is het een Cactus? De Cactus M is beide!
De “zon, zee en strand”-variant van de C4 Cactus wordt in het topic over de nieuwtjes rond de Citroën C4 Cactus besproken en wel vanaf deze bijdrage: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/224304/P1605/#1923102
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!