Was er hier nou iemand die een injectiesysteem op zijn gs(a) had gezet? of was ik dat ergens anders tegengekomen? heb al zitten zoeken maar kan niets concreets terug vinden behalve die gast uit Amerika.
Ik meen dat er hier ook iemand mee bezig was?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Ja nu ik je vraag lees dacht ik dat ook, maar volgens mij is er hier alleen over geschreven.
Ik heb ook wel eens wat bij zo’n onderwerp gepost. Mijn idee was volgens mij toen,ga naar de sloop, neem al het monopoint
spul van een bijv. 106, saxo, of wat ook, dus gasklephuis, sensors, ecu en wat nog meer nodig is, haal je carb van je gs/a, gooi die in de vullusbak, maak een alu passtuk van gs/a spruitstuk naar je nieuwe gasklephuis, sluit alle draadjes aan en monteer de sensoren en dan lekker rijden. Houd nooit meer in, gaat als een speer, koude start is als nooit tevoren, één tikkie en lopen! Je kan zelfs een 3-weg kat monteren voor milieufreaks. Verbruik hangt af van je rechtervoet. 1:8 tot 1:15
Veel plezier, Gr. Wim.
Zo dat is even keurig huisvlijt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Volgensmij is het wel te doen. Simpele en goedkope onderdelen zijn van bijv. een Fiat Panda (141) af te halen, het enige ingewikkelde is een poelie vervangen of voorzien van een 60 - 1 tandwiel tbv. de bdp sensor. En als je niet de computer van de Fiat wilt gebruiken kun je met de sensoren ook een megasquirt systeempje bouwen, maar dan moet je hem helemaal zelf programmeren.
Bij mij werkt die link niet… bij jullie kennelijk wel?
Enehhh WimV8 en Michiel het klinkt vrij makkelijk als ik jullie hoor. Echter als je gewoon iets van de sloop trekt, dan heb je toch alle karakteristieken van de motor nodig waar het vanaf komt? het lijkt me sterk dat dat toevallig overeenkomt? hoeveelheid brandstof en ontstekingsmomenten.
60 - 1 tandwiel?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tandwiel waar een tand weg is om als trigger te dienen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik vertelde het makkelijk dat klopt, maar voor de een is het makkelijk en voor de ander kost t een jaar van zn leven.
Met zo’n monopoint is het t simpelst natuurlijk zonder losse injectoren, alleen een dikke doucheverstuiver boven de gasklep enz enz. Maar het blijft een uitzoekerij natuurlijk, vooral als bij zo’n monopoint de ontsteking erbij geintegreerd zit, ik zou dan proberen die buiten te sluiten zodat je je eigen ontsteking kan laten zoals die is en de injectie op zich zelf kan werken. Ik zou zelf eerst zo’n set van de sloop halen en dan eens goed bestuderen thuis.
Ahha, hey, die losse plaatjessite, die heb ik hier eerder gezien! maar toen heb ik geen injectiefoto’s voorbij zien komen.
Dat ziet er wel leuk uit, maar ik mis nog wel een beetje uitleg want ik snap er nog niet zoveel van. En ik herken ook geen onderdelen van andere auto’s. Ook zit er nog een carburateur op? Is het dan wel injectie?
Maar kennelijk hoef ik geen uitleg te verwachten op dit forum, gezien dat de maker van de foto’s kennelijk is geschorst.
Heeft iemand deze GS? wel eens horen lopen met deze onderdelen erop? Ik ben wel nieuwsgierig naar het resultaat.
Er zit trouwens ook geen verdeler meer op, dat is ook wel apart?!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Is dat niet voor lpg dan????
http://www.2cv6.nl/fotos/upload/Files/-Project Injection/GS/Injectorrail/10. LPG Rail mounted.jpg
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je hebt voor injectie natuurlijk nog wel een gasklep nodig. Dat is de carburateur. Een goedkope trottle body.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Oké juist LPG! Dat zijn natuurlijk LPG injectoren ik snap het!
Het ziet er wel tof uit allemaal, ik heb er nu iets meer een beeld bij na alle foto’s te hebben gezien.
Ik heb inmiddels z’n mail adres (staat in de tekst over het citroen-forum.nl) dus ik mail hem wel met vragen.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat is niet gezegd. Om LPG in te spuiten heb je volgens mij meer nodig dan alleen een megasqirt..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Er is dampgas(lpg) injectie, ik vind dat geen echte injectie,met een verdamper,
en LPI het zogenaamde G3, vloeibaar lpg injectie met echte injectoren, volgens mij worden de originele dan behouden,
en een pomp in de lpg tank. Wordt gewoon via de originele injectiecomputer geregeld.
Nog wat www’s
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je haalt een aantal zaken door elkaar. G3 zegt niets over het soort installatie of systeem maar is slechts een fiscale code. Zowel dampgasinjectie als vloeibare lpg injectie maken gebruik van een eigen computer die of geheel eigen sensoren gebruikt met een eigen programma of gewoon de bestaande injectiecomputer volgen middels een omrekenprogramma.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heel raar die naam van dat bedrijf krijg ik niet op t forum
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die naam is in de ban. Niet gebruiken.
Niet naar verwijzen. Vraag een mod per PB waarom.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>