Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Hilko16TZI schreef:Wat jij wil is een Weber met auto-choke. Echt, dat werkt prima.
Hè gut, die heb ik juist in tweevoud! Wordt er helemaal moe van
Ik krijg het gewoonweg niet aan de gang. En geld om het uit te laten besteden heb ik momenteel niet.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Heb je de Haynes? Daar staan duidelijke afstel instructies in.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Die heb ik. Stap voor stap gevolgd. Revisie setje erin en compleet schoongemaakt. ‘T wil gewoon niet,
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Je denkt zelf dat het de choke is. Heb je die dan al handmatig dicht gedaan/met iets op dichte stand geblokkeerd?
Misschien gewoon verzopen dan?
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Staat helemaal dicht nu en blijft daar staan
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
En nog steeds geen geluk…?
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Weet je zeker dat het de brandstof is?
Ontstoken ontsteking heb je al uitgesloten?
Maar ehm, je hebt dus een weber. De keek dat ik er zo mee heb zitten ***ten heb ik de deksel van de carburateur eraf gehad. Maar niet doorgehad dat het mechaniek van de tweede trap los geschoten was. Dan lijkt alles ok maar staat de tweede trap dan vol open dacht ik. Iig slechte startresultaten…
En er zitten twee elektrische afsluiters in. Controleer of ze allebei soepel schakelen.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Laat het voorlopig even rusten. Zojuist het ding wel aan de gang gekregen met een gigantische zwarte plek op de vloer als gevolg. De Co. Schroef staat nu ook helemaal ingedraaid. Loopt stationair rommelig en nog steeds te rijk. Kon het niet laten om een stuk door de regen te rijden (1ste keer in bijna anderhalf jaar! Tijd voor nieuwe ruitenwissers trouwens)
Wat een heerlijke wagen om in te vertoeven! Zalige sfeer in zo’n bruin aquarium, prima muziekje door het originele audiosetje
Maar goed loopt niet fijn en niet harder dan 110. Hoe ga ik die afsluiters testen?
Bedankt voor het meedenken trouwens heren!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Tja, zonder échte kennis van carburateurs ga je dit niet zomaar goed krijgen.
Dus: zoek iemand die er veel kaas van gegeten heeft, of zoek een nieuwe Weber… Of heb veel, heel veel geduld. Alles is te leren natuurlijk. He gut, wat een vervelendheid toch
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Kennis van carburateurs probeer ik via deze weg te vergaren. Bedankt voor alle positiviteit meneer Hilko! Zoals eerder vermeld is er door enige tegen slagen helemaal 0 budget om diensten van derden in te schakelen. Anders had ik dat al lang gedaan.
Komt ooit wel goed met de op 1 na oudste BX met APK in NL
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik ben heel positief meneer Twan Lees ‘t nog maar eens goed door…
Enne, ik heb die kennis van carbs ook niet in die mate, anders zou ik het je meteen gezegd hebben. Maar ik ben wél ooit met zo een projectje aan het klooien geweest en precies: dat werd niet wat.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
I know I know. Er is vast een moment dat dit goed gaat komen of dat nou linksom of rechtsom is alleen even niet nu.
Dit is trouwens een “we” projectje, vaders is ook lekker mee aan het klooien. De 4 carburateurs op de Honda zijn het ook gaan doen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Twan238 schreef:Hoe ga ik die afsluiters testen?
Je moet ze eruit schroeven en allebei apart even aansluiten. De huls is de aarde aansluiting (met het blok dus). Het hoedje moet goed intrekken bij uiteraard allebei de afsluiters. Als dit ook maar enigszins stroef loopt even smeren of schoonmaken. Ook als het blok niet goed geaderd is of de carburateur geen elektrisch contact maakt gaan ze dus niet open.
Maar aangezien ze ook niet harder gaat dan 110 zou ik toch nog een goed kijken naar de tweede trap.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Bedankt! Gaan we mee aan de slag!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en