8 van de 35
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
René‘s vieille dame grise: gedoneerd aan het CX-clubmagazijn
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 februari 2014 08:10 PM
  [ # 106 ]
erikkuiper schreef:

Dat spul van klinger is toch gewoon kopervet?

Nee, want dat heb ik ook en gebruik ik bij toepassingen die heet worden, zoals het uilaatsysteem.

Het is een grijze pasta, een jaar of 10 geleden gekregen van een vertegenwoordiger van Klinger.


Al even gegoogled, maar kan het nu niet meer even snel vinden.
Dus als het op is heb ik een uitdaging, vind het namelijk superspul.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 februari 2014 08:12 PM
  [ # 107 ]
erikkuiper schreef:

Die keerring die je eruit haalde is nu in twee stukken, dat lipje hoort onder.
Die nieuwe is imitatie en heeft geen lipje, geen probleem in de praktijk.

Heb je als ervaringsdeskundige nog tips voor de montage van de nieuwe keerring? Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 februari 2014 08:14 PM
  [ # 108 ]
erikkuiper schreef:

Je gaat als een speer!

Moet ook wel, over ruim 2 weken 2000 km v.v. de sneeuw te maken! Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 februari 2014 08:16 PM
  [ # 109 ]

Dat is grappig.
Wij kochten ook altijd service compound van klinger, dezelfde pot zo te zien.
En dat zag eruit als kopervet.

Gewoon bij klinger in rotterdam.

Het was niet goedkoop, maar er zat een schroefdop op.
En daar had ik wel wat extra voor over.
Tegenwoordig zijn er meer met schroefdop.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 februari 2014 08:20 PM
  [ # 110 ]

Tip:

Ik gebruik twee micro fiches die ik om de as wikkel, dan schuif je hem er perfect op.
Denk dat het ook lukt met zon vel voor een overhead projector.
Het erin drukken doe ik met een stuk pvc buis, volgens mij 50.
Maar iets anders met die maat gaat ook.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 februari 2014 08:47 PM
  [ # 111 ]

Nog even de dagelijkse update.

. alle v-snaren eraf gehaald
. dynamo en startmotor gedemonteerd, gaan even nagekeken worden
. motorolie afgetapt en filter losgehaald, in 1e instantie draaide de oliekoeler gewoon mee!
. beide tandriemen verwijderd en daarna de krukaskeerring
. kleine en grote octopus losgenomen

Morgen het brandstofdeel, dus verstuivers en gloeispiralen demonteren.
Ook het brandstoffilter vervangen en waar nodig de brandstofslangen.

Vanwege de controle van de afstelling van de inspuitpomp en de acceleratieklep zoek ik in NH, het liefst in de kop daarvan, een dieselspecialist met CX-expertise of een CX-specialist met diesel-expertise.
Gert de Jong in Aalsmeer zou het volgens mij moeten kunnen, maar die zit al weer op een behoorlijke afstand.
Nog alternatieven?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 februari 2014 09:14 PM
  [ # 112 ]

Als de auto goed rijdt zou ik mooi van de pomp afblijven.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 februari 2014 09:19 PM
  [ # 113 ]

Het blok loopt goed, alleen wat traag bij accelereren en dan ook roeten.
Ik heb dan ook het idee dat het membraan van de acceleratieklep ter ziele is.
Begreep dat als die vervangen is, dat dan de afstelling van de klep gecontroleerd moet worden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 februari 2014 09:51 PM
  [ # 114 ]

Zit even te googlen op het onderdeelnr. wat ik op de kleine octopus heb aangetroffen.
Er staat namelijk 95 579 694 op en nu blijkt die van een BX te zijn!

Ga maar een originele voor de CX bij de dealer scoren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 februari 2014 02:45 PM
  [ # 115 ]

Kleine octopus bij de dealer besteld, kosten € 56,43.

CX-basis rekent € 77,49!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 februari 2014 09:09 PM
  [ # 116 ]

Vandaag de gloeispiralen en de verstuivers gedemonteerd, gaan morgen even gecontroleerd worden.
Heb wel de brandplaatjes onder uit de verstuiverschachten weten te halen, maar de verstuiverafdichtringen krijg ik er met geen mogelijkheid uit, alle vier niet!
Wat is wijsheid, gewoon laten zitten en goed schoonmaken of toch nog maar een poging wagen?
Maar hoe, heeft iemand de ultieme methode hiervoor?
Ik heb namelijk nog een trauma van vorig jaar, heb toen de kop van m’n dochters C2 HDI uiteindelijk moeten demonteren om de laatste van de 4 ringen er uit te krijgen.
Alle tips zijn welkom!

Ook ruimte gemaakt t.p.v. de acceleratieklep op de pomp, nog niet gedemonteerd.
Hoe behoud ik de juiste afstelling van de klep, gewoon de lengte opmeten van de stelbus, wat uit de borgmoer steekt en bij montage daar weer op instellen?

Is iemand trouwens in staat deze franstalige werkomschrijving in grote lijnen te vertalen?
http://mes-citroen-cx.over-blog.com/article-la-valve-de-suralimentation-moteur-turbo-diesel-53040012.html
Of bestaat er al een NL-versie?

Nog een vraag, is de klep op een Rotodiesel MAS 200 (TD2) gelijk aan die op een Rotodiesel MAS 100 (TD1)?
Heb namelijk nog een losse TD2-pomp liggen.
Mocht het membraan stuk zijn, kan ik wellicht uit eigen voorraad putten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 06 februari 2014 09:27 PM
  [ # 117 ]

ringen zitten vaak met roet vast.
oplossen met remmenreiger oid wil wel helpen.
ik heb een schroevendraaier opgeofferd met een flex hiervoor.
met een dun schijfje er een haakje aangemaakt.

maar ik heb ook wel eens met een brede houtbeitel eensleufje gemaakt, en dan met de beitel proberen te draaien.

en ik heb ook al eens de kop moeten demonteren omdat de punt van een kleine schroevendraaier afbrak en naar beneden viel. Grrrr

en dat membraan idd de lengte opmeten(dat is in elk geval wat ik doe)

p.s. volgens mij zijn die idd gelijk voor td1 en 2

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 februari 2014 09:34 PM
  [ # 118 ]

Afdichtringen en brandplaatjes zijn gewoon bij een dieselspecialist te verkrijgen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 07 februari 2014 09:49 AM
  [ # 119 ]

Ja, je moet alleen even goed kijken dat je de juiste dikte ringen krijgt.

Dat kunnen ze bij de dieselboer wel uitzoeken, maar ook goeie kans dat er bij basis wel een maat op de site staat.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9437
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 februari 2014 11:01 AM
  [ # 120 ]

Onderdeelnrs. al gevonden, het brandplaatje is 75 416 354 met de afmetingen 5,2x13,6-1,3 mm en de afdichtring is 75 416 355 met de afmetingen 14,2x21,4-1,9 mm.
De dealer kan ze niet meer leveren in ieder geval, kom ik net vandaan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
8 van de 35
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook