ben ff aan t zoeken geweest voor visserke, en heb wel wat gevonden, maar bij alle kleppen die ik vind staat dat t een GTI klep is? kan iemand zeggen of dit de juiste is?
als je op alle originele onderdeelnummers zoekt kom je ook deze tegen
http://www.ebay.co.uk/itm/LEERLAUFREGELVENTIL-OPEL-ASTRA-F-OMEGA-A-B-CALIBRA-FRONTERA-VECTRA-SINTRA-/380819662981?pt=DE_Autoteile&hash=item58aa9ee885
maar ook hier zou t gaan om een voor een GTI
uitsluitsel is welkom, t gaat maar om een paar tientjes, maar toch jammer als je dan toch t verkeerde onderdeel hebt.
greetzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Toch vind ik dat wel vreemd.
De klep regelt wel, maar er komt kennelijk te weinig lucht door bij stationair draaien.
Dan zou ik toch eerder de ECU verdenken. Want die regelt alles toch bij aan de hand van de sensoren?
Of één van de sensoren is niet goed.(toerental, temperatuur?)
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Het zijn zo te lezen niet precies dezelfde symptomen, maar misschien heb je er wat aan.
Ik heb een Xantia V6 op Lpi. Die had idd last van dansende toeren bij stationair, sloeg ook vaak af, zowel koud als warm. Toerental zakte te ver terug bij gas dicht en soms sloeg ie dan af en soms pakte ie weer op en schoot dan te ver omhoog om dan weer in te zakken.
Luchtklephuis diverse malen schoongemaakt en dat hielp steeds even. Totdat een garagist vd oude stempel mij vertelde dat het kon wijzen op het klemmen vd klep wanneer deze (bijna) geheel gesloten is. Door slijtage van het aanslagnokje en schroefje in de loop der jaren kan ie net iets te ver sluiten en is dan al gevoelig voor de minste vervuiling.
Oplossing is te simpel voor woorden: Draai het aanslafschroefje een halve slag in zodat de klep net iets minder ver dicht kan. (zat bij mij een kapje op)
Na het starten liep ie eerst veel te snel, maar na nogmaals uit, even wachten en starten snapte ie het en liep ie netjes, regelmatig en slaat ie niet meer af!
Groet,
Thierry
Thierry
BOSCH 0280140501
copy en paste het in google
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Update:
De stationairregelaar (dat fotorolding) werkte perfect, zat niet vast. Zodra de motor liep trok deze regelaar ‘netjes’ dicht, voorzichtig openduwen zorgde ervoor dat de motor weer mooi stationair liep.
Mijn eerste conclusie was: dit ding functioneert prima, hij lijkt een verkeerd signaal te krijgen vanuit de ECU.
Vervolg conclusie: een andere sensor geeft een verkeerd signaal door (of geen signaal), waardoor de ECU ‘denkt’ dat het koud of warm is (hij heeft eigenlijk geen idee van de echte temperatuur). Kortom: op zoek naar een sensor die de temperatuur ‘ergens’ meet.
Ik heb de temperatuursensor die in het spruitstuk zit losgehaald tijdens het lopen. Nul verschil!
Mijn conclusie: deze sensor geeft geen signaal door aan de ECU.
Oorzaken: sensor stuk of een probleem in de bedrading naar de ECU toe.
Bedrading gevolgd, allemaal in orde.
De stekkers naar de ECU bleken wel wat uitgelubberd te zijn, dus alle klemmetjes bijgebogen.
Et voila, het bixje doet het weer prima
Opvallend is dat hij nu ook weer duidelijk meer power heeft over het hele toerengebied.
Wel loopt hij nog wat onregelmatig stationair EN zevert er wat benzine over de rand van het injectiehuis.
Ga ik nog even over nadenken…
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
sow wat ben ik blij dat ik niet de bedrading van dat ding heb gedaan, dan kan ik ook daar de schuld niet van krijgen
wel raar dat de ecu geen foutmelding heeft gegeven…..
maar mooi dat ie t weer doet!
benzine lekje bij injectiehuis gaan we wel ff naar kijken binnenkort, maar als iemand daar een idee over heeft, graag!
greetzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Kijk eens kritisch naar de drukregelaar, en ook naar alle slangenklemmen.
Hilko doet ook in brandblussers trouwens…
De drukregelaar op het injectiehuis is dat neem ik aan?
Daar lijkt ie inderdaad omheen / vandaan te lekken.
Wellicht een pakking of rubbertje versleten?
Zou dat nog te krijgen zijn??
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Dat is t volgens mij niet maar komt daar wel ergens uit die buurt, membraan van de drukregelaar wel los gehad en was volgens mij heel. Maar idd nog maar ff goed controleren!
Heeft mijn broertje ook een keer gehad, hogedruk leiding lek die direct op t uitlaat spruitstuk spoot! Gelukkig een aardige fransman in de buurt met een blusser!
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??