Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 06-03-2009
- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- C5 Tourer 2.0 16v
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- Traction Avant 11 BL
- GS/GSA GS Club Break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
Mijn DS break op lpg heeft een vervelend euveltje.
Het koperen (messing?) pijpje dat in het aluminium deksel van de carburateur zit geperst, is een heel klein beetje losgekomen, en lekt. Ik kan gewoon op lpg rijden natuurlijk, maar soms is benzine een uitkomst, dus de lekkage moet verholpen. Iemand een suggestie?
Pijpje verwijderen en trachten met tin weer terug te solderen?
Of gewoon op zoek naar een ander deksel?
Groet, Ruben
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Is het niet te lijmen Ruben?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pijpje vertinnen en dan er weer in tikken. Door de tin wordt ie net iets dikker.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of loctite
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
In ieder geval borgen met simpel stukje ijzerdraad.
Achter de slangklem kun je dat om de slang wikkelen, of aan de slangklem zelf fixeren.
Als je keer overschakelt op benzine en onder druk schiet het pijpje los heb je binnen de kortste keren brand onder de kap!
Waterman en Vlietmansje krijgen de koelkast en de TV!
Ik heb het pijpje een beetje gestuikt zodat het iets groter in omvang werd en er met Loctite in gezet. Knappe jongen die het er nog zonder propaanbrander uit krijgt.
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 06-03-2009
- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- C5 Tourer 2.0 16v
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- Traction Avant 11 BL
- GS/GSA GS Club Break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
Heren, dank!
Ik ga lekker rommelen.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Wel met groene loctide doen , dan komt het nooit meer los !!
was in mijn garage jaren standaard werkje bij elke ( nieuwe ) DS die binnenkwam :
griptang erop , pijpje eruit trekken en borgen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
vlietmansje schreef:In ieder geval borgen met simpel stukje ijzerdraad.
Achter de slangklem kun je dat om de slang wikkelen, of aan de slangklem zelf fixeren.
zoiets bijvoorbeeld:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Mooie tip!
Ik heb hetzelfde probleem: lekkage bij het koperen buisje. Ik heb de tips gelezen (vertinnen/Loctide). Maar hoe krijg ik dat ding er ongeschonden uit? Ben bang dat ik hem ovaal maak wanneer ik er een tang op zet…Tips?
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, voorzichtig met de tang is naar mijn idee toch hoe ik het zou doen. Ik had het laatst ook aan de hand bij m’n ‘64-er mercedes. Heel voorzichtig de tang gepakt, een dunne punttang, die dus niet op het pijpje maar in het pijpje zodat je rustig kunt trekken. Kwam netjes los. Daarna met locktite gemonteerd en klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Gelukt! Met punttangetje lukte niet om het buisje eruit te wrikken. Te weinig ruimte. Massief ijzeren pen gezocht die er precies in paste en die erin geschoven. Daarna tang erop gezet en het buisje eruit gedraaid. Kwam vrij gemakkelijk los. Weer met Loctide erin geschoven en wat aangeklopt. Moet goed zijn.
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-: