4 van de 16
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Prowls grijze 16V mk2—verkocht—
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 07 januari 2014 03:04 PM
  [ # 46 ]

geen mogelijkheid tot gassentester? anders sowieso de multimeter opsnorren. Je hebt ook het gasklephuis los gehad dacht ik en ongetwijfeld meer dingen…

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 15 januari 2014 12:55 AM
  [ # 47 ]

Lampje is niet meer aan geweest, rijd weer als normaal (typisch Citroën)

Alleen links voor een vervelend KVS lekje die ik maar niet kan vinden omdat het net te weinig druppelt (nu 300ml afgelopen maand bijgevuld)

Verder begint het rond de drukregelaar een bende te worden omdat er ietsje LHM zweet dus ik heb komend voorjaar nog wel wat werk aan de auto

Toch nog maar weer eens een rekensommetje er tegenaan gegooid en een LPG G3 Xantia is nu helemaal niet meer interessant met de LPG prijs

Als ik de brandstof prijs erbuiten laat is een Xantia Break exclusive duurder dan een 2e 16v erbij nemen Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 18 januari 2014 03:34 PM
  [ # 48 ]

Lek Gevonden!

De bende rond de HD regelaar komt van KVS

Ik dacht eerst dat de koelslang van thermostaathuis naar radiateur lekte omdat die tegen een LHM leiding schuurde en het daar vol met KVS zat

Die er af gehaald en zag er perfect uit, toen maar eens gekeken naar de thermostaat en de rubber pakkingen zijn zo hard geworden dat er KVS doorheen drupt

Ik heb nog geprobeerd de pakkingen schoon te maken en om te wisselen maar dat heeft het alleen maar erger gemaakt sick

Nu maar eens kijken wat ik nog heb liggen en anders maar een nieuwe pakking kopen

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
thunderstruck
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009

- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gepost: 18 januari 2014 04:17 PM
  [ # 49 ]

Waarom niet gelijk een nieuwe thermostaat? Die dingen kosten niet veel, en dan weet je zeker dat het goed is.

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 19 januari 2014 01:58 PM
  [ # 50 ]

Pakkingen hadden ze alleen een setje wat te dik was

Originele thermostaat: niet meer leverbaar (of via via voor 45,= met 3 weken wachttijd ohh )
Hele onderdelen systeem doorgepluisd en bij de peugeots (bij de 405 mi6 dacht ik) stond wel een passende maar 80,= vond ik toch wel stevig aan de prijs

Als eerste kwam een simpel model uit het magazijn maar die was compleet anders maar had wel 5 verschillende! pakkingen erbij zitten en ook die ik nodig had

Na een kenteken check zat deze van 14,= ook in mn 16TRS dus maar mee genomen (heb ik die alvast liggen voor t grote motor onderhoud)

Pakkingen vervangen, ontlucht, warm rijden, weer ontlucht en na wat doorblazen op de snelweg was er geen druppel meer te zien gooi

Alleen de versnellingsbak stinkt nu naar KVS en het was ff schrikken met starten toen enorme KVS wolken uit de motor kwamen maar dat kwam omdat er bij ontluchten was gemorst was op de uitlaat Rolling Eyes


Volgende APK punt ook alweer gevonden: stuurhuis hoes is gescheurd

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 22 januari 2014 03:33 PM
  [ # 51 ]

Helaas pindakaas!

Er drupt KVS zodra de motor afkoelt terwijl de rubber pakkingen dik genoeg zijn

Met een enkele pakking gutst het er tussenuit en met de 16TRS thermostaat+pakking gaat de temperatuurmeter als een malle omhoog/omlaag

Ik heb het idee dat het kunststof deel van het thermostaathuis op de KVS slang (heeft zoiets een naam?) een beetje krom is want de 2 bouten zitten er helemaal in en toch is er in het midden een stuk van de binnenkant te zien

Is zoiets nog nieuw leverbaar?

Ik heb er nog 1 van mn gesloopte 19tzi break maar das helaas een compleet andere aansluiting

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 08 februari 2014 10:55 AM
  [ # 52 ]

Alle “ellende” komt ineens boven water Rolling Eyes

-Spiegelmotoren doen soms vaag
-Antenne afgeknapt toen ik em wat rechter wou zetten, kinderen doen nu de armen omhoog voor beter radio ontvangst
-Deurhandel palletje losgeschoten, buiten openmaken met raam open vanuit binnen
-Achterkant blijft nooit lekker op hoogte, hoogteregelaar zit volgens mij vol troep
-Veerbollen achter zijn te slap om fatsoenlijk een aanhanger te kunnen trekken zonder stuiteren
-Thermostaathuis lekt nog steeds
-elec ramen worden traaaager

en zo nog wat verder

Toch n heerlijke bak   love6

Oja en een HD leiding was losgeschoten uit een beugeltje en had de retour van de HD regelaar losgerukt

Onder de auto was net een vunzige film die zijn climax bereikte haha

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 februari 2014 11:13 AM
  [ # 53 ]

Zo zeg, klinkt alsof de verloopdatum ineens voorbij is…
Maar dat vage van die spiegelmotoren en de trage ramen, is dat niet een kapotte dynamo?
Als de dynamo is doorgebrand gaat er geen waarschuwingslampje branden…
En dat slechte op hoogte blijven is misschien iets waar onze vriend Vermond iets zinnigs over kan zeggen.
Als ik trouwens met een aanhanger rijd, veert ie ook voor geen meter aan de achterkant.
De aanhanger kan namelijk al die hobbeltjes die je met de BX niet voelt niet corrigeren, dus die komen dan via je trekhaak binnen…

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 08 februari 2014 11:54 AM
  [ # 54 ]

Ik ben ook wel benieuwd naar de oorzaak van trager worden van de electrische ramen, hier heeft mijn 16v ook last van.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 08 februari 2014 12:35 PM
  [ # 55 ]

idem, mijnes gaan ook zo traag soms, vooral het raam rechts voor. (terwijl die het minst gebruikt word, achter eigenlijk helemaal niet, maar die gaan wel normaal omhoog)
Gebeurd eigenlijk alleen s’winters, dadelijk als het weer warmer word gaan ze ook weer sneller.

Denk dat de motoren hun beste tijd hebben gehad, en tijd word om nieuwe motoren te monteren. Inwendig hebben ze misschien een te hoge weerstand, waardoor de fut er een beetje uit is.

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 februari 2014 12:59 PM
  [ # 56 ]

Slijtage van de motoren inderdaad. Soms ligt het ook aan de bedieningsknopjes, die kunnen ook raar doen.

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 11 februari 2014 09:29 PM
  [ # 57 ]

Volgend verstopt roestplek ook alweer gevonden

Och, slechter dan mn 16trs was zal ie de komende 15 jaar nog niet zijn

Maar het word wel aanpakken deze zomer Rolling Eyes

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 11 februari 2014 09:54 PM
  [ # 58 ]

tjonge je hebt het wel te pakken. Waar bevindt deze roestplek zich? balen.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 11 februari 2014 10:07 PM
  [ # 59 ]

Omgeving uitlaatbeugel in de kofferbak bodem, achter de bumper zal ook wel het een en ander verstopt zitten

Op zich niets ernstigs en nog hard dus goed te behandelen

Och ja, moet die DS van mij nog maar ff op zn beurt wachtten Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 28 februari 2014 01:51 PM
  [ # 60 ]

En toen deed de startmotor alleen nog maar “klik” als je de sleutel te snel omdraait blank stare

De adals begin ik ook niet zo fris meer te vinden in de hoogste stand

Het rijd nog niet zwabberig en zal ook nog lang geen APK afkeur zijn maar het verklaard wel waarom er niet fatsoenlijk een aanhanger achter is te hangen

Komende zomer haal ik het hele subframe er maar onderuit en pak ik de hele zaak maar in 1x goed en grondig aan

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
 
4 van de 16
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook