auto nummer 4
pimvdheijden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 04-08-2012

- Axel 11R
- C4 (1928-1932) AC41000kg Camion bâch
- LN/LNA RBRE
Gepost: 06 februari 2014 10:45 PM

Ja, ik kon het weer niet laten; ik moest toch maar weer eens een raar modelletje kopen; zodat Nederland kan zien dat er “lelijke” auto’s gemaakt worden…..
En het is dus een Axel 11R geworden; de auto heeft de laatste paar jaar in de buurt van Limoges rondgereden maar de eerste eigenaar kwam uit Parijs.

Auto is niet slecht; heeft alleen een gaatje in de dorpel en de stof van de stoelen is erg dun (maar dat was het hoogstwaarschijnlijk al af fabriek). Maar voorruitframe, deuren en bodem is goed en ook de spatborden hebben geen roest. en nog APK tot september 2015

Auto start maar loopt niet erg lekker. bij stationair draaien blijft het accu lampje branden (enig idee?) en ik heb geen idee wanneer de distributieriemen zijn vervangen.

Hopelijk heb ik over 2 weken tijd om naar de RDW te rijden en een nieuw kentekenpasje aan te vragen. En dan maar eens iedereen de ogen uitsteken op de ene of andere meeting.

Groet,

Pim

citroendyane.wordpress.com/

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 06 februari 2014 11:16 PM
  [ # 1 ]

Leuk….een Axel. Is nu echt een zeldzaamheid!!

In deze auto zit een 1130 cc GSA blok. (4 cyl luchtgekoelde boxer)

Als er geen onderhoudshistorie bekend is, dan is vervangen van de distributie met spanrollen naar mijn idee een eerste vereiste. Mocht een snaar knappen, dan zijn je kleppen krom.
Snaren zijn nog wel verkrijgbaar, spanrollen schijnen wat moeilijker te vinden te zijn.

De spanrollen van de oude Fiat Panda met FIRE motor zijn identiek.  SKF nr. VKM 12200

Een grote beurt met nieuwe bougies (o.a Champion N6YC of N7YC) verse olie (geen synheet of half syntheet) en filter, nieuw luchtfilter, kleppen stellen en ontsteking afstellen, doet vaak al wonderen.

Ik weet niet of er een Vraagbaak is van de AXEL, als die er niet is, is voor alle motorische info de Vraagbaak voor de GSA een goed hulpmiddel.

Veel succes met deze zeldzaamheid

Acculampje brandt, stationair toerental waarschijnlijk te laag. Klopt denk ik ook wel, hij loopt stationair niet lekker

Profiel  
 
Dutchcasey
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 10-01-2014

Gepost: 08 februari 2014 09:45 PM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd! Erg bijzondere auto. Ongeveer hetzelfde veercomfort als Visa?

Citroën Visa 1985 140k

Volvo Amazon 1967 201k

Ex: GSA X3, C15, XM d12, BX 16 trs,
2cv6 special, CX 2.5d ambulance

Profiel  
 
pimvdheijden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 04-08-2012

- Axel 11R
- C4 (1928-1932) AC41000kg Camion bâch
- LN/LNA RBRE
Gepost: 08 februari 2014 10:05 PM
  [ # 3 ]

Dank.

Beter veercomfort als een visa; Axel heeft een torsiestaafveering, onafhankelijk op elk wiel en staat hoog op zijn pootjes (ivm slechte wegen in Roemenië). En schijfremmen rondom….kom daar eens mee.

citroendyane.wordpress.com/

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 09 februari 2014 02:36 PM
  [ # 4 ]

De 1130 boxer is een hele fijne motor. Ik had hem in de GSA. Zeker de riemen vervangen inderdaad, rollen waren 4 jaar geleden nog goed te krijgen bij de auto onderdelen boer. Alles goed schoonmaken en afstellen doet wonderen, vooral de ontsteking netjes op tijd merk je echt.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 09 februari 2014 02:51 PM
  [ # 5 ]

Gaaf! Fotootje binnenkort? Smile

doei

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook