Bijna helemaal perfect:
Het is de inderdaad een stukje van de Maserati Coupe 2+2, ontworpen door Giugiaro bij Ital Design, maar die is uit 1972, de eerste “Medici” de 6/7 zits is uit 1974 en de frontpartijen lijken heel erg op elkaar.
Het is GEEN tipo 124 zoals die eerder werd gemaakt: zie hier
http://www.ultimatecarpage.com/gallery/27712/Maserati-Tipo-124.html en zie de verschillen.
Die worden blijkbaar nogal eens door elkaar gehaald !
Bertone ging met de eer strijken met de Quattroporte II voor de opvolger in de categorie 4-persoons/4 deurs Maserati.
Als je naar het front kijkt van de medici II, dan zie je dat weer heel duidelijk terug in de Quattroporte III, en zelfs in de Biturbo’s.
De volgende voor DSuper1970 ?
To err is human, not to err is divine.
Nou zeg, die is was heel moeilijk!
Die foto die DSuper laat zien heb ik wel 800x voorbij zien komen, maar daar zie je geen bumperstukjes.
Misschien door de belichting?
Maar de eer komt DSuper 1970 zeker toe, want die zat er de eerste keer erg dichtbij.
Het was goed omdat hij de Maserati Coupe 2+2 noemde, want die is het echt, maar als ik de foto goed bestudeer die hij plaatst is die van een Typo 124, kijkend naar de raamlijsten in groen niet zwart en de hoek van het achterraam en de “USA bumper”.Die Typo 124 staat in het Panini museum, maar wordt abusievelijk vaak als 2+2 coupe aangeduid. Als de type nummering chronologisch is dan volgt deze typo 124 op de 122 ( merak) en 123( QP II). We zullen dus echt in de archieven van Ital Design , nu Guigiaro moeten gaan zoeken voor de waarheid. Die Typo 124 was bedoeld als opvolger van de Indy, maar is er nooit gekomen, de Coupe 2+2 lijkt eerder een studie geweest te zijn voor een alternatief voor de Merak, maar toen is besloten om de Bora basis te hergebruiken.
Hij lijkt ook op de Medici I, maar die heeft weer dubbele lampen in de bumper en is veel groter. Ital Design heeft dus de dezelfde voorkant 3 keer gebruikt, met kleine verschillen.
Op Internet vindt je ook nogal wat “volgers”, en dan worden fouten of onduidelijkheden herhaald.
En daarnaast zie je zogenaamde foto’s van de Medici I, die overduidelijk van een modelauto zijn, en dan weet je helemaal niet meer wat origineel en uniek is/was.
De foto die ik plaatste komt uit een boek, van Lewandowski,uitgever Motor Buch Verlag, 2e druk uit 1988. Ik moet bekennen dat ik dat expres gedaan heb om het zoeken op Internet te bemoeilijken. Maserati heeft in 2003 nog een boek over “The History” uitgegeven van de hand van Lewandowski en Cozza, dan neem ik aan dat die man goede ingangen heeft bij Maserati.
To err is human, not to err is divine.
Dank voor deze uitgebreide toelichting!
Hoe dan ook, het blijft een prachtig model.
We zijn benieuwd wat DSuper gaat verzinnen.
Goh idd nu zie ik het ook pas. Wat een mooi verhaal zeg! Enne zeg maar Mike hoor!
Ik zal eens kijken wat ik nog heb liggen maar zo geraffineerd als deze opgave was zal hij zeker niet zijn!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Eerste indruk lijkt een Aston Martin.
Jensen interceptor mk1
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Nee, geen van beiden.
Ik dacht aan een Gilbern Invader, maar dat is hem ook niet.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Een 1964 Maserati 5000 GT? Maar dat zal wel niet, we hebben net een Maserati gehad.
Nee daar zit ie ook niet tussen…
Er is een link met een zekere Spanjaard die Manolete heette…
Dan heeft het iets met een stier te maken, een Lambo dus.
Deze?
Groet, Nico
edit: Lamborghini Islero