Hallo allemaal,
Sinds vandaag krijg ik de rugleuning van de midden achterstoel van mijn C8 niet meer naar beneden geklapt. Normaal gaat dit mbv de hendel achterop de stoel, deze hendel is via een kabeltje met het mechaniek verbonden. Als ik nu de hendel opklap, voel ik nog wel weerstand, maar het mechaniek gaat niet los. Iemand enig idee op wat voor manier ik bij het mechniek kan komen?.
Het betreft een stoel met een geintegreerde 3 puntsgordel
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Bij mij betekent dit dat er iets onder de stoel ligt dat het mechaniek tegenhoudt. Lijkt wel erg simpel en daar heb je misschien al aan gedacht. Tijdens mijn vakantie had ik daar spullen onder opgeborgen en kan de beugel niet naar beneden klappen.
Dan voel je weerstand en hoor je een ‘klak’ en doet de leuning niets.
Misschien is er iets in de overbrenging van het mechaniek niet goed. Gewoon GBV gebruiken en mechaniek volgen; dan zou je eruit moeten komen?
PS: GBV = Gezond Boeren Verstand
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Bij mij was het kabeltje van de hendel achteraan de leuning naar het middelste scharnierpunt van de stoel losgekomen. Hersteld door in het vierkante eindstuk van het kabeltje een gaatje te boren en vast te maken dmv een boutje & moer. Je zou er moeten aan kunnen door de twee plastiek stukken los te maken (zie foto1). Deze zitten onderling verbonden met een soort kliksysteem. Je moet ook het kabeltje lossen aan de hendel door het er uit te schuiven (zo heb je maar einde om te kunnen boren).
Ik kom vandaag tot de ontdekking dat ik hetzelfde probleem heb… Geen beweging in de hendel onder de stoel. Als ik de handel aan de voorzijde gebruik gaat de rugleuning alleen achterover. Doe ik hetzelfde bij de rechter stoel, dan kan ik die gewoon inklappen.
De stoel moet er definitief uit, iemand een idee hoe ik dat nu voorelkaar krijg ?
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG