Dag forum!
Even voorstellen; mijn naam is Daan en ik ben sinds vandaag de bestuurder van de jadegroene draak.
Na een heerlijk ritje vanuit Oost-Groningen staat hij nu in al zijn oogstrelende afgetraptheid op mijn ouders’ oprit in Ede te shinen. Ik hoop er mogen wat voorzichtig aan te kunnen sleutelen (nieuwe voorstoel sowieso, en hopelijk krijg ik de uitlaat gasdicht), en maandag gaat hij naar de garage voor een proef-apk. Hopelijk kan ik hem dan snel meenemen naar Utrecht, en kan ik hem nog lang op de weg houden.
Het is mijn eerste auto, dus ik kan jullie adviezen waarschijnlijk erg goed gebruiken!
Groeten,
Daan
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Geen ervaring met de GS, maar wens je wel veel plezier en sleutel succes met draakje.
gr cor
Heerlijk die uitlaten bij GS/A
Veel plezier met deze klassieker!
Hoe is het met de bollen?
En gaat die ...... caravan spiegel er nu eindelijk vanaf????
Veel plezier mee!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gefeliciteerd met draak!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Art schreef:En gaat die ...... caravan spiegel er nu eindelijk vanaf????
Die caravanspiegel hoort intussen bij de Draak als water in de zee! Destijds gekocht in de kringloopwinkel in St.Annaparochie. Een aangename aanvulling vond ik zelf, in elk geval qua veiligheid.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Sorry, zodra het me lukt om dat kreng eraf te krijgen is het gedaan met de caravanspiegel . Heb er al even aan staan sjorren, maar tis me nog niet gelukt om hem zonder veel gedoe los te krijgen. Er zit een stel mooie roestige gaatjes in het portier, ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat die er niet voor niets ingeboord zitten. Daar ga ik binnenkort maar eens een spiegel in schroeven.
Heb vandaag de voorstoelen vervangen voor een set nog smerigere, maar deze blijven tenminste wel overeind staan. Ook nog een rechterkoplamp gehaald, want deze haalt de APK niet vrees ik. De draak staat nu bij de garage, morgen keuren ze hem vast even, en krijg ik een lijstje actiepunten mee voor de APK. Hoop dat het allemaal een beetje meevalt, heb zin om te sturen
Midfiesland en Erwin, hebben jullie toevallig nog wat onderhoudshistorie ofzo? Behalve de topics op dit forum? En zijn er nog ergens reservesleutels ofzo van dit ding? Ruilen tegen het magneetje?
En kan ik iemand nog blij maken met de oude stoelen? De bijrijdersstoel is nog behoorlijk netjes!!
Groeten,
Daan
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Je kunt de spiegel er tussenuit schuiven, richting deur met de deur open. Verder zit ie nergens mee vast behalve de rubber band.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Richting de deur.. ja, daar kan ie ook nog heen. Haast werkt toch niet zo lekker op het gezonde verstand
Eerst ook maar eens zoeken in vader’s spiegelbak of er een spiegeltje is dat een beetje in de gaatjes past.
Groeten,
Daan
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En anders pak je de flex. Ik snap wel dat je dat olifantsoor van je auto wil hebben. Geen porem!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Beter in een geheel het ding eraf schuiven, anders blijft dat haakje rammelen onder het spatbord.
En wie weet komt ie nog eens van pas. Het olifantsoor is super als achteruitkijk/zijspiegelcombinatie, vooral omdat je erin kunt kijken door de voorruit. De zijramen zijn snel en lang beslagen bij koud weer.
Ik heb ‘het oor’ er trouwens op gezet toen de binnenspiegel het had verloren van de zwaartekracht. Toen die was teruggeplaatst heb ik kort zonder ‘het oor’ gereden maar ik miste het ding al snel en heb hem daarom weer teruggezet.
Je hebt pb met wat onderhoudsgeschiedenis. En volgens mij heb ik bij de verkoop twee sleutelsets meegegeven.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Heb je een pbtje terug gestuurd!
Heeft iemand nog goede tips voor een goedkope verzekering? Heb hiernaast geen andere wagen, alleen bromfietsen.
Groeten,
Daan
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Mijn GSA is bij Centaal Beheer WA+ beperkt casco verzekerd voor ongeveer 13.00 euro.
Heb al wel de nodige schadevrije jaren bij elkaar gesprokkeld
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alles hangt af van jaren rij-ervaring, leeftijd, woonplaats en hoeveel jaren er schadevrij gereden is. Als jonge bestuurder, onder de 24, betaal je gewoon flink. Enne, ff een tipje…... niet gaan gokken met de auto op papa’s of mama’s naam en zo goedkoop verzekeren, want als je ‘m plat rijdt en ze komen er achter dat jij toch écht de regelmatige bestuurder bent ben je alsnog flink het bokje…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ai, apk rapport was niet mals. Hij is flink afgetakeld de afgelopen 2 jaar…
Daar zit nog wel even een paar weekenden kluswerk in. Ik hoop op jullie steun de komende weekenden!
Groeten,
Daan
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
wat moet er zoal aan gebeuren afgezien van slijtagedelen?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4