ik ben benieuwd wat de upgrade bij mij doet.
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
M&M schreef:M&M schreef:VDO 7.00 - 9651246080 ( PSA SWO100-01 )
c5willem schreef:gewoon bij de dealer?
7.00 is kennelijk niet de meest recente versie ... er schijnt een 8.00 te bestaan ?
Wow lees daar dat het wel een hele nieuwe verise is (“onvergelijkbaar”) De 7.0 update tov 5.0 heeft erg weinig opgeleverd. Sowieso zag je bij versie nr’s tijdens updaten dat de navigatie versie van 15 naar 16 ging oid. Heb in de praktijk nog geen verschil gemerkt.
Nu de ervaringen afwachten van de gebruikers!
Wensenlijstje voor 8.0:
POIS zelf toe te voegen (conform, jawel, tomtom)
3d - birdview (conform tomtom)
Eenvoudiger via / alternatieve route ivm routeblokkade (conform tomtom)
Automatisch zoomnivo bepalen afhankelijk van snelheid (comform ...)
Straatnamen op kaart intelligenter intekenen (niet op de kop, conform ....)
Verder zou het herberekenen van een route sneller kunnen als je (net als een niet nader te noemen systeem) niet de route in zijn geheel probeert her te berekenen maar alleen de eerste paar km.
Wie komt met ervaringen?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
volgende week heb ik een cd met versie 8 voor het RT2 systeem. En gister heb ik gelogen ops: ik kan ook CD´s leveren met versie 6.6 voor het RT3 systeem, deze kosten rond de 15 euro.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 459
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
M&M schreef:8.00 is idd voor RT/D-2 ( Eventuele download : 7.00 ), en 6.6 voor RT-3 ( zoals in jouw PH2 C5 )
Moet je versie 7.00 nog op een bepaalde manier branden, of gewoon de 4 uitgepakte files op CD zetten ?
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
M&M schreef:8.00 is idd voor RT/D-2 ( Eventuele download : 7.00 ), en 6.6 voor RT-3 ( zoals in jouw PH2 C5 )
6.6 is net uit dus ondanks dat je een nieuwe auto hebt zal deze er waarschijnlijk niet op zitten ( ff checken )
hier te downloaden ( waarschijnlijk wel registreren bij het forum )
Let wel op dat de v6.6 voor de RT3 alleen voor full-CAN auto’s is!!!! Dus C5 II, C4 e.d
Nieuwste versie voor het RT3 systeem met Bi VAN-CAN is v5.5, dus C5 PH1, C8 tot ongeveer oktober 2005 etc.
Dus eerst software checken van je RT3 voordat je er iets inlaadt. Toestellen waarvan het versienummer begint met 5.xx is Bi Van-CAN. Toestellen met 6.xx zijn Full-CAN.
Als je toch verkeerde software gaat laden is de kans groot dat het toestel niet meer opstart
En tijdens een update aan het volgende houden:
-Motor draait.
-Auto niet verplaatsen of tijdens updaten dingen aanzetten/uitzetten.
-SIM-kaart verwijderen tijdens updaten.
-Net zo lang wachten totdat de CD uitgeworpen wordt en je weer een normaal scherm hebt.
Gewoon als windows files op CD zetten zal niet lukken, het is nl. een CD die niet onder windows leesbaar is, er staat volgens mij een linux file systeem op.
Het moet dus om een image gaan, waarmee je in 1 keer een kant en klare CD brand.
Check dan de CD dat deze helemaal goed leesbaar is (door er bv weer een image van te maken) en dan pas je auto updaten.
Heb vorige week het image gepost op nieuwsgroepen,zoek
Totaal aantal Berichten: 194
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Nadat je de zipfile uitgepakt hebt, heb je een image wat je kan branden met Clonecd.
Ik heb hem al op 2 auto’s getest en dat ging beide keren goed.
kloom00 schreef:Nadat je de zipfile uitgepakt hebt, heb je een image wat je kan branden met Clonecd.
Ik heb hem al op 2 auto’s getest en dat ging beide keren goed.
Vanmorgen update gedaan naar 7.00, een behoorlijke nachtmerrie!
Eerst CD gebrand met CloneCD. Voor controle van de net gebrandde CD weer een image gemaakt, ging goed.
Motor gestart, CD erin en keurig kwam de melding: Uw systeem heeft versie 15.00 de CD heeft versie 16.10 wilt u u de software van de CD laden? Nou dat wilkde ik, melding: sotware wordt geladen, even wachten aub. Ging vrij snel, toen een soort reboot en kwam er Display application, processing…. Daaronder een tijdbalk met blokjes. Twee van de 7/8 blokes waren snel gevuld, toen gebeurde er niks meer. Ruim twintig minuten gewacht maar verder dan 2 streepjes kwam hij niet. En de CD bleef maar knipperen. Dan staat het zweet toch aardig in je handen.
Uiteindelijk maar een paar keer op eject gedrukt, geen reactie. Motor en contact afgezet, CD bleef knipperen. Eject gedrukt, geen CD. Motor maar weer gestart, ik hoorde de CD zoeken maar verder gebeurde er niks, ook geen eject.
De display met alle behalve NAV functies werkte gelukkig nog.
Goed balen dus, halverwege mislukt, geen NAV meer.
Mezelf maar voorgenomen later verder te kijken en eerst maar boodschappen te gaan doen. Na een kwartier rijden verdween mijn normale display spontaan en kwam het software installatie scherm weer terug, nu niet met Display application, processing…, maar met Navigation application, processing…. De tijdsbalk was inmiddels gevuld tot en met het een na laatste blokje. Nog maar twintig minuten rondjes gereden maar het laatste blokje verscheen niet. Uiteindelijk toch maar naar de supermarkt gegaan.
Toen ik na de boodschappen weer startte kwam er weer het eerste scherm; uw systeem heeft versie 16.10 de CD heeft versie 16.10 wilt u de cd installeren ? NEE ! Zal ik de CD uitwerpen ? JA.
Kaart CD er weer in en werken!!!
Hoort dit zo ? Had ik toch een rotte CD? Heb ik een rotte CD-speler, nooit problemen met de kaart CD.
Zichtbare effecten van de update zijn 0 komma 0, ik denk dat ik versie 8.00 voorlopig maar laat voor wat het is.
Met zwetende groeten, Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
Op wat voor snelheid heb je de CD gebrand? Een te hoge snelheid kan problemen geven in sommige “CD Spelers”. Lage snelheid is aan te bevelen voor dingen als dit.
En je zegt dat de visuele effecten 0 zijn, maar staat de nieuwe versie er nu wel op dan?
Blade_ schreef:Op wat voor snelheid heb je de CD gebrand? Een te hoge snelheid kan problemen geven in sommige “CD Spelers”. Lage snelheid is aan te bevelen voor dingen als dit.
En je zegt dat de visuele effecten 0 zijn, maar staat de nieuwe versie er nu wel op dan?
Gebrand op MAX, nieuwe CD brander dus dat zal wel ergens tussen de 24x en 48x liggen.
Nieuwe CD gebrand, nu op 1x, voor de zekerheid.
Installatie en tijdbalk liep nu snel en nettjes door, een reboot en een auto ejct aan het einde. Ging echt heel snel, 30 seconden ofzo, dus ik denk dat de vorige toch uiteindelijk wel gelukt moest zijn. Systeem meldde toen ook al systeem zit op 16.10.
Maar lage snelheid branden lijkt hier toch een zeer wijze suggestie. Dank!
Hoe kan ik nu visueel controleren of ik inderdaad de nieuwe versie heb ?
Andere functies/kleurtjes/pictogrammen ofzo ?
Gr. Ronald
kesmil schreef:Ja ik zou graag die originele 5.5 . versie willen hebben voor mijn citroen c5 uit 2002.(is denk ik PH1) Al weet ik niet welke versie er bij nu op zit. 5 seconden menu indrukken helpt bij mij niets.
Maar Oldenhage opwelke wijze kan ik die cd 5.5 van je kopen??
Heb jij de navigatie CD-drive in het dashboardkastje zitten?
Zo ja, dan heb je een RT2 systeem, oftewel van VDO.
In jouw geval is dat het denk ik, want de RT3 was er volgens mij nog niet in 2002 in de C5…....
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
kesmil schreef:In het dashbord kasje zit een cd-drive, op de radio van clarion staat vermeld RD3.
Wat heb ik nou, een can-bus of een van-bus en welke navsoftware zal er in zitten als er vanaf 2002 niets meer is ge-up-date???
je hebt een can/van auto.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
M&M schreef:oldenhage schreef:kesmil schreef:In het dashbord kasje zit een cd-drive, op de radio van clarion staat vermeld RD3.
Wat heb ik nou, een can-bus of een van-bus en welke navsoftware zal er in zitten als er vanaf 2002 niets meer is ge-up-date???
je hebt een can/van auto.En dan klopt die 5.5 ( ook hier te vinden ... )
Die 5.5 is voor een RT3. Hij heeft geen RT3 maar een VDO systeem af fabriek, aangezien hij de drive in het dashboardkastje heeft zitten.
Dit systeem is een “los” navigatiesysteem en was dus leverbaar met een RT2, RD2 of RD3 radio
Hij moet dus de VDO v7.00 of v8.00 hebben. Je kunt zien aan de CD welke versie er nu in zit. Als het goed is zit er een witte CD bij dat systeem met systeemsoftware.
Als je deze erin doet zal hij zeggen welke versie de CD is en wat er nu in het systeem zit.
M&M schreef:@ Blade , Ok dus drive ( navi-comp ) in dashboardkastje is altijd een VDO gebasseerd systeem ?
Weet jij ook het verschil tussen de RT/D-2 ( RT-2 = met telefoonmodule en RD-2 zonder ) en RD3 radio ??
Vraag 1: ja, drive in dashboardkastje (af fabriek uiteraard) is altijd het VDO gebaseerd systeem.
Bij de RT3 gaat de navigatie CD gewoon in het toestel dat op de plek van de radio zit (dus geen aparte drive).
RT2 = radio + telefoon
RD2 = radio + CD
RD3 = radio + CD (vervanger van RD2)
Er is ook nog een optie radio + cassette en dat is volgens mij een RB2
Re: RT/D-2 & RD-3 Software VDO 7.00 / 8.00
M&M schreef:Even over de nieuwste sw 8.00 van de RT/D-2 en RD-3 ( herkenbaar aan de navigatiecomputer in het dashboardkastje ) , mensen met versie 7.00 kunnen hier rustig mee blijven rondrijden er is namelijk geen opmerkbaar verschil met 8.00 ! .... enkel interessant als je de originele CD wilt hebben en persé met de laatste versie wilt rondrijden
Mocht ik nog verschillen tegenkomen meld ik dat natuurlijk even , het lijkt meer op een Bugfix ... ??Betreft : PSA Dealer bestelnr : 6563 FR / € 22,67 incl. 19 % BTW
Groet,
Menno.
Uit persoonlijke ervaring neem ik aan?
V5 en V7 verschilden ook al niet zichtbaar.
Toch wel geiniteresseerd in v8 (wil altijd de laatste hebben, misschien ontdek ik wel een verbetering in een uithoek).
Frank