Mijn V6 24v automaat uit 1997 is sinds oktober 2010 in mijn bezit en heeft 264.000 km gereden; bak en motor zijn vervangen en hebben nu 140.000 km gelopen.
De bak werkt naar mijn mening perfect, schakelt soepel op en neer: de sport- en sneeuwstanden doen wat ze moeten doen.
Soms voel je bij afremmen voor een verkeerslicht een schokje als de bak terugschakelt naar de eerste versnelling.
Dat verschijnsel heeft de bak zolang ik de XM heb en wordt ook niet erger.
Een potentiele koper heeft van koop afgezien omdat hij informatie van een deskundige had gekregen dat het verschijnsel duidt op slijtage en €3500 zou gaan kosten….
Wat is jullie mening? Hoort het schokje bij de bak of is er toch iets aan de hand??
De “deskundige” zal dat wel gezegd hebben om de prijs te drukken. Die van mij geeft af en toe ook wel eens een schokje, maar het aantal malen dat ie dat doet is te verwaarlozen en doet ie ook al sinds ik ‘m heb. Zolang ik er gewoon Zuid Frankrijk mee haal in alle rust en comfort mag elke deskundige roepen dat er dikke reparatie’s aan komen, ik weet wel beter. Dus ik zou zeggen trek je niets aan van prietpraat, zeker niet als de vermeende deskundigheid - zoals je hierboven beschrijft - uit tweede hand komt.
Helemaal met je eens: maar door advies van een of andere deskundige is de koop afgeketst!
De auto is dus weer te koop! Zie de afdeling “aangeboden”!
??? Ik zie ‘m niet! moet ie toch bij “Markt"staan? Daar staat enkel een zwarte 3 liter Vee zes
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
Dat ‘schokje’ kort voor het volledig tot stilstand komen ken ik ook van mijn C5 (een V6 ook met de 4HP20 dus) en dat doet-ie ook al zo lang als ik de auto heb. Ik heb hierover ook al eens rondgevraagd, o.m. op het C5 forum, en daar wordt het gezien als een producteigenschap. Klinkt dus inderdaad een beetje als een koperstruc om de prijs te drukken. Mijn eigen theorie is dat de bak soms wat laat is met lossen van de lock-up, en dat dat het schokje is wat je voelt.
De auto staat al vanaf 6 februari onder ” aangeboden”.
Video van deze XM : zoek met zoekterm fredgien op youtube!
Filmpje gezien Johnfred.
Ik vind de XM wat blauwig roken , hoe is je olieverbruik?
Beetje bloemkool ook zag ik , voor de rest wel een mooie auto .
XM TCT Ambiance`94
Tussen beurten hoef ik nooit bij te vullen; de auto was tijdens het filmen nog koud en de witte condenspluim wordt blauwig gekleurd door de instelling van de videocamera.
Alles komt te blauw over op de video! Vergelijk de kleuren maar met de ingevoegde foto’s…...
Mijn V6 met waarschijnlijk de zelfde bak (1998) doet heel af en toe precies hetzelfde. Lijkt dan alsof je met een handbak terugschakelt en de koppeling niet rustig laat opkomen maar omhoog laat schieten…Vooral bij hard remmen, alsof de automaat te snel door de trappen heen vliegt…Zal er wel bij horen. Met de kerst 6400km gereden naar en in Zuid-Europa en 2 keer voorgekomen of zo….Geen zorgen!
Ja , ik zie het Johnfred , alles is te blauw op het filmpje , de rook dus ook.
Sorry , hoop niet dat ik je in verlegenheid heb gebracht met mijn opmerking . ops:
Wel heeeeeel luxe met die schermpjes in de hoofdsteunen.
XM TCT Ambiance`94