Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Wow, gefeliciteerd met deze klassebak!
Ik heb al een paar keer een witte C6 gezien en dat vind ik absoluut de mooiste! De allermooiste stond vorig jaar (2012 dus…) op Citromobile, die had een cognackleurig interieur. Zoals die in het filmpje van citroen23.
Ik ben heel tevreden met mijn groene 2.7 maar een witte 3.0 is nog een droom…
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
‘Met een witte blijf je zitte’, nou komt dat even goed uit!
Zeer fraai! Cognac van binnen zou in mijn smaak nog beter geweest zijn, maar een witte 3.0 zou zeker een ‘upgrade’ kunnen zijn van mijn Mauritius 2.7.
Heel veel plezier ermee.
gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-12-2011
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI Exclusive
Hallo allemaal,
Bedankt nogmaals voor alle reacties, even een update over De Witte.
Gisteren ben ik naar de RDW geweest, en daarna per ongeluk via een omweg weer naar huis, wat een heerlijke auto.
Nu nog wachten op het kentekenbewijs (dat wordt dus zo’n nieuw kaartje) en dan kan ik naar hartelust rijden.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
En? Hoe rijdt zo’n nieuw kaartje nou?
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
par eXeMple! schreef:Wow, gefeliciteerd met deze klassebak!
Ik heb al een paar keer een witte C6 gezien en dat vind ik absoluut de mooiste! De allermooiste stond vorig jaar (2012 dus…) op Citromobile, die had een cognackleurig interieur. Zoals die in het filmpje van citroen23.
Ik ben heel tevreden met mijn groene 2.7 maar een witte 3.0 is nog een droom…
Grote kans dat dat de mijne is geweest… Toevallig in de buurt van een snoek?
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
In Utrecht op Citromobile ook wel eens een witte gezien, ik dacht op de stand van Citroen NL. Mooi hoor!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-12-2011
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI Exclusive
Ronald_Xantia schreef:En? Hoe rijdt zo’n nieuw kaartje nou?
Gr. Ronald
De “kentekencard” was binnen op 10 januari. Heel handig, gaat mooi samen met andere pasjes in de kaarthouder die ik al had. Nu hoef ik niet meer apart te denken aan “de papieren”.
Enne, zo’n kaartje rijdt heel goed maar dat heeft toch meer met de auto zelf te maken.
Ik geniet elke rit weer van de C6, en als ik weer eens in de V70 rijd (toch ook geen kinderachtige auto) valt op dat de wegen hier en daar toch echt slechter zijn dan de C6 doet vermoeden. Indrukwekkend!
Toch zijn er ook wel dingen die mij verbazen (en soms ergeren). Daarover later meer…
Groet.
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-12-2011
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI Exclusive
Ja, dat was ik Gemiddeld 1 dag in de week kom ik daar langs.
Mooi plaatje trouwens. Heb je een dashcam draaien?
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Toevallig ook vorige week donderdag rond 18:00 uur op de A12 bij Gouda gereden? Daar reed een witte C6 erg langzaam op de rechterbaan. Als ik bovenstaand plaatje zie (spoiler helemaal omhoog?) dan was jij dat vast niet…
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-12-2011
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI Exclusive
Nee, bij Gouda was ik niet.
Normaal rij ik vrij rustig hoor, maar op bovenstaand plaatje had ik haast…
Rustige rijder, mwahh een kleine 140 stond toch echt op de teller.
En gemaakt met mijn Iphone
Genoeg ouwe meuk!
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-12-2011
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI Exclusive
Een update van mijn kant.
Inmiddels zo’n 4000 km gereden, zonder veel bijzonderheden.
<edit> Behalve dat elke rit in een C6 heel bijzonder is! </edit>
- Ik had vanaf het begin sporadisch last van een irritant rammeltje in het linker voorportier, wat soms verdween bij opnieuw dichtslaan van de deur. Toch eens uitgezocht, en toen bleek dat het deurpaneel in de vooronderhoek compleet loshing. Even duwen, klik, en sindsdien geen gerammel meer.
- Er is enig windgeruis linksvoor, aan de rechterkant hoor ik dat niet. Daar moet een keer een pro naar kijken.
-Half maart de zomerbanden met Atlantique velgen erop gezet, oogt weer heel anders dan de winterbanden op de Roccastrada’s. De sensoren in deze wielen geven wel ‘groen’ in de display. De sensoren in de winterbanden zijn (denk ik) niet ingeleerd, en dus klonk er steeds na ongeveer half uurtje rijden een indringende pieptoon. Veilig is anders…
- Stoelverwarming dmv wieltjes in de stoelen, erg onhandig. Een paar knopjes in het middenconsole hadden er nog wel bijgekund.
- Een kantelbaar display (!) wie gebruikt dat?
- De HUD vind ik heel prettig. ‘s Avonds gebruik ik de ‘dark’ knop om zoveel mogelijk uit te zetten, het zou nog mooier zijn als echt alles uit zou kunnen behalve de HUD. Laatst een keer (per ongeluk?) de HUD uitgezet. Ik wist niet dat dat kon. Omdat het display dan ook bij contact aanzetten geen test doorloopt dacht ik dat het stuk was. Ik had het boekje nodig om te snappen dat de draaiknop ook een drukknop is
- Cruisecontrol knoppen in het stuur zijn niet verlicht. Alle ander knoppen wel.
- Verlichting in de deuren, mooi bedacht maar vrijwel onzichtbaar op zwarte deurbekleding.
- Buitenspiegel onthoudt aparte stand voor parkeren langs de stoep, geniaal!
- Stoel- en stuurverstelling zijn perfect, ik heb nog nooit zo’n goede zit kunnen vinden.
- Bluetooth, jukebox, navigatie - allemaal in orde.
- Vering is heerlijk. Soms, kort na een koude start, bv wachtend bij een rood licht, zakt de neus vrij abrupt 1 a 2 cm. Voelt gek, maar lijkt niet alarmerend. Bekend verschijnsel bij anderen?
- Draaiende koplampen, echt nuttig.
- En dan de automaat. In mijn beleving is de bak nogal ‘onzeker’, behalve bij flink doorrijden. In stadsverkeer is de bak regelmatig zoekende. En koud schakelt hij soms de eerste keer niet (of veel te laat) door naar 6, dan moet ik zelf schakelen. De 5-traps Geartronic automaat in de Volvo voelt wat dat betreft echt een klasse beter, en dat met 170.000 op de teller, tegen slechts 65.000 voor de C6. Ik lees veel over het spoelen van de automaat, is dat aan te raden op basis van wat ik waarneem?
Hoe dan ook, nog geen seconde spijt gehad. De C6 rijdt fantastisch.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Spoelen van de automaat zou ik zeker doen. Is sowieso bij 80.000 km een must, maar met slecht schakelgedrag zou ik het nu al doen. Gaat hij zeker beter van schakelen, maar als er vervuiling in het brein zit, kan het zijn dat je niet van alle schakelproblemen af bent. Ik heb het onzeker schakelen ook bij overgang van 2 naar 3 en dat is met spoelen niet verholpen. Zit waarschijnlijk in het brein.
Als je eind van het jaar de winterbanden er weer op hebt, kan je door Johan Oldenhage de sensoren laten inleren. Ga niet naar een officiële Citroën dealer hiermee. Been there, het lukte ze ziet. GJO wel.
Het zakken van de vering na starten ken ik niet. Even naar laten kijken. Wellicht vering opnieuw calibreren en wagenhoogte instellen. Ook dit, niet bij een dealer.
Het niet verlicht zijn van de CC-knopjes vind ik een misser in deze prijsklasse.
Het kantelbare display heb ik al wel een paar keer gebruikt. Als de laagstaande zon net in je display schijnt, kan je hiermee het display weer leesbaar maken.
Buitenspiegel met een automatische achteruitrij-stand hadden luxe uitvoeringen van de XM ook al!
De stoelen zijn wel heel goed instelbaar maar voor mij te hard en te vlak. Het lekkerste zit ik nog steeds in de vip-stoelen in mijn CX. Daarna de XM, en als hekkensluiter de C6. Wel vind ik de geheugenstanden van de instellingen ideaal, omdat mijn vrouw ook af en toe in de auto rijdt.
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-12-2011
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI Exclusive
Dank voor je reactie.
Ik ga een afspraak maken voor automaat spoelen en controle veersysteem (en kennismaken natuurlijk). Wellicht zijn er ook nog nuttige software updates voor motormanagement, vering, automaat e.d. Ik heb bij aankoop (in Duitsland) hier eigenlijk niet naar gevraagd. Als er echt sprake is van een defect (maar daar lijkt het voorlopig niet op) zal ik de garantie moeten inschakelen.
Voor mij zijn de stoelen uitstekend. CX en XM stoelen ken ik alleen van foto’s. De C6 stoelen zijn in ieder geval beter dan in de Volvo (hoewel daar ook betere stoelen voor bestaan, maar daar heeft de 1e eigenaar destijds niet voor gekozen).
Ik heb zelf geen ervaring met oudere Citroëns, de C6 is mijn eerste. Ik kan smullen van restauratie verhalen van DS-en en SM’s, maar met nul ervaring qua autosleutelen moet ik daar zelf maar niet aan beginnen, nog afgezien van de tijd die nu al op gaat aan andere dingen…