Bij de lokale dealer staat er een zwarte cx in quasi nieuwstaat. Interieur, carosserie ziet er allemaal perfect uit. Ik twijfel om hem te kopen maar zou graag wat advies hebben.
Het betreft een 2.0 benzine maar hij ziet eruit als het GTI model. Bouwjaar is ergens begin de jaren 80. Kan hem dus inschrijven als oldtimer. Kmstand weet ik niet, maar mag er deze week eens een testrit meedoen.
Wat zou volgens jullie een correcte prijs zijn? Op welke dingen moet ik letten?
Grt
Dimitri












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Bouwjaar zal op zn vroegst 85 zijn dan, toen is de overgang van staal naar kunststof bumpers gekomen.
Ik zie een schuifdak, super roestgevoelig bij een cx, let hier dus goed op.
Verder is roest in zn algemeenheid een grote vijand van de cx, net zoals roest aan hydraulische leidingen.
Let bijvoorbeeld goed op de dorpels, hier zitten mooie afdekkappen op, maar hierachter kan een flinke roestduivel verscholen zitten
Hoe is de auto onderhouden ?
Voor 5000 mag er mijnsinziens niets aan mankeren en dan nog is het te? veel geld, het is ook maar een 2.0, dus niets speciaals.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Welkom op Citroën-Forum! De auto heeft de uiterlijke kenmerken (spiegels, bumpers, grille) van de modeljaren 1985 en later. Een goede CX mag duidelijk meer dan 5.000 euro opbrengen, maar de vraag is hoe goed dit exemplaar is. Indien je zelf niet over de specifieke kennis van de CX beschikt, kun je best iemand meenemen die deze kennis wel heeft.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Welkom op het forum…..ik zou inderdaad iemand meenemen met verstand van zaken…ik heb er 2 versleten….1 x perfect en 1 x drama…...2 weten meer dan 1…...
Succes met de proefrit
Peter
De auto is werkelijk maniakaal onderhouden. Dus niets van roest of dergelijke.
Hij staat bij een citroen garagist, maar hem 100% op zijn woord geloven vind ik vrij moeilijk. Op welke dingen moet ik allemaal letten? Want volgens mij is de grootste kost, mocht de hydraulische ophanging het begeven?
Prijs is ook geen 5k meer. Hij vraagt nu 2500 euro (misschien kan ik nog er iets af doen), wel zo mee te nemen.
Alvast bedankt
Dimitri














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Grootste kostenpost bij een CX is zonder meer roest. Vooral rond dat schuifdak is zéér lastig en dus duur te verhelpen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Goed idee misschien om de auto even mee te nemen en te laten bekijken door een CX-specialist. Waar staat de CX?
Ik ben het overigens totaal niet met PHoskam eens dat 5k teveel geld zou zijn als de auto echt roestvrij is en goed onderhouden. Maar alles valt of staat met de staat van de auto. Als de garage hem voor 2500 verkoopt weten ze niet wat de waarde is, of ze willen hem gewoon snel kwijt, of er mankeert toch het een of ander aan.












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Ik heb er daarom ook te?veel neergezet, met een vraagteken bij te.
5000 is in mijn ogen veel geld, maar of het teveel is voor een gave standaard 2.0 dat laat ik liever aan de echte specialisten over.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Dat was 2 keer….
Wat is Citroën rijden toch formidabel !




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Eerst 5 vragen en dan zakken naar 2.5 of minder.( kan natuurlijk het belasting verhaal achter zitten.)
Roept bij mij vraagtekens op.
Maar ga er gewoon mee naar een cx specialist voor een aankoop keuring.
Dan weet je het zeker.
Succes,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013
- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Aan de nummerplaat te zien staat de auto in België, en hier is de regelgeving voor oldtimers (25+) alleen positief veranderd de laatste jaren. Een wagen inschrijven als oldtimer en rijden met een 1-Oxx-xxx-plaat kost 35,- EUR/jaar. Inschrijven als gewone auto kost evenveel als eender welke andere auto met dat aantal Kw of fiscale pk’s.
Een CX-specialist, of Citroënspecialist in het algemeen, vinden in België is niet zo simpel. Dat heb ik al ondervonden!
En een hydraulisch circuit dat het begeeft, daar zou ik niet te veel mee inzitten. Er zijn dingen die gevoeliger zijn aan slijtage als het veersysteem!
Groeten
Matthias












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Irtimid schreef:Het betreft een 2.0 benzine maar hij ziet eruit als het GTI model.
Ik zie geen specifieke 25 GTi kenmerken. Dit kan gewoon een CX 20 RE zijn.
Als het gewoon een CX 20 RE is zit er geen spoiler op de achterklep en ook geen kunstof sierstrip onderaan de achterklep.
Als het een CX 22 TRS is dan heb je wel een spoiler en sierstrip.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Als ze moeilijk in België te vinden zijn, dan moet je ze naar België halen…
Dan kun je misschien wel een dealer in Nederland benaderen,
voor een aankoopkeuring zoals hier door D’oro

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Arjan Verkade schreef:Irtimid schreef:Het betreft een 2.0 benzine maar hij ziet eruit als het GTI model.
Ik zie geen specifieke 25 GTi kenmerken. Dit kan gewoon een CX 20 RE zijn.
Als het gewoon een CX 20 RE is zit er geen spoiler op de achterklep en ook geen kunstof sierstrip onderaan de achterklep.Als het een CX 22 TRS is dan heb je wel een spoiler en sierstrip.
Een RE heeft ook geen sierstrips in de bumpers. Die zie ik hier wel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
2.0RE heeft zwarte gril. Lastig met deze kleur maar lijkt me kleur van de cx.
OP deze enkele foto ziet ie er wel netjes uit.
Maar het gaat om de staat. Wat is km stand?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980