Citroen Xsara 1.6 Break - Radio vervangen - Multiplex bekabeling?
ggerrit
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 05 februari 2014 06:57 PM

Hallo,

Ik heb onlangs een Citroen Xsara 1.6 Break uit 2000 aangeschaft. Tot nu toe bevalt hij erg goed, alleen nu wil ik de radio vervangen (de huidige lijkt wel dement en tevens krijg ik af en toe een paar piepjes, maar dat is ook al in dit topic besproken).

Enfin, ik heb me hier al een beetje ingelezen en nu blijkt dat er verschillende types van de Xsara zijn. Ik vermoed dat ik de eerste versie heb, maar ik las hier op het forum ook ergens dat de eerste versie ook multiplexbekabeling kan hebben.

Voordat ik de radio vervang wil ik graag eerst even weten hoe en wat:
-Hoe weet ik of mijn auto multiplex bekabeling heeft?
-Indien ja, wat is dan wijsheid (speciaal verloopje?)?
-Indien nee, kan ik gewoon de radio aansluiten op de ISO(?) stekkers die uit de auto komen? (Ik heb inmiddels dit verloopje voor de radio besteld, want die had ik niet meer: http://www.ebay.com/itm/270732751329?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649) Ik las namelijk ook ergens dat je beter de voeding van de sigarettenaansteker kon pakken?

Alvast bedankt!

Profiel  

battle_short
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51

- Xsara 1.6i Ligne Prestige
Gepost: 13 februari 2014 09:59 PM
  [ # 1 ]

Phase 1’s met multiplexbedrading zijn errug schaars. De mijne is van feb 2000 en is nog zonder multiplex (gelukkig). Heb je de oude stengels nog aan het stuur, met achterruitverwarming op de rechter stengel denk ik niet dat je multiplex hebt. Dan kun je ook zonder problemen een andere radio installeren.

Heb je een los display voor weergave van zenders heb je vrijwel zeker een phase 2, het display bij een phase 1 is niet meer dan een klok en eventueel buitentemperatuur.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook