Bart1989 schreef:Dit blijft toch wel een heerlijke BX! En die kilometers, wouter je tikt ze er lekker bij!
Ps. Heb je die witte TZI op gas eigenlijk nog ergens staan?
De koets van die FR-JV-17 was volledig verrot na 391.000 km. Hier (foto) zie je ‘m op weg naar zijn laatste rustplaats. We hebben ‘m met enkele leden van de BX Club in 2008 gedemonteerd. Het karkas is naar de oudijzerboer gegaan, nadat ik het volledige interieur in mijn blauwe BX 14 had gezet. Enkel de hemelbekleding van mijn BX is nog origineel. De rest komt dus uit de TZI. En het zit nog steeds perfect, na de 526.000 km die het interieur inmiddels achter de rug heeft.
tim1993 schreef:Wat een plaatje zeg! Prachtig.
2cvMaarten schreef:mooie foto!
Bedankt!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dat was het dan. Hoogst waarschijnlijk.
Vanavond is de BX redelijk spectaculair aan zijn vermoedelijke einde gekomen.
Het viel me op de snelweg op dat er ineens een enorme rookwolk achter de BX hing. Ik rook gelukkig geen brandgeur, dus ik heb besloten om gewoon naar huis te rijden. Bij het eerste stoplicht kwam er behoorlijk wat rook vanonder de motorkap. Ik gokte op een koelwaterlekkage, want het rook wat zoet. Verder heb ik geen enkel rood lampje zien branden.
Thuis heb ik de BX geparkeerd en even met een lampje gekeken. Ik zag wat druppeltjes onder het thermostaathuis vandaan komen. Verder was het in het donker moeilijk om te zien waar er iets lekte. Wel zag ik dat de hele straat ineens vol rook stond.
Aangezien er de afgelopen anderhalf jaar elke maand zich een nieuw probleem voordoet, heb ik besloten om er nu de brui aan te geven.
Ze is helaas net geen 25 jaar oud geworden.
Toch troost ik me met de gedachte dat ik deze geweldig leuke BX een tweede leven heb gegeven. Als ik ‘m niet had gekocht, had ie waarschijnlijk in 2007 al op de sloop gelegen. Ik heb de BX bijna 7 jaar gehad, de km-stand is bijna verdubbeld van 141.000 naar ongeveer 279.000 en ik heb er heel veel meetings mee bezocht in binnen- en buitenland. Ook voor vele vakanties in binnen- en buitenland was ze mijn trouwe metgezel.
Aangezien het morgen gaat stormen, heb ik besloten om er morgen niet meer naar te kijken. Zondag ga ik wellicht nog even bellen met de Wegenwacht, om te kijken of zij er nog iets aan kunnen doen.
Eigenlijk staat mijn besluit al vast, maar zondag laat ik weer van me horen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Als ik iets voor je kan doen of betekenen dan hoor ik het graag Wouter!!!
Ik zou niet weten hoe.
Ik zou mijn BX graag willen doneren aan het magazijn van de BX Club, maar Friesland ga ik echt niet halen met deze BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zoals ik het lees lijkt het me het meest op het bypass slangetje van thermostaathuis naar radiateur. Die gaan vaak lekken en geven een mooie rookwolk dan.
Zondag ga ik daar naar (laten) kijken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mocht het rip zijn…. Dan weer een Bx?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
De komende tijd zal ik sowieso met het openbaar vervoer naar mijn werk moeten gaan. En dat “leuk”, want ik altijd late dienst en er gaat eigenlijk geen bus naar huis.
Ik ga eerst zondag eens kijken wat de Wegenwacht kan doen. Dan zie ik wel verder.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als het koelwater is dan stelt het weinig voor… hooguit een nieuwe slang of pakking ergens. Daar zou ik dit karretje niet voor naar de sloop brengen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ik snap dat het voor sommigen onder jullie gemakkelijk lijkt. Ik moet het allemaal met een zeer beperkt budget zien te regelen. Daarbij is het ook een optelsom van alle problemen die zich elke maand opnieuw aandienen.
Zondag zal ik verslag uitbrengen, wanneer de ANWB is geweest.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Hopelijk komt er weer een nieuwe BX. Ik reed zo-even op de snelweg weer achter een BX. Wat is het toch een leuke auto. Keep them rolling.
JW
Wouter, sterkte in deze zware tijden.
Ik hoop dat zondag blijkt dat het een kleinigheid is en dat je komende maanden probleemloos onderweg bent.
Wel een beetje dramatisch om gelijk te roepen dat deze BX aan z’n eind gekomen is.
In het ergste geval moet er een andere kop of een ander blokje in + hier en daar nog wat onderhouds dingetjes doen.
Er zullen toch best wel een paar liefhebbers zijn die nog wat zien in deze BX?
Linea recta naar de sloop drukken is ook zo cru.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Een blokwissel ga ik sowieso niet doen.
Zoals gezegd ga ik eerst maar eens wachten tot morgen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
zo is het Wouter, ik kan je goed begrijpen. nu al een paar keer achter elkaar gedoe, daar word je niet vrolijk van. aan allerlei goedbedoelde adviezen en mogelijke diagnoses heb je nu niet zoveel.
maar je ziet, we leven mee.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!