bakwissel
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 14 februari 2014 07:37 PM

Helaas moet ik van mijn XM Exclusive v6/24 de automaatbak vervangen (4hp20) Weet iemand, of dit kan, zonder de motor uit te bouwen???
Daarnaast, ben ik op zoek naar zo’n automaat. Zie mijn markt advertentie.
Groet,
Kees.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 14 februari 2014 07:41 PM
  [ # 1 ]

Ik heb daar ruim ervaring mee: het kan niet.

Verder is het een gok als je er een gebruikte bak in zet. Of je moet d historie aantoonbaar weten.
Ik heb dit bij mijn break gedaan, gaat al even goed. Bij mijn berline heb ik er voor gekozen zelf de 4HP20 te reviseren…

Veel ruimte maken, dan gaat het best makkelijk. Airco systeem kan zitten blijven als je voorzichtig bent en de compressor loshaalt van het blok….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 februari 2014 07:43 PM
  [ # 2 ]

Het hele zaakje moet er uit. Maar dat is best te doen. Het scheelt erg veel als je het hele voorfront er eventjes afpakt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 februari 2014 01:20 PM
  [ # 3 ]

Zonder voorfront te verwijderen wil het niet eens.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 15 februari 2014 06:22 PM
  [ # 4 ]

Ben benieuwd hoe dat gaat. Moet ook aan de slag met mijn hp18 in mn diesel. Ook stuk.

Zit ook enorm tw twijfelen wat ik doe.
gebruikte bak voor 500.
Revisie is als meevalt 1200 Euro. Is er veel stuk zit ik op 1600.
Plus was zaken die ik meeneem, airco weer vullen. Nieuw kvs plus wat dingetjes.
Zit je toch richting de 2000 euries.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 15 februari 2014 08:31 PM
  [ # 5 ]

In ieder geval bedankt voor de info. Vandaag is het me wel gelukt, om een andere bak te vinden, nu nog sleutelruimte zoeken en dan aan de gang!!!.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 februari 2014 12:27 AM
  [ # 6 ]

Dat is alvast een goede stap!  Weet je de historie van de bak? Heb je hem kunnen testen? Wellicht is het een idee om de koppelomvormer te laten reviseren. Die slijt eigenlijk nog het meest van deze bak heb ik het idee. Probeer zoveel mogelijk olie uit de bak en de omvormer te krijgen en te verversen door de juiste speciale olie (geen normale atf!!) Er gaat 8 liter in als de bak helemaal leeg en schoon is…

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 16 februari 2014 06:24 AM
  [ # 7 ]

@furriegurrie: ja, ik heb met de auto gereden, het is een duitse, op gas. Hij heeft 167.000 km gereden. bak deed het gewoon goed, geen rare schokjes ofzo. van de olie ben ik op de hoogte. maar bedankt, voor je goede advies.
Groet, Kees.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 februari 2014 09:21 AM
  [ # 8 ]

Afhankelijk van hoe zwart d olie is geworden zou je er voor kunnen kiezen om de koppelomvormer te laten reviseren. Daarvoor hoeft de bak niet uit elkaar. Je kunt hem verwijderen als je bak en blok van elkaar gescheiden hebt. Let op dat je de kunststof pas ring/bus niet kwijt raakt als je dit doet. Revisie van de koppelomvormer kost zo’n 250 euro. Er zit een zogenaamde lockup clutch in die slijt.

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 21 februari 2014 09:19 PM
  [ # 9 ]

De bakwissel is inmiddels voltooid, maar ik kreeg net bericht, dat de rechter aandrijfas niet in de bak past.Omdat de spline anders zou zijn, links was er geen probleem.
Weet iemand van het forum, of dit kan???
als tweede, zoek ik de rechter motorsteun, dus die aan de kant van de distributie.
Groet,
Kees.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 21 februari 2014 10:24 PM
  [ # 10 ]

Voor zover ik weet kan dit niet.  De 4HP20 in de Xm is niet met verschillende assen geleverd volgens mij.

Wat is er mis met de motorsteun? Rubber slecht of steun zelf?

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 21 februari 2014 10:31 PM
  [ # 11 ]

Het rubber ligt er helemaal uit, ook de rubber steun die eronder zit, daar is de schotel van los. dus het gaat eigenlijk om twee motor steunen.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 21 februari 2014 11:02 PM
  [ # 12 ]

Ik heb die rubber bus in de onderste motorsteun vervangen door een soortgelijke metalen bus met rubber daarin gevulkaniseerd. Weet niet precies waar die vandaan is gekomen omdat een vriend die besteld had. Bus heb ik met locktite gelijmd omdat hij niet hard klemde. Je zou dus vervangers moeten kunnen vinden.

Ik heb even gekeken voor je. Ik heb er namelijk nog 1 liggen voor een andere Xm.
Merk is Sasic, nummer 8003201.
Zit op meerdere Citroëns en Peugeots. Citroën nummer op de verpakking i 1807Z0, diameter is 65mm.

Deze heb ik gebruikt bij de onderste motorsteun degene die vlakbij het tussenlager van de rechter aandrijfas zit

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 22 februari 2014 03:22 PM
  [ # 13 ]

@furriegurrie: bedankt, voor je info. het probleem met de aandrijfas is ook opgelost, het was wat mis communicatie, het blijkt nu, dat de spline kapot is gegaan, dus er moet ook nog een andere aandrijfas in.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook