Hoi Iedereen.
Gisteren heb ik besloten dat onze ID19B uit 05- 1970 dan toch maar eens aangepakt gaat worden.
Geschiedenis: Ik kocht deze auto een jaartje of 6 geleden. Ik was bezig aan een ID19P uit 1964 en omdat dat nog wel een paar jaar ging duren kocht ik deze erbij, gewoon om te rijden. De auto is niet in super staat en heeft weinig origineels meer. Gewoon lekker om mee te jakkeren en op vakantie te gaan Dat hebben we dus ook veel gedaan en de auto heeft ons nooit in de steek gelaten.
Vanaf het moment dat de ID19P klaar was heeft deze auto Pre-pensioen gekregen. Dat wil zeggen, hij heeft wat schimmel en extra roest mogen kweken. Voor het plaatwerk geen probleem, want dat was toch al half rot en bovendien donker blauw metallic gespoten (ja, je moet het maar verzinnen)
Sinds gisteren hebben we besloten er dit jaar maar weer eens mee op vakantie te gaan. Nu wil ik het volgende doen: Grote beurt geven, kofferbodem lassen, en al het plaatwerk rondom vervangen, samen met (op zijn minst) de twee sky voorstoelen.
Omdat de auto toch niet meer de originaliteitsprijs krijgt wil ik er een originele rally look aan gaan geven.
Ik denk dan aan licht blauw plaatwerk, maar wie weet ok wel groen ipv blauw.
En dan het dak wit, als dat origineel is (ik denk het wel)
Ik ben nu op zoek naar originele foto’s van 1970 modellen. Liefst ga ik dit toch in de tijdsgeest van deze auto aanpakken en dus geen 1969 kleur kiezen.
Alle tips, fotos, details, verhalen en onderdeel adviezen zijn welkom. Hoe kom ik bijvoorbeeld aan een vakman die de achterschermen mooi kan verbouwen…
Ik wil dinsdag eerst op de club gaan kijken voor plaatwerk en lampen en stoelen enz… Details zoeken komt daarna wel..
Inkorten gaat misschien een beetje ver hè?
Maar zoek je bijvoorbeeld folder afbeeldingen van standaard DSen?
Of foto’s van medeforummers met een DS uit ‘70?
Maakt eigenlijk niet uit, alles is welkom.
Het is om inspiratie op te doen.
Ik ben ook erg benieuwd naar interieur foto’s.
Zoals startknoppen en bediening van de schijnwerpers enzo
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Daar zitten nog meer knopjes en metertjes in en aan,dan bij een mengpaneel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ja, Serge wil zelf een rally look!
Daar horen metertjes bij…
Het moet wel een schaap in wolfskleren worden natuurlijk!
Geweldig uitzicht!
Maar welke meters zouden het allemaal zijn?
Ik kom op:
Kilometerteller/snelheidsmeter
Toerenteller
Oliedrukmeter
Olietemperatuurmeter
Watertemperatuurmeter
Amperemeter
Voltmeter
Brandstofmeter
Klokje
Maar dit dashbord heeft er twee meer, welke?
Brandstofdruk?
Vacuummeter?
Economymeter?
Totaal aantal Berichten: 27902
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
En dan de knopjes nog
Geen idee wat die allemaal doen. Ja die grote rode kan ik me wel wat bij voorstellen…
In elk geval voorzien van zowel een digitale en analoge tripmaster.
Ongetwijfeld ergens een klokjes om tijdsmetingen mee te doen. En ik vermoed dat er ook een Compass in zit.
Totaal aantal Berichten: 3438
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Was je ook van plan hem in te korten? Zo’n rally DS heeft geen achterdeur, de wielbasis is zeker 80 cm korter.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Die had ik ook al geopperd in de eerste reactie
Kompas zit volgens mij vlak bij de verwarmingsbediening.
Misschien zit er nog een turbo in? Dan heeft ie vast ook een turbodrukmeter.
Kan er ook nog een versnellingsbaktemperatuurmeter in zitten?
Of niveaumeters voor koelwater oid?
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Er staat er nu een in het C42.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ga je er dan ook een SM motor inlepelen ???
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 27902
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die oranje heb ik in 2010 gezien in het Conservatoire:
Gezien die daar staat ga ik er even vanuit dat deze auto echt rally’s gereden heeft voor Citroën.
De vraag is wat zit er onder de motorkap wat niet onder een standaard kap past
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Drie dubbele webers voor dat 6 cilinder blokje
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43274
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is geen DS. Het is een SM chassis met aangepast DS plaatwerk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Neus is langer?
Of zie ik dat verkeerd?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.