Met een BX 16 V. Die hebben toch ook multipoint injectie?
Kennelijk is dat een zuiniger blok.
Ik kreeg die TZI zonder enige moeite op de 1 op 9.
Gr Rob
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Met mn 16v 85 rijden op de snelweg achter een vrachtwagen plakken, ja dan haal ik ook wel 1 op 15
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Gelukkig geen last van, rij niet extreem langzaam ofzo, maar wel rond de 100/110 op de snelweg, verder gewoon normaal.
Als ik 130 en harder rijd is het verbruik wel een stuk hoger
Weet niet hoe andere modellen zijn, maar denk dat elk type 19 toch wel rond de 1 op 12/13 zou moeten kunnen halen normaal.
Breaks zijn natuurlijk wel iets zwaarder en vangen meer wind, dat speelt natuurlijk ook mee.
En ik heb trouwens ook andere overbrengingen in mijn bak, waardoor het verbruik ook naar benden gaat
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Gisteren de laatste resten van Rouls BX naar de milieustraat gebracht.
Toch wel een aparte gewaarwording: de BX waarin de resten vervoerd worden is van de sloop gered door het slopen van de routiere. Motor, bak, subframe, veerpoten, electronica, dashboard tot zelfs de wieldoppen leven verder in en op mijn break.
Het verbruik ligt trouwens tussen 1:9 en 1:12,5. De rechtervoet bepaalt dat in grote mate
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Zo heeft Citroën het ook ooit bedoeld
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Visserkevis schreef:Gisteren de laatste resten van Rouls BX naar de milieustraat gebracht.
Toch wel een aparte gewaarwording: de BX waarin de resten vervoerd worden is van de sloop gered door het slopen van de routiere. Motor, bak, subframe, veerpoten, electronica, dashboard tot zelfs de wieldoppen leven verder in en op mijn break.Het verbruik ligt trouwens tussen 1:9 en 1:12,5. De rechtervoet bepaalt dat in grote mate
Ik zie nog in topstaat verkerende emblemen!