Hoi ik heb jullie expertise even nodig.
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een citroen zx 1.4 avantage u9 uit 1994.
Nu blijkt bij het starten dat de motor aangaat en dan weer uit valt tevens brandt de oranje noodprogramma.
start ik de auto nogmaals en geef ik veel gas bij dan loopt deze ineens wel stationair…
Nu heb ik ergens gelezen dat het mischien de gasklephuis is?
heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gaskleppositiesensor.
Ok enig idee wat hier aan te doen of laten vervangen?
alvast dank
vanmorgen starte de auto wel zonder extra gas erbij te geven..heel aapart maar goed.
De oranje lampje van de noodprogramma brandde wel heel even.
Misschien laten uitlezen ergens in de buurt van waalwijk. weet iemand een adresje?
Bij mijn ZX moet ik in de zomer altijd gas geven bij het starten als de motor nog warm is van de rit ervoor. In de winter (voor zover je dit een winter kunt noemen) nergens last van, ook niet als de motor warm is. Hij slaat dan wel wat minder enthousiast aan, maar hoef geen gas bij te geven.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
de eerste minuten dat ik dan rijd stottert de auto. als ik gas geef houdt de auto in en lijkt uit te vallen.
Heb veel gezocht op het probleem maar nog steeds niet gevonden wat het kan zijn…
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Heb je nou al eens een ander monopointhuis geprobeerd?
Probeer anders eens of het verschil maakt als je start (koud) met de koelvloeistof temperatuursensor losgekoppeld. Als dat geen verschil maakt is de sensor waarschijnlijk stuk.
ik heb er echt geen verstand van dus weet niet waar en hoe ik moet beginnen….
ben je woonachtig in noord brabant?
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Nee, ik woon in Den Haag.
Heb precies hetzelfde probleem. Alleen dan als de motor koud is. Bij warme motor starten en lopen. Ik heb het gaslklephuis opengemaakt en alles goed met carburateurreiniger schoongespoeld en dat helpt wel alleen nog niet voor de volle 100 procent dus.
Je ziet ter hoogte van de gasklep een klein (plastic achtig) sensortje zitten. Die zal waarschijndelijk de oorzaak zijn. Gewoon oud en versleten met 3 ton op de teller.
C’est une voiture du ministre !
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 10-01-2011
- ZX avoriaz 1,6 i
Die van mij had dit probleem ook, bleek gelukkig (afkloppen) de accu te zijn
Goedemorgen,
Met mijn “nieuwe 1.6 break” heb ik sinds kort een beetje een vaag probleem. Althans probleem kun je het noemen want ook deze laat mij tot nu toe niet in de steek maar ik wil weten wat het euveltje kan zijn.
Dit euvel doet zich uitsluitend bij koude motor voor en verder niet. Bij het koud sr=tarten heb heeft alles duidelijk voldoende stroom en draait lekker snel en soepel rond echter lijkt er iets met de brandstofvoorziening niet helemaal lekker te gaan. De wagen slaat normaliter altijd gelijk aan en schiet dan op de automatische choke. Echter slaat ie nu helemaal niet aan maar ruik ik duidelijk wel een aanvoer van benzine want als ik het contact terugdraai en gelijk nogmaals start dan loopt ie gelijk!
Ik heb het gasklephuis minitieus met een tandenborstel schoongemaakt en ook de bougies die aan vervanging toe waren heb ik gelijk nu vervangen maar het euvel is niet verholpen. Wel loopt de motor een stuk soepeler nu en merk ik duidelijk verschil in acceleratie dat dan weer wel.
Wat ook opvalt is dat als ik bij een koude start gelijk doordraai naar starten de motor dan wel gelijk aanslaat! Normaal laat ik de computer even op gang komen alvorens ik het contact doordraai.
Ik zat zelf eventueel nog te denken aan de stappenmotor…
Alvast dank voor jullie antwoord!
C’est une voiture du ministre !