Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Als ik het allemaal eens doorlees denk ik dat je de eerste snelle rit met te weinig koelvloeistof gereden hebt. Je had toch ook geen goede werking van de kachel? Zodra je dan de snelweg afgaat is de circulatie zoveel slechter dat het blok plaatselijk te heet geworden is en dat daardoor een zuigerveer gebroken is (of ‘plakker’ gehad).
Hoeveel koelvloeistof heb je nu nog aan boord?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2cvtje schreef:Ik zou toch met die garage in de clinch gaan…is gewoon te idioot voor woorden…..
Is dat zo? Sorry hoor, maar voorlopig hebben we alleen het verhaal van de topic starter mogen horen, weten we niet onder welke voorwaarden hij de auto gekocht heeft, tegen welke prijs, of er sprake is van garantie, of de auto in opdracht van de klant verkocht werd, of de garage er wellicht bij gemeld heeft “meenemen en niet terugkomen”...
Dus, tot we dat weten (of het verhaal van de verkopende partij hebben mogen vernemen) gaan we hier GEEN stemming lopen maken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En Dave, zou je a.u.b. direct willen stoppen met het quoten van het laatste bericht?
Dit is niet toegestaan!
vlietmansje schreef:Als ik het allemaal eens doorlees denk ik dat je de eerste snelle rit met te weinig koelvloeistof gereden hebt. Je had toch ook geen goede werking van de kachel? Zodra je dan de snelweg afgaat is de circulatie zoveel slechter dat het blok plaatselijk te heet geworden is en dat daardoor een zuigerveer gebroken is (of ‘plakker’ gehad).
Hoeveel koelvloeistof heb je nu nog aan boord?
Tijdens de 1e rit terug van de dealer deed de kachel het super goed. Ook de temperatuur bleef stabiel, echter in de avond begon de hevige schommeling en daarna het roken ook maar dat leek mij van diesel te komen dat op de uitlaat viel. Echter leek dit op de heenweg ook niet zo.
De auto heb ik gekocht van de garage met het verhaal dat hij van de 1e eigenaar kwam en die heeft er nooit harder dan 100 meegereden. De auto was altijd bij die dealer in onderhoud geweest en hij had hem net 3 nieuwe gloeibougies gegeven. Hij kon mij per woord garanderen dat de auto nog lang mee kon. Echter gaf die geen garantie hierop. Hij gaf wel aan dat de o ringen in de dieselpomp vervangen diende te worden. En had de afspraak dat maandag te doen.
De garage heeft aangegeven het geld terug te willen geven indien ik het geld wat een sloper ervoor geeft aan hem geef.
Super opgelost
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Tóch sportief, zonder de naam van de garage te melden…
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Netjes opgelost. Nu op zoek naar de volgende!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Inderdaad erg netjes!
Eind goed…al goed?????
peter
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tijd voor een slotje dus, probleem opgelost.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste