thanks.
het staat goed in de engelse WPHB maar staat verkeerd in de NL WPHB
ik heb geen NL WPHB digitaal, maar ga straks naar garage en dan post ik foto
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
In de NL WPHB staan fouten mbt koppels van achterdraagarmen
Nadien de boel terug uit elkaar getrokken, ik had twijfels bij het vet die ik had gebruikt ( TSL ).
De boel terug in elkaar gezet met speciaal dik lagervet van Kroon.
Het lager is nu stil en het draait zoals bogaard het verder beschreef ; het draait maar ‘blijft’ niet vanzelf ronddraaien. Je voelt dat ze wat weerstand ondervindt van het vet.
Ik kan lagervet van Kroon iedereen aanraden, het is een NLGI 2/3 lager vet speciaal voor wiellagers.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Tijd om weer wat boeiends te ( gaan )posten.. Ik kreeg een oproep van mijn carrossier die wat doorgewerkt heeft, de achterkant is helemaal gespoten en daarop een soort anti roest + steenslag laag en daarover terug afgelakt. De volgende dagen zullen de draagarmen gemonteerd worden.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
We zijn onlangs verhuisd en er was geen bandbreedte meer over voor de DS. Daar komt nu verandering!
Zoals beloofd,wat pics van de laatste vorderingen.
De achterkant is klaar om afgemonteerd te worden wat betreft de draagarmen. De tankbodem is ook afgelakt.
De leidingen worden eveneens vernieuwd. Ook de retouren ( nylon ). Die zijn redelijk hard geworden met de tijd en vertonen hier en daar scheuren. Weet iemand hoe die verdikking te maken ?
Voor iedereen die meeleest, prettige eindejaarsfeesten.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
De dame staat terug op haar poten vanachter. Dat ging natuurlijk niet zonder slag of stoot.
Op de HR was één aansluiting niet goed voor één of andere reden en op de onderste aansluiting een rubbertje vergeten. Dat gaf de nodige LHM shower toen ik de auto startte en op druk zette.
Dat is nu allemaal verholpen.
Alles is provisorisch aangesloten omdat de wagen mobiel moet blijven. Ze staat nu op de brug voor de onderzijde van de kofferbak aan te pakken.
De afschermplaat voorzien van nieuwe rubber :
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Strak werk,ziet er weer netjes uit.
Maar pas op met profosories aansluiten.
Doe het goed of helemaal niet,dit omdat later vaak vergeten wordt om het alsnog aan te draaien.
En dit kan tot nare dingen leiden,of onnodig veel werk. ( zoals ik wie een kering vergeet,aan de nokkenas.kon alles weer uit elkaar )
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dat ziet er weer fris uit!, Handig die grote wasknijpers die heb ik ook gebuikt om rubbers te klemmen.
F.SvM u hebt helemaal gelijk. Met provisorisch bedoel ik dat ik de leidingen moet borgen, beschermplaat moet monteren en de retouren moet vernieuwen. Maar momenteel kan ik dit nog niet doen, de carossier moet voort kunnen doen zodat ik de wagen later bij me thuis verder kan afmonteren.
Die knijpers zijn inderdaad handig, ze liggen meestal in doe het zelf zaken in ne grabbelbak voor een 1euro.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Met de vondst van een DY3 blok met bvh bak, ben ik een extra projectje begonnen. Op termijn is het de bedoeling dat oftewel mijn blok of deze donor blok gereviseerd wordt door Hijnekamp naar een DX2 carbu. Op dit moment,wil ik graag zo’n blok beter leren kennen.
Het blok ligt momenteel klaar om gedemonteerd te worden. Pics volgen deze avond. Graag hoor ik van de ervaren mensen op deze forum waar ik naar moet kijken. Uiteraard vergezeld van de nodige foto materiaal op jullie input. Met dank voor uw medewerking
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Als je tijd hebt kun je mijn topic over ‘Eva’ eens doorlezen. Staat van alles over mijn ervaringen met blokken en bakken.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/187750/
Bedankt voor de leuke kick off/tip vlietmansje!
hierbij de eerste pics:
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ziet er allemaal lekker vettig en doorbakken uit, maar niet slecht per definitie !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Het vet kreeg ik er gratis bij
of dat alles goed is, weet ik niet, dat zullen we dan wel zien
ik stel vast :
- olie in bougieschacht 1
- bruine slib in carterventilatie
- koolaanslag
in principe weet ik niets van het blok. ik zou compressie blabla kunnen meten maar dat gaat niet gebeuren bij dit blok.
is de kettingspanner een maat voor de gelopen kms ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou een maat als in zoveel cm uitgesleten is gelijk aan zo en zoveel kilometers niet echt, maar je kunt wel min of meer zeggen dat een kettingspanner die op z’n eind is voor meer dan ca 150 a 200.000 km staat. Plaats eens een foto anders.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoi waterman
Is bovenstaande foto niet goed ? Ik heb er eentje getrokken van de kettingspanner, ze heeft zo’n 4mm aanslag. Hoe kun je zien dat ze ten eind is ? Als dde foto niet duidelijk is, wil ik vanavond nieuwe voor je posten.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige