Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Van een tot voor enige tijd enthousiaste forumbezoeker. Ik heb bewondering voor het verrichte werk: de auto is zo ongeveer vanaf de grond opnieuw opgebouwd. In het licht van het eindresultaat snap ik niet zo heel goed waarom als basis een DSpecial is gebruikt. Als je dit werk allemaal voor jezelf doet, maakt dat natuurlijk niet uit. Maar het ding is in de verkoop. Je moet het als koper geen punt vinden dat het een verpallaste ID is in een niet-citroen kleur.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat is inderdaad het moeilijke eraan,een perfecte DS alleen niet origineel.
Wat ik me afvraag is,wat zou de taxatie waarde zijn van deze DS,
Ik heb een originele Pallas ,ook vanaf de grond nieuws opgebouwd.
En die doet in de taxatie 32.500 euro,en hierbij is alles maar dan ook echt alles,ook los geweest .
En weer gemaakt zoals het hoort.
Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Het is wel een erg goede auto en hij verkoopt hem omdat hij met de 58er bezig is, die ongetwijfeld net zo grondig wordt gerestaureerd en ook die komt te koop omdat hij een cabrio wil gaan restaureren.
Een D Special heeft ook wel weer voordelen omdat zij eenvoudiger is en als je dan Pallas stoelen hebt en een Pallas uiterlijk, daar is volgens mij niet zo veel mis mee, maar uiteraard niet meer origineel.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DS heeft natuurlijk wel een fijner remsysteem
Ik denk dat een DS pas echt een stuk ingewikkelder wordt met een halfautomaat.
De laaste keer dat ik een prijskaartje op deze zag was dat een stuk meer dan de taxatiewaarde waar F.SvM het over heeft. En taxatiewaardes zijn geen verkoopprijzen…
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Vaak is de haalbare verkoopprijs lager dan de taxatiewaarde ...
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
De kleurencombinatie mag dan niet origineel zijn, maar wel erg mooi op een DS. Prachtige auto die ik op andere verkoopsites al tegenkwam. Niet goedkoop, maar het is eigenlijk ook een nieuwe…. toch? Maar weer ‘ns een staatslot kopen begin volgende maand.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
CLL Martin schreef:De blauwe 66-er pallas die jaren bij DSadvies heeft gestaan staat nu bij de 3de handelaar..(voor zover ik deze DS heb kunnen volgen) voor serieus veel geld..
En die staat er nog steeds, maar nu in gezelschap van een Familiale. Prijs op aanvraag, dus dat zal niet mals zijn. De prijzen die de heer Ruys vraagt bevinden zich sowieso in de categorie absurd. Een Taunus van bijna 15 mille, maar de kroon wordt gespannen door en Healey van bijna 120.000 euro. Ik heb toevallig een beetje verstand van Engels klassiek, maar 120 mille is idioot hoog. Daar koop je er normaal twee voor…..
Arjan Verkade schreef:DS heeft natuurlijk wel een fijner remsysteem
Ik denk dat een DS pas echt een stuk ingewikkelder wordt met een halfautomaat.De laaste keer dat ik een prijskaartje op deze zag was dat een stuk meer dan de taxatiewaarde waar F.SvM het over heeft. En taxatiewaardes zijn geen verkoopprijzen…
Er is weinig mis met de remmerij van de ID/D Special denk ik.
De prijzen van de DS, ik kan het af en toe niet meer volgen, voor een wrak wordt duizenden euro’s gevraagd en ik denk dat een echt goed exemplaar zeldzaam is en daar mag voor betaald worden. De auto waar het over ging is misschien wel beter dan nieuw.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Plaatwerk vind ik anders niet zo heel strak. Is dit door een bedrijf gedaan? Het is die niet de kwaliteit die ik me kan herinneren van bijvoorbeeld garage blikwerk. Het enige dat wellicht beter is dan origineel is de bescherming tegen corrosie. Iemand die bereid is het geld te betalen zal mogelijk ook kritischer zijn ten aanzien van originaliteit. Maar goed, de tijd zal leren of er een liefhebber voor is.
Niet strak? Hebben we het over dezelfde auto?
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
jep. maar voor dat geld ben ik gewoon wat kritischer…
Ik heb de auto niet irl gezien, maar op de foto’s is hij volgens mij wel strak. En originaliteit, daar heb je een punt, maar persoonlijk hecht ik daar niet aan. Mijn D Special had ook Pallas lijsten, maar wel er op gezet met kit en dus weer omkeerbaar omdat er geen gaten waren geboord.
En Pallas zetels zijn aanmerkelijk comfortabeler dan ID zetels, maar ook die zitten met vier M7 boutjes vast dus ook dat is niet permanent. Blijft over de dorpelbekleding en als je per sé origineel wilt dan is daar ook wel wat op te vinden. Blijft het feit dat zo’n auto kwalitatief op een heel hoog peil verkeert en dat is wat waard.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Willibrord schreef:CLL Martin schreef:De blauwe 66-er pallas die jaren bij DSadvies heeft gestaan staat nu bij de 3de handelaar..(voor zover ik deze DS heb kunnen volgen) voor serieus veel geld..
En die staat er nog steeds, maar nu in gezelschap van een Familiale. Prijs op aanvraag, dus dat zal niet mals zijn. De prijzen die de heer Ruys vraagt bevinden zich sowieso in de categorie absurd. Een Taunus van bijna 15 mille, maar de kroon wordt gespannen door en Healey van bijna 120.000 euro. Ik heb toevallig een beetje verstand van Engels klassiek, maar 120 mille is idioot hoog. Daar koop je er normaal twee voor…..
En toch vind ik de prijs voor deze DS21 niet zo heel erg gek, als het ding inderdaad zo goed is als wordt beschreven. Een eerste neus Familiale met een ongerestaureerd interieur in deze staat is ook heel bijzonder. Enne - off topic: een Ford Taunus 1.6 in standaard uitvoering (dus geen L) is sowieso heel zeldzaam. Een kilometerstand van nog geen 500 ook. Wat ik zo op de site zie handeld de man in industrieel erfgoed en niet zomaar in oude auto’s. Dus dank voor deze tip, leuke site.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
en een heel geliefd model natuurlijk…